دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

اهمیت تمرکز روی چند ملک برای موفقیت بیشتر

در زمینه مشاوره دادن املاک به مشتری‌ها نکات مهمی برای موفقیت هرچه بیشتر وجود دارد. ظرایفی که اگر آن‌ها را بشناسید، معامله بهتری خواهید داشت. اصولی که باید در مقابل یادگیری آن‌ها انعطاف داشته باشید. برخی از این اصول چندان بدیهی نیستند و نیازمند یادگیری‌اند. یکی از اصول مهم، تمرکز و تخصیص منابع روی املاک است. مشاوران حرفه‌ای، در یک مدت مشخص تنها روی چند ملک متمرکز می‌شوند و فروش یا اجاره آن‌ها را در اولویت کاری خود قرار می‌دهند. این کار، مزایای متعددی با خود دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

تمرکز روی چند ملک؛ راه حرفه‌ای‌ها

مشاورهای حرفه‌ای در آژانس‌های بزرگ روی ملک‌های پرسود تمرکز می‌کنند. آن‌ها از این شاخه به آن شاخه نمی‌پرند. بهتر است شما هم چند مورد را که سود و فرصت‌های بهتری دارند، انتخاب کنید. تمرکز روی چند مورد ملک پرسود بهتر از موارد زیادی است که سودهای اندک دارند. البته شما باید همه املاک تحت مدیریت و مشاوره خود را بفروشید یا اجاره دهید. ازطرفی تمرکز روی آن چند مورد خاص و پرسود، درآمد و شانس موفقیت را بیشتر می‌کند.

اگر روی چند ملک تمرکز داشته باشید، احتمالا اطلاعات خود را درباره آن‌ها کامل‌تر خواهید کرد. آن‌قدر باید با مشتری‌های متعدد سراغ این ملک‌ها بروید، تا به هدف فروش یا اجاره آن برسید. البته که بین فروش و اجاره هم، کمیسیون فروش جذابیت و سود بیشتری دارد. فراموش نکنید که تمرکز کردن، اصول خاص خود را دارد. در یک جمله خلاصه، تمرکز کردن روی چند ملک یعنی شب و روز به فکر پیدا کردن مشتری برای آن املاک باشید. درواقع طوری کار کنید که انگار املاک خودتان را برای فروش یا اجاره ارائه کرده‌اید. برای خودتان ضرب‌الاجل تعیین کنید تا پیش از رسیدن به آن، ملک را بفروشید یا اجاره دهید.

مشاور املاک خانم

اهمیت جزئیات و ارائه ملک

اگر قصدتان تمرکز روی چند ملک است، ظرایف کار را فراموش نکنید. مثلا نحوه ارائه توضیح از ملک مورد نظر، بسیار اهمیت دارد. شما نباید طوطی‌وار از یک ملک صحبت کنید. دانستن جزئیات و به‌قول معرو، زیر و زبر یک ملک، بسیار برای مشتری جذاب است. اگر این ویژگی را با ارائه‌ای جذاب همراه کنید، بهتر به نتیجه مورد نظر خود خواهید رسید.

هیچ مشتری علاقه ندارد که یک ریتم ثابت ضبط شده را از شما بشنود. هر مشتری ویژگی و تیپ شخصیتی خاص خود و نیازهای متفاوتی دارد. درنتیجه شناخت مشتری هم مانند شناخت ملک اولویت زیادی پیدا می‌کند. وقتی روی چند ملک محدود متمرکز هستید، کم‌کم با طبقه مشتری‌های آن‌ها هم آشنا می‌شوید. همین آشنایی به شما کمک می‌کند که ارائه‌هایی مناسب‌تر و کارآمدتر داشته باشید.

طوری روی ملک تمرکز کنید که انگار مدتی در آن زندگی یا کار کرده‌اید!

تمرکز روی چند ملک شامل چه کارهایی می‌شود؟

برای فروش بهتر یک ملک، جزییات نیاز مشتری خود را به خاطر بسپارید. شما باید مشتری خود را به خوبی بشناسید. به‌عنوان مثال مشتری شما هفته پیش به علتی در جلسه حاضر نشده است. با رعایت ادب و حریم شخصی در مورد این مسئله ابراز همدردی کنید و حال او را جویا شوید. این کارهای ظریف در زمینهٔ فروش ملک، اهمیت دارد.

همان‌طور که گفتیم، جزئیات اهمیت زیادی دارند. شما باید ملک را بخشی از دارایی خود بدانید. طوری درباره ملک صحبت کنید که انگار چند سالی در آن کار یا زندگی کرده‌اید. مثلا برای یک مشاور اصلا خوب نیست که در جلسه متوجه داشتن یک پارکینگ سندی شود؛ در حالی که مشتری خود را به هوای دو پارکینگ سندی به بازدید آورده است. این نکات را دقیق و کامل بدانید. بعد از آن شما می‌توانید نظر مشتری را جلب کنید. اعتماد یک مشتری به معنای ضمانت برای معامله کردن است. اگر اطلاعات دقیق نداشته باشید، پس معامله را از دست داده‌اید.

مشاورانی که روی چند ملک متمرکز می‌شوند تا فروش یا اجاره، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند، در دید مالک‌ها هم بسیار محترم هستند. آن‌ها با تمرکز و تلاش نشان می‌دهند که تعهد بالایی نسبت به معامله کردن یک ملک دارند. این نوع از مشاوران، همیشه مشتریان وفاداری هم پیدا می‌کنند. نکته مهم دیگر اینکه تمرکز کردن، معنای واقعی مشاوره را در پی دارد. وقتی شما فروش یک ملک را مسئولیت اصلی خود می‌دانید، به مالک هم کمک می‌کنید که ایرادهای احتمالی را زودتر برطرف کند.

تمرکز روی چند مورد خاص تا فروش

در ارائه و پیگیری برای پیدا کردن مشتری املاک، سمج باشید. البته همیشه بگذارید مشتری هم صحبت کند. اگر در صدد فروش ملکی بوده و در عین حال به مشتری بی‌توجهی کنید، از هدف خود دور خواهید شد. شما باید بتوانید با مشتری خود ارتباط برقرار کرده و او را بشناسید. اولویت‌های او را بررسی کنید. برای افرادی که متخصص هستند، باید دقیق و طوفانی شروع کنید. توجه داشته باشید که نباید علاقه‌مندی‌های خود را به مشتری تحمیل کنید.  درست است که هدف فروش چند مورد ملک پرسود است، اما خواسته خود را به مشتری تحمیل نکنید. او را قانع کنید که خرید این ملک به چه علتی اولویت دارد.

یک مشتری را به زور به صحبت کردن وادار نکنید. شما باید تشخیص دهید که یک مشتری علاقه‌ای به صحبت کردن دارد یا خیر. ممکن است در میانه راه متوجه شوید که بودجه مورد نظر مشتری با ملک پیشنهادی شما سازگاری ندارد. شاید از هدف خود دور شده‌اید، اما مشتری خود را رها نکنید. در ابتدا او را دلسرد نکنید. گفتن این که بودجه شما ناکافی است، انرژی بدی به مشتری منتقل می‌کند.

مهارت کارآفرینی برای مشاوران املاک

جمع‌بندی

یک مشاور املاک حرفه‌ای برای سود بیشتر باید روی چند ملک تمرکز کند. ملک‌های زیاد، باعث حواس‌پرتی می‌شوند و شاید ضرر زیادی از لحاظ زمان و انرژی به شما تحمیل کنند. از معایب عدم تمرکز مهم‌تر از همه اینکه احتمالا مشاور نمی‌تواند بر تمام نکات و ظرایف یک ملک تسلط داشته باشد. به همین علت باید روی چند ملک پرسود اطلاعات خود را کامل کند.

مشتری شما همیشه باید حس تشخص و احترام کند. او بیش از هر چیزی به مسلط بودن شما بر ملک و توجه کردن به نیازهایش اهمیت می‌دهد.

نظر شما چیست؟ هر مشاور املاک حداکثر باید روی چند ملک متمرکز باشد؟

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.