دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

آیا مشاوران املاک هم می‌توانند بازارسازی کنند؟

خودتان فرصت‌های جدید را ایجاد کنید

تمامی کسب و کارها با روش تبلیغات و بازاریابی تا حدود زیادی آشنا هستند. ازطرفی شاید عدهٔ زیادی از مقدمات بازاریابی آگاهی نداشته باشند. بازارسازی دقیقا یک پله عقب‌تر از بازاریابی است. اینکه بازارسازی به چه معناست و چه کارکردی دارد، شاید برای همهٔ مشاغل روشن نباشد. از طرفی شاید برخی از مشاوران املاک تصور کنند که بازارسازی برای حرفهٔ آن‌ها کارآمد نخواهد بود. البته باید در نظر داشت که بازارسازی تفاوت‌های اساسی با بازاریابی دارد. در عین حال، تکنیک‌های رسیدن به بازارسازی با بازاریابی متفاوت خواهد بود. پس اگر قصد بازارسازی مشاور املاک را داشته و از جزئیات آن اطلاعی ندارید، این مقاله را در آکادمی املاک دیوار از دست ندهید.

بازاریابی به سه بخش بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری تقسیم می‌شود.

بازارسازی یا بازاریابی؟

اگر به واژهٔ بازارسازی دقت شود، سرنخ‌هایی از این تکنیک به دست می‌آید. بازارسازی به معنی ایجاد بازاری برای فروش و بازاریابی است. به بیان دقیق‌تر، بازارسازی بخشی از بازاریابی به حساب می‌آید. به عبارتی بازاریابی به سه بخش بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری تقسیم می‌شود. از این رو اگر می‌خواهید برای کسب و کار خود بازاریابی کنید، باید این مراحل را از سر بگذرانید.

بازارسازی به معنای ایجاد بستری مناسب برای انجام معاملات است. این بستر زمانی فراهم می‌شود که صاحبان کسب و کار اشراف دقیقی نسبت به فضای کار، رقبا، قیمت‌ها،‌ وضعیت عرضه و تقاضا و به طور کلی بازار کار داشته باشند. با آگاهی از این شرایط، می‌توان فضایی برای بازاریابی محصولات و خدمات ایجاد کرد.

در مراحل ابتدایی باید بدانید که سازمان و کسب و کار شما در حوزهٔ بازاریابی از چه استراتژی تبعیت می‌کند. چرا که در بازار اقتصادی سه نوع استراتژی موج‌ساز، موج‌سوار و اسیر موج وجود دارد. شاید بپرسید که هرکدام از این دسته‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. باید بگویم که سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی که موج‌ساز هستند،‌ همواره درصدد ایجاد شرایط و فضایی برای رشد کسب و کار هستند. اینکه چه محصولاتی را با چه ویژگی‌هایی به بازار عرضه کنند، تا بیشترین سود را داشته باشند. در واقع موج‌سازان ریسک پذیر‌ند و درصدد نوآوری هستند.

برخی از کسب و کارها و سازمان‌ها، موقعیت‌شناسان خوبی هستند و موج‌های اقتصادی را به خوبی در می‌یابند. موج‌سواران با هوشیاری از موج‌سازان الگو‌برداری می‌کنند. این دسته از سازمان‌ها، ریسک کمتر و بازدهی بیشتری خواهند داشت.

دستهٔ سوم که اسیران موج هستند، از هرگونه خلاقیت و تحولی غافل هستند. این دسته تنها به مسیر خود بدون آگاهی و شناخت از بازار می‌پردازند. شاید بگویید این دسته‌ها با مقوله بازارسازی چه ارتباطی دارند؟ در واقع اگر جزو دو دسته اول موج‌ساز و موج سوار باشید، برای بازارسازی و در نتیجه بازاریابی اقدام می‌کنید. در واقع بازارسازی به معنای شناخت بازار، نیاز مردم و معرفی محصول جدید به مخاطبان است.

نیاز به ثبت‌نام/ورود

برای مطالعه ادامه مطلب، لطفا در آکادمی املاک ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در آکادمی رایگان است و اعضا، از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. اگر هم قبلا ثبت‌نام کرده‌اید، با کلیک روی تب «ورود» اطلاعات حساب خود را وارد کنید.

ایمیل خود را وارد کنید
رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.