از اصول بازاریابی محتوایی برای تبلیغات سنتی چه میدانید؟
اهمیت کلمهها برای رساندن پیام به مخاطبان سنتی

حتما با مشاغلی که سابقه طولانی داشته و به اصطلاح قدیمی بازار هستند، مواجه شدهاید. اگر توجه کرده باشید، چنین مشاغلی به نسبت از موفقیت خوبی برخوردارند. بنگاههای مشاور املاک هم از این مقوله جدا نیستند. بسیاری از بنگاههای املاک در محله یا منطقهای جا افتادهاند و از اصولی برای معرفی خود بین مردم استفاده کردهاند. بازاریابی سنتی از قدیمالایام وجود داشته است. در واقع محتواهایی که سنتیها برای تبلیغ کسب و کار خود به کار میبردند، با ویژگیهای منحصر بفردش سبب ماندگاری برند آنها تاکنون شده است. آنها خواسته یا ناخواسته، محتوایی خوب را برای مشتریان بیان میکردهاند. در ادامه این مطلب، شما را با بازاریابی محتوایی سنتی و اصول آن آشنا میکنیم.
فهرست مطالب
بازاریابی محتوایی چیست؟
بازاریابی محتوایی یک رویکرد بازاریابی استراتژیک محسوب میشود که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار متمرکز است. رویکرد بازاریابی محتوایی بر این ویژگی تاکید دارد که به جای تعریف و معرفی خدمات خود، اطلاعات مرتبط و مفیدی را در اختیار مشتریان قرار دهید.
در صنعت املاک و مستغلات، رویکرد بازاریابی محتوا این است که از جلب نظرهای لحظهای دور شوید. به عبارتی به جای تعریف و تمجید از دستاوردها و مهارتهای آژانس املاک خود، محتوایی ارزشمند به مشتریان عرضه کنید. باید در نظر داشته باشید که مشتریان شما قبل از فروش املاک با چه مسائلی روبهرو میشوند. شما با تولید محتوایی مناسب باید به آنها كمك كنید تا نسبت به این تصمیمات (خرید و فروش یا اجاره ملک) آگاه و مطمئن باشند.
اصول بازاریابی محتوایی سنتی چیست؟
بازاریابی محتوایی، آژانس املاک و مستغلات را قادر میسازد که با فروشندگان و خریداران بالقوه رابطه برقرار کنند. این کار احتمال «خرید» آنها را افزایش میدهد. بازاریابی محتوایی سنتی یا همان بازاریابی آفلاین قبل از بازاریابی دیجیتال، وجود داشته است. این نوع بازاریابی هنوز رواج دارد و باید اصول اساسی آن را نیز در نظر گرفت.
بازاریابی سنتی متکی به بروشور، تراکت، پیامکهای تبلیغاتی و کارت ویزیت مشاور املاک است. هرکدام از راههای تبلیغاتی به صورت سنتی دارای ویژگیهایی است که برای اثربخشی بیشتر باید به آنها توجه کرد. در ادامه چند راه و نحوهٔ استفاده از آن را شرح میدهیم.
مطلب مرتبط: بهترین روشهای تبلیغات سنتی برای مشاور املاک را بشناسید
۱- محتوای بروشورها چگونه باشد؟
طراحی بروشورهای تبلیغاتی باید به گونهای باشد که توجه مخاطب را به خود جلب کند. از این رو در طراحی بروشورها باید به نکاتی مانند مخاطبان، شعار تبلیغاتی، تم بصری، درج اطلاعات مهم و استفاده از کاغذ باکیفیت توجه کرد. هدف از درک مخاطبان، شناخت علایق آنها است. اینکه چه ویژگیهایی در بروشور به کار برده شود که باعث جذب آنها شود. بدین صورت که نوع رنگ و ادبیاتی که در بروشورها میتوان استفاده کرد، تاثیرگذار خواهد بود.