دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

بدون آمارگیری، بازاریابی دیجیتال املاک شما ناقص است

رقبا، مخاطبان و محتوای خود را بررسی و تحلیل کنید

امروزه بسیاری از کسب و کارها از بازاریابی دیجیتال و خصوصا شبکه‌های اجتماعی برای توسعه و پیشبرد برند خود استفاده می‌کنند. مشاوران در حرفهٔ خدماتی بنگاه املاک و مستغلات نیز این قائده مستثنی نیستند. آن‌ها در صورت استفاده از بازاریابی دیجیتال نباید از ابزارهای آمارگیری غافل شوند. تحلیل بازاریابی دیجیتال املاک به شما کمک می‌کند تا نتیجه و بازخورد اقدام‌های خود را ببینید. در ادامه مطلب، با ضرورت تحلیل و ابزارهای کاربردی این دسته، بیشتر آشنا می‌شوید.

ابزارهای آمارگیری باعث می‌شوند تا برندها دید روشنی از وضعیت کسب و کار و روند بازاریابی دیجیتال خود به دست بیاورند. تحلیل رابطهٔ مخاطبان با انواع محتواها، اهمیت زیادی در اصلاح روند‌های بازاریابی دارد. همچنین این تحلیل باعث می‌شود تا معیارهایی برای جذب بیشتر آنان پیدا کنیم. این کار تنها از طریق ابزارهای اندازه‌گیری و تحلیلی شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها به دست خواهد آمد. آشنایی با ابزارها و استفاده بهینه از آن‌ها، شما را به یک بازاریاب حرفه‌ای املاک در دنیای دیجیتال تبدیل می‌کند.

ضرورت تحلیل بازاریابی دیجیتال

ابزارهای آمارگیری باعث می‌شوند تا برندها دید روشنی از وضعیت کسب و کار و روند بازاریابی دیجیتال خود به دست بیاورند.

آمارها نقطه شروع همه چیز هستند. تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی و دیگر کانال‌های دیجیتال مارکتینگ املاک، روشی است که جمع‌آوری داده درباره برند آژانس املاک و بازخورد مخاطبان را آسان می‌کند. تجزیه و تحلیل داده‌ها به منظور تصمیم گیری بهتر و آگاهانه در کسب‌وکارها استفاده می‌شود. اینکه املاک شما در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت چه نوع مخاطبانی را جذب می‌کند یا نظرات و احساسات آن‌ها در مورد خدمات شما،‌ چگونه است.

برای تدوین استراتژی‌های بهتر در بازاریابی دیجیتال، نیازمند تحلیل و آمارگیری دائمی هستید. برای اینکه معیار مشخصی از موفقیت در بازاریابی داشته باشید، باید از میزان دسترسی، تعامل و برداشت مخاطبان از محتوا اطلاعات دقیقی بدست بیاورید. هرچه در تحلیل بازاریابی دیجیتال برند خود،‌ اعداد باکیفیت‌تری را بدست آورید،‌ به اهدافتان نزدیک‌تر شده‌اید.

شناخت بازار و تحقیق بازار برای دیجیتال مارکتینگ املاک

چرا تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی را انجام می‌دهیم؟

تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکار شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعاتی راجع به چگونگی نگاه عمومی مردم به برند را جمع‌آوری کنید. از آنجا که مصرف‌کنندگان بدون ترس از واکنش یا قضاوت شدن، اطلاعات مربوط به خواست خود را در کامنت‌ها یا پیام‌‌های شبکه اجتماعی ارائه می‌دهند، کسب‌وکارها دقیق‌ترین تصویر را از نحوهٔ درک عموم مردم از برند، محصولات و خدماتشان به دست می‌آورند.

بر KPI ها نظارت داشته باشید

برای تحلیل بازاریابی دیجیتال در همه کانال‌ها، باید بدانید که چه نوع آمارگیری نیاز دارید. درواقع اینکه چه چیزی اندازه‌گیری شود، مهم‌تر از خود اندازه‌گیری خواهد بود. شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) مانند دسترسی، تعامل، ترافیک، احساسات و معیارهای رقابتی، همه در تعیین اثربخشی یک کمپین تبلیغاتی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. یک بازاریابی دیجیتال، پیش از هر چیز باید موارد مهم برای آژانس را پیدا کرده و فقط همان‌ها را اندازه‌گیری کند.

درس مرتبط: چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال مشاور املاک استفاده کنیم؟

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال چه چیزی را اندازه می‌گیرد؟

در واقع نمی‌توان تنها بر اساس تعداد پسندیدن، بازنشر شدن، عکس العمل‌ها و نظرات در مورد پست‌ها تحلیلی ارائه کرد. درواقع جزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال نیاز به اطلاعات عمیق‌تری دارد. اگرچه شمارش این داده‌ها می‌تواند یک نقطه شروع عالی برای ارزیابی موفقیت باشد، اما دلایل تعامل مردم با نام تجاری شما را تنها از طریق ابزارهای تجزیه و تحلیل حرفه‌ای می‌توان سنجید.

عملکرد پست‌ها

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال معیارهایی را ارائه می‌دهد که فراتر از شمردن لایک و نظر بوده و بینش بهتری در مورد عملکرد هر پست ارائه می‌دهد. این ابزارها گزارش می‌دهند که بهترین زمان برای ارسال محتوا و بیشترین شانس برای تعامل و دیده شدن توسط مخاطبان چه موقع است. می‌توانید از طریق ابزارهای اندازه‌گیری، بیشترین پستی که بین مردم بازنشر شده را پیدا کنید. بدین‌گونه قادر به تولید محتواهایی خواهید بود که مورد پسند بیشتر مخاطبانتان است.

تحلیل مخاطب

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال، اطلاعات اساسی برای مخاطب‌شناسی بهتر را در اختیار شما قرار می‌دهد. آمارها، اینکه کاربران شما در چه ردهٔ سنی قرار داشته و عموما دارای چه جنسیتی هستند را نیز به شما اطلاع می‌دهند. همچنین از طریق تحلیل بازاریابی دیجیتال، بیشترین مناطقی که در آنجا کاربر دارید قابل ارزیابی است.

با نظارت و ردیابی آنچه مشتریان شما دوست دارند، محتوایی ایجاد می‌کنید که بیشترین تعامل را با مشتریان خود برقرار کند. به عبارتی با تجزیه و تحلیل بهتر مخاطب برند، شما این امکان را دارید که محتوایی متناسب با احساسات، انگیزه‌ها، نیازها و علایق وی تولید کنید.

پرسونای مخاطب چیست و در بازاریابی دیجیتال املاک چه فایده‌ای دارد؟

چگونه تحلیل بازاریابی دیجیتال را انجام دهیم؟

اولین قدم برای تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها، تعیین هدف اصلی برند است. ابزارهای بی شماری وجود دارند که مقادیر زیادی داده را از شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت شما جمع‌آوری می‌کنند. اما آنچه اهمیت دارد، اهداف اصلی کسب‌وکار شماست. چرا که احتمالا همهٔ اطلاعات به برند شما کمک نمی‌کنند.

نیاز به ثبت‌نام/ورود

برای مطالعه ادامه مطلب، لطفا در آکادمی املاک ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در آکادمی رایگان است و اعضا، از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. اگر هم قبلا ثبت‌نام کرده‌اید، با کلیک روی تب «ورود» اطلاعات حساب خود را وارد کنید.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.