دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

نقش اهداف سازمانی آژانس املاک در همراه کردن مشاوران

مسیر را به همکاران خود نشان دهید

برای راه‌اندازی کسب‌وکارها از جمله بنگاه املاک، تعیین هدف بسیار مهم است. چرا که می‌تواند انگیزه، مشارکت در کار و بهره وری را در میان اعضای تیم افزایش دهد. شاید تعجب‌آور باشد که بیشتر از پول، داشتن هدف قوی برای کارمندان امروزی محرک است. به عبارتی پاداش‌های مالی همیشه بهترین مشوق برای انجام کارهای متنوع نیستند. یک مطالعه نشان داده افرادی که هدف دارند، بدون در نظر گرفتن پاداش‌های بالقوهٔ مالی، در انجام کارها سریع‌تر عمل می‌کنند. در ادامه این مطلب، لزوم و مزایای اهداف سازمانی در آژانس املاک را بررسی می‌کنیم.

تعیین هدف به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا خود را در مسیر رسیدن به یک مقصد یا دستاورد قرار دهند.

اهداف سازمانی یعنی چه؟

اهداف می‌توانند تا حدودی انتزاعی و تصویری بزرگ از آینده باشند. اهداف چشم‌انداز وسیعی برای شرکت تعیین می‌کنند. تعیین اهداف، گام مهمی در برنامه‌ریزی کسب‌وکار است، زیرا روی بیانیهٔ ماموریت شرکت، اهداف مالی و استراتژی بازاریابی تاثیر خواهد گذاشت. تعیین هدف به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا خود را در مسیر رسیدن به یک مقصد یا دستاورد قرار دهند. در یک محیط کار مثبت، توسعهٔ اهداف عالی تعامل کارمندان را افزایش داده و هیجاناتی را که منجر به هم‌افزایی شود، باعث می‌شوند.

ویژگی‌های هدف را بشناسید

در صورتی که تعیین هدف به درستی انجام شود، به موفقیت کارمندان و سازمان کمک می‌کند. از روش «SMART» می‌توان برای تعیین هدف استفاده کرد تا بتوان آن‌ها را از نظر کمی و کیفی اندازه گیری کرد. روش SMART مخفف کلمات زیر است:

  • Specific: مشخص
  • Measurable: قابل اندازه‌گیری
  • Achievable: در دسترس
  • Relative: مرتبط
  • Time-based: زمان‌دار

برای کارمندان، یک هدف موفق باید یک هدف خاص باشد که بتوان پیشرفت را به موقع اندازه گرفته و راه‌های دستیابی به آن را به دست آورد. اهداف قابل اندازه‌گیری به همه کمک می کند تا نتایج را ارزیابی کنید. همچنین کمک می کنند تا بدانند چه چیزی موثرتر است.

پیشرفت در شغل مشاور املاکچرا تعیین اهداف سازمانی آژانس املاک مهم است؟

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا بنگاه املاک شما همیشه از برنامه عقب است؟ یا چرا کارمندان شما علاقه خود را به کار از دست می‌دهند؟ باید گفت در صورت نبود اهداف سازمانی آژانس املاک،‌ کارمندان در محل کار احساس بطالت می‌کنند. اینکه احساس کنند که برای آن‌ها هدف و چشم‌اندازی در نظر ندارید، باعث دلسردی در روند کار می‌شود.

بسیاری از سازمان‌ها از درک اهمیت تعیین هدف عاجز هستند. در نتیجه، به طرز فجیعی شکست می‌خورند. با تعیین هدف، نه تنها کارمند بلکه سازمان به طور کلی سود می‌برد. با توجه به اهمیت تعیین هدف، باید زمان مناسبی را به آن اختصاص داد. در این مقاله، ما در مورد اینکه چرا تعیین هدف برای آژانس املاک شما مهم است، بحث خواهیم کرد.

درس هم‌نیاز: چگونه مشاوران آژانس املاک را برای تغییر سازمانی بزرگ آماده کنیم؟

ایجاد انگیزه در کارمندان

هدف‌گذاری راهی آسان برای ایجاد انگیزه برای کارمندان در محل کار است. نداشتن هدف خاصی برای کار می‌تواند منجر به کاهش روحیهٔ کارمند شود و در نهایت بر بهره‌وری کار تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر، دستیابی به اهداف آن‌ها را با انگیزه نگه می‌دارد و اعتماد به نفس و رضایت شغلی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

اولویت‌بندی در کار افزایش می‌یابد

داشتن یک هدف مشخص در تمرکز بر اولویت‌ها کمک می کند. به عبارتی می‌توان اهداف را تقسیم بندی کرد و آن‌ها را به ترتیب اولویت‌های خود به اتمام رساند. از این رو وظایف به موقع و به ترتیب منطقی انجام می‌شود. توانایی اولویت‌بندی اهداف، باعث ایجاد توانایی کارمندان در برنامه‌ریزی و تمرکز روی آینده می‌شود. به عبارتی مشاوران املاک تصویر دقیق و درستی از اینکه چه کاری را باید چه موقع انجام دهند، خواهند داشت.

بالا بردن قدرت تصمیم‌گیری

داشتن هدف به افزایش مهارت‌های تصمیم گیری مشاوران کمک می‌کند. قبل از اتخاذ هر تصمیمی، مشاوران آن را با توجه به هدفی که سعی در رسیدن به آن دارند، ارزیابی می‌کند. هر تصمیمی بر اساس نتیجه، اتخاذ می‌شود. به گونه‌ای که مدیران املاک در سطح کلان‌تر روی هر تصمیمی که گرفته می‌شود، فکر خواهند کرد. آنان دربارهٔ اینکه این تصمیم چه تبعاتی بر کار دارد، می‌اندیشند. اهداف برای مشاوران، هنگامی که با پروژه‌های چالش‌برانگیزی روبرو می‌شوند، مفید است. زیرا این امر در تصمیم‌گیری عاقلانه کمک می‌کند.

هم‌افزایی تیمی

وقتی اهداف فردی با اهداف سازمانی پیوند می‌خورد، کار گروهی ارتقا پیدا می‌کند. مدیران املاک باید به همهٔ کارمندان اطلاع دهند که هدف آن‌ها با هدف سازمان چگونه مرتبط است. هنگامی که مشاوران بدانند اهداف آن‌ها چگونه در هدف کلی سازمان جای داشته یا چگونه هدفش با همکاران دیگر مرتبط است، اهمیت کار تیمی را درک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: فرهنگ سازمانی مشاور املاک چه تاثیری در پیشرفت و رشد آژانس ما دارد؟

فرهنگ سازمانی مشاور املاک برای پیشرفت آژانس نمونه اهداف سازمانی آژانس املاک

در حالی که بازارهای املاک و مستغلات در طی دهه گذشته بسیار ناپایدار بوده‌اند، فعالان باتجربه به خوبی می‌دانند که سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات باعث بازده عالی سرمایه‌گذاری می‌شود. هنگام سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، یک سرمایه‌گذار باید اهداف گوناگونی را برای اطمینان از تحقق اهداف خود بیان کند. چندین هدف بلندمدت و کوتاه‌مدت وجود دارد که یک سرمایه‌گذار در املاک و مستغلات باید بر آن‌ها تمرکز کند.

درآمدی اعتبارزا

اولین هدفی که یک سرمایه‌گذار در املاک و مستغلات باید بر آن تمرکز کند، به حداکثر رساندن درآمد است. این موضوع، یک هدف کوتاه‌مدت محسوب می‌شود. طی چند سال گذشته، بازارهای اجاره در اکثر شهرها بسیار داغ بوده و همین امر باعث شده که املاک و مستغلات به راحتی به اجاره بروند. این درحالی ا‌ست که بسیاری از صاحبان املاک برای یافتن مستاجران مناسب، همچنان دچار مسئله هستند. از این رو مشاوران املاک برای بدست آوردن بیشترین درآمد، باید مشتریان مناسبی برای صاحبان املاک پیدا کنند. همچنین مستاجران خوب را به صاحبان املاک منصف ارجاع دهند. این روند در کوتاه مدت، همواره درآمدزا است و همچنین اعتباری برای بنگاه املاک ایجاد می‌کند.

توسعهٔ مهارت‌ها

یکی از اهداف بلندمدت برای مشاوران، افزایش مهارت‌های فردی و سازمانی است. هرچه مشاوران به مرور زمان توانمند‌تر باشند، روند بازدهی کارها بالاتر و بهتر است. از این رو مدیران املاک برای اهداف سازمانی آژانس املاک باید روی آموزش و توسعهٔ مهارت‌های مشاوران تمرکز کنند.

اگر آموزش را به‌عنوان رکنی اساسی در آژانس خود قبول دارید، سرفصل جامع آموزش مشاور املاک را از دست ندهید.

تمایزبخشی در آژانس املاک

یکی از مهمترین اهداف بلندمدت برای مشاوران املاک، ایجاد تمایزبخشی با سایر بنگاه‌های املاک است. به صورتی که باید در راس هرم اهداف سازمانی آژانس املاک، چشم‌‌اندازی درست ترسیم شود. مشاوران باید با هدف اصلی احساس نزدیکی کرده و برای دستیابی به آن با یکدیگر همفکری و همکاری کنند. خاص بودن متشکل از عوامل متنوعی می‌شود:

  • افزایش دانش
  • صداقت در عمل (درس مرتبط)
  • تفاوت در ارائه خدمت
  • شناخت مخاطب
  • تبلیغات هدفمند
  • کسب اعتبار (درس مرتبط)

تمامی این عوامل با مرور زمان و تلاش در جهت اهداف سازمانی آژانس املاک میسر می‌شود.

گسترش سرمایه گذاری‌ها

یک هدف بلندمدت دیگر باید گسترش سرمایه گذاری در املاک و مستغلات باشد. به عبارتی جریان نقدی در بنگاه‌های املاک نباید راکد بماند. بسیاری از بنگاه‌های املاک راه‌های درآمدزایی دیگر را امتحان نمی‌کنند. توسعه‌بخشی بنگاه با سرمایه‌گذاری و هدفمندی رخ می‌دهد. مشاوران املاک اگر روند رو به رشدی را در بنگاه محل فعالیت خود مشاهده کنند، اشتیاق بالاتری به هم‌افزایی خواهند داشت. همسویی انگیزه‌های مالی با اهداف سازمانی آژانس املاک می‌تواند در بلندمدت اثربخش باشد.

درس مرتبط: برای تبدیل شدن به یک مدیر عالی آژانس، به نظرات و انتقادها گوش دهید

سخن پایانی

واضح است که تعیین هدف از طرق مختلف، چه برای افراد و چه برای آژانس، مفید است. تمرکز داشتن در قالب یک هدف نه تنها کمک می‌کند تا افراد در مسیر خود قرار بگیرند، بلکه انگیزه کاری مشاوران را بالاتر می‌برد. ایجاد چارچوب‌های روشن و ارائه ابزارهایی برای تعیین هدف موثر نیز می‌تواند به هدایت عملکرد مدیر املاک و مشاوران کمک کند.

با تعیین اهداف سازمانی آژانس املاک می‌توانید بازخورد منظمی از پیشرفت کارمندان در رسیدن به اهداف داشته باشید. اینکه هر کدام از مشاوران در کدام مسیر و بر مبنای چه اولویتی حرکت می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید یک تیم سازنده، با انگیزه و با موفقیت بالا داشته باشید اهداف سازمانی آژانس املاک را به طور دقیق طراحی کنید.

به صورت شفاف با مشاوران در مورد اهداف مورد نظر همفکری کنید. آنها را در روند کاری دخیل بدانید. اهداف سازمانی آژانس املاک باید با اهداف شخصی مشاوران گره بخورد تا بازدهی بهتری را در طول زمان داشته باشید. در نظر داشته باشید که اهداف باید واقعی باشند. اهداف سازمانی آژانس املاک باید به صورت کوتاه و بلندمدت تعیین شود تا اولویت‌بندی در کارها رخ دهد. اگر متناسب با برنامه‌ریزی سازمانی برای اهداف حرکت شود، موفقیت در آینده تضمین خواهد شد.

منبع: Markorubel – Samewave – Engagedly

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.