چگونه ارتباط با همکاران را در آژانس املاک بهبود دهیم؟

یکی از مهارتهای فردی مهم برای بقای آژانس املاک، داشتن روابط مناسب بین همکاران شاغل است. در واقع ارتباط با همکاران به شیوهٔ صحیح و بهبود روابط بین آنها نقش بسزایی در پیشرفت آژانس املاک دارد. ارتباط با همکاران به خصوص برای آژانسهای املاک بزرگ که تعداد کارمندان بیشتری دارند، به مراتب بااهمیتتر است. هرچند این روابط در آژانسهای املاک کوچک نیز نقش موثری در پیشرفت کاری آژانس دارد.
شما در جایگاه یکی از افراد شاغل در آژانس املاک، روزانه بین ۸ تا ۹ ساعت یا گاهی بیشتر با دیگر همکارانتان در ارتباط هستید. به احتمال زیاد وقت طلایی روزتان را با همکارانتان میگذرانید. بسیار مهم است که به نوع روابطتان با یکدیگر، توجه کنید. در عین حال، در تلاش برای بهبود روابطتان باشید. چرا که داشتن روابط نامناسب و غیراستاندارد با همکاران، میتواند به راحتی شما را از ادامهٔ همکاری در آژانس منصرف کند. اکنون به این سوال میرسیم که چگونه میتوان ارتباط با همکاران در آژانس املاک را بهبود بخشید؟ در ادامه با آکادمی املاک دیوار همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.
فهرست مطالب
لزوم تقویت مهارت ارتباط با همکاران
دارایی یک آژانس املاک موفق، تنها تعداد فایلهای اکازیون، داشتن برند مطرح یا فضای کاری لوکس نیست. بلکه مهمترین دارایی یک آژانس املاک موفق، داشتن همکاران خوب و تیم کاری همدل و یکصدا است. برای داشتن چنین تیم کاری مناسبی، علاوه بر وجود یک مدیر حرفهای و شرایط کاری مناسب، داشتن روابط صحیح بین همکاران نیز نقش مهمی دارد. بنابراین خوب است در جایگاه کارمند آژانس املاک، با مهارتهای فردی ارتباط با همکاران به شیوهٔ صحیح آشنا شوید. این آشنایی تاثیر بسزایی در پیشرفت کاری شما و در نهایت پیشرفت و ترقی آژانس املاک دارد.

برخورد یکسان با همهٔ همکاران
یکی از آسیبهایی که روابط همکاری در محیط کار ایجاد میکند، تفاوت قایل شدن در نوع برخورد با همکاران است. موردی که شاید برای شما نیز در آژانس املاکتان مشاهده شود. در این موارد، افراد معمولاً با داشتن یک یا دو همکار صمیمی و برقراری رابطهٔ مناسب با آنها و بیتوجهی یا کمتوجهی به سایر همکاران، باعث ایجاد برداشت منفی در دیگران میشوند. در نتیجه به مرور این افراد نسبت به چنین رفتارهایی واکنش نشان میدهند و با شایعهپراکنی یا نحوهٔ برخورد نامناسب، همکاران را نسبت به یکدیگر بدبین میکنند. بنابراین باید شما به عنوان عضوی از اعضای آژانس املاک با دیگر همکاران برخورد یکسانی داشته باشید.
احترام قائل شدن برای زمان دیگران
داشتن روابط با کارمندان و صحبت با آنها پیرامون موضوعات خارج از کار، در محیط کار به منظور داشتن تنوع و آشنایی با یکدیگر پیشنهاد میشود. ازطرفی در جایگاه کارمندان آژانس املاک باید توجه داشته باشید که نباید وقت همکارانتان را برای درد و دل یا صحبت درباره مسائل مختلف، بگیرید. چرا که به عنوان مشاوران املاک شما با ارباب رجوع سرکار دارید و باید وقت کافی برای رسیدگی به مراجعهکننده داشته باشید.
نباید فکرتان در زمان کار، درگیر مسائل دیگر شود. ممکن است شما در آژانس املاک، تازه وارد باشید. شاید مجبور باشید برای آشنایی با کار، سوالهای زیادی از همکاران دیگر بپرسید. سوالهایی که برای رفع ابهام کاری، پرسیدن آنها نیاز است. اما نباید بیش از حد وقت فرد پاسخدهنده را بگیرد. ارزش قائل نشدن برای وقت دیگر مشاوران، ارتباط با همکاران را در آژانس قطعا دچار اختلال میکند.
تشکر و قدردانی از همکاران
نباید چنین برداشت کنید که وظیفهٔ قدردانی و تشکر تنها به عهدهٔ مدیر آژانس بوده و شما مسئولیتی در این زمینه ندارید. همهٔ انسانها با شنیدن قدردانی و تشکر دیگران انگیزهٔ مثبت پیدا میکنند و انرژی و امیدشان برای ادامهٔ فعالیت بیشتر میشود. بنابراین اگر شما به عنوان عضوی از اعضای آژانس به دنبال راهی برای بهبود روابط خود با دیگر همکارانتان هستید، باید برای سایر همکارانتان ارزش قائل شوید و از آنها تشکر کنید.
حتی گاهی خوب است با مدیر هماهنگ شوید و برای کارمندی که بهرهوری بالایی در آژانس املاک دارد، یک جشن کوچک بگیرید. همچنین میتوانید برای قدردانی از شخصی که به شما در پیشرفت کاریتان کمک کرده یا باعث یادگیری بیشتر شما در محیط کار شده است، با خرید یک هدیهٔ کوچک قدردانی کنید.

رعایت حد و مرز دوستی بین همکاران
اگرچه ایجاد رابطهٔ صمیمی و دوستانه با همکارانتان در آژانس املاک اهمیت دارد، اما نباید این روابط در محل کار بیش از حد باشد. زیرا مشخص نکردن حد و مرز بین همکاری و دوستی باعث میشود حواسپرتی و انتظارات بیمورد در کار ایجاد شده یا در کار بقیهٔ همکاران خللی وارد شود. به همین دلیل باید برای روابط دوستی خود در محیط آژانس، حد و مرز تعیین کرده و به شیوهٔ صحیح آن را مدیریت کنید.
مطلب حاضر، بخشی از مجموعه پیشرفت شخصی در دستهبندی مهارتهای فردی است. برای مطالعه سرفصلهای مرتبط، روی لینکهای زیر کلیک کنید:
کنار آمدن با همکاری که از او خوشتان نمیآید
همیشه قرار نیست تمامی همکاران در آژانس املاک، باب میل و سلیقهٔ شما رفتار کنند. گاهی پیش میآید که در محیط آژانس، از یکی از همکاران خوشتان نیاید. در این مواقع، راه حل شما نباید حذف آن همکار به طور کامل یا تغییر شغل باشد. بلکه باید تلاش کنید با پرسیدن سوالهای مختلف در زمینهٔ علاقهمندیهای او، موفقیتها و پس زمینههای فکریاش، به او نزدیکتر شده و نقاط مشترکی با او پیدا کنید. این شیوه کمک میکند به جای تاکید بر تفاوتها، از طریق پیدا کردن نقاط اشتراک، به دیگر همکاران نزدیکتر شده و رابطهٔ بهتری با هم داشته باشید.
پیشقدمی در انتقال تجربه و دانش
آژانس املاک محیط کاری پویایی داشته و تجربیات کاری متفاوتی برای همکاران آژانس به همراه دارد. این تجربیات منابع باارزشی هستند. با استفاده از این تجربیات و با به اشتراک گذاشتن آنها، میتوانید ارتباط با همکاران را بهبود ببخشید. این شیوه علاوه بر بهبود روابط همکاری، کمک میکند تا آژانس، با صرف هزینه و زمان کمتر، پیشرفت کند.
انتقال دانش و تجربیات برای افراد تازه وارد یا آنان که استرس شروع یک پروژهٔ جدید در آژانس را دارند، بسیار سودمند است. بنابراین تلاش کنید برای پیشرفت و موفقیت آژانس، این فرهنگ را در میان خود جا بیاندازید.
جمعبندی سرفصل ارتباط با همکاران
ارتباط با همکاران در آژانس املاک، ممکن است از دیدگاه شما در جایگاه مشاور املاک، چندان اهمیتی نداشته باشد. در صورتی که داشتن ارتباط صحیح بین همکاران و تلاش برای بهبود روابط آنها، به سادگی میتواند به پیشرفت آژانس کمک کند.
علاوه بر موارد مهم ذکر شده در این مقاله، رعایت مواردی از قبیل دوری از غیبت کردن همکاران در محیط کار، دوری از عادتهای آزاردهنده مانند گوش دادن به موسیقی با صدای بلند، شنوندهٔ خوبی بودن در زمان صحبت با همکاران و رعایت آداب صحبت کردن و احترام به طرف مقابل در بهبود روابط شما با دیگر همکارانتان موثر است. رعایت تمامی این موارد باعث میشود محیط آژانس برای شما، محیط گرم و دوستانه و در عین حال پویایی باشد. این امر به شما حس خوبی برای ادامهٔ فعالیت در آژانس املاک را میدهد.
مطالب فوق بسیار مهم وارزشمند هستند ممنون از مطالب ارزنده که در اختیار قرار دادین.