دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

هرآنچه باید درباره مشتری مداری در شغل مشاور املاک بدانید

اقتصاد در دنیای امروز بر پایه مشتری است. تا زمانی که مشتری وجود دارد، خرید و فروش انجام می‌پذیرد و طبیعتاً معاملات بازار نیز رواج دارد. هر گاه و به هر دلیل مشتری در بازار حضور نیابد، هر نوع فعالیت تولیدی یا خدماتی موفقیتی نخواهد داشت. بنگاه‌های املاک فعالیت تولیدی نداشته و فعالیت آنها وابسته به خدمات است. در حقیقت خدمات اطلاعاتی خود را در زمینه املاک به مشتریان می‌فروشند. بنابراین تا زمانی که مشتری وجود دارد، بنگاه املاک می‌تواند حضور اثربخشی در بازار مسکن داشته باشد. لذا با توجه به خدماتی که امروزه در پیش روی مشتریان قرار می‌گیرد، زمانی مشتری به سراغ شما به عنوان مشاور املاک می‌آید که خدمات مناسبی به او ارائه کنید و منافع مالی و غیر مالی او در زمان ارائه خدمات را کاملا حفظ کنید. در نتیجه موفقیت شما در نقش مشاور املاک، در گرو جذب مشتری و افزایش معامله است. همچنین آگاهی از روش‌ها و ترفندها مشتری‌ مداری املاک، منجر به موفقیتتان به عنوان مشاور و افزایش تعداد معاملات ملکی خواهد شد.

شما به عنوان مشاور املاک برای آنکه بتوانید تعداد معاملات ملکی را افزایش دهید، باید از این روش‌ها و ترفندها برای جذب مشتری استفاده کنید. در این مطلب به موضوع مشتری مداری و نکات مهم مشتری مداری در شغل مشاور املاک پرداخته‌ایم.

مشتری مداری در شغل املاک به چه معناست؟

مشتری مداری در اصل یک استراتژی مبتنی بر خواست‌ها و نیازهای مشتری است. مشتری مداری باعث می‌شود سازمان بتواند مشتریانی وفادار در بالاترین سطح داشته باشد. به زبان ساده مشتری مداری یعنی برآورده شده خواسته‌ها و انتظارات مشتریان.

همان‌طور که می‌دانید حرفه‌ مشاور املاک آن دسته از کسب‌وکارهایی است که در آن افراد به وفور با همدیگر در تعامل هستند. در واقع این تعامل بخشی از سودآوری برای مشاوران املاک تلقی می‌شود. برای موفقیت در این حرفه باید یک سری نکات و اصول همیشه به صورت پایدار، مد نظر قرار گیرد تا روند رو به رشدی در این کسب و کار مشاهده شود.

شما به عنوان مشاور املاک حرفه‌ای نباید تنها به معامله یک ملک فکر کنید. شما باید به دنبال اعتبار سازی و تثبیت کردن اعتبار خود، با مشتری مداری در این بازار باشید تا بتوانید نتیجه مداوم را در کنار اعتماد مشتری برای خود به ارمغان آورید. شما به عنوان مشاور املاک با تجربه در حوزه کسب و کار خود باید با مشتری مداری و شناخت نیاز آنها یک معامله‌ دو سر سود را به وجود آورید. همین امر باعث می شود افرادی که به شما مراجعه می‌کنند، فقط خریدار نبوده و به یک مشتری وفادار تبدیل شوند.

پس نتیجه می‌گیریم مشتری مداری در بنگاه‌های املاک یک اصل ضروری برای کسب درآمد است. در این خصوص یک سری نکات کاربردی برای مشاوران املاک در جهت مشتری مداری باید مد نظر قرار گیرد.

مشتری مداری و رضایت مشتری

مشتری مداری امری ضروری و در گرو رضایت مشتری است. برآورده شدن انتظارات و رضایت مشتری، شما را قادر می‌سازد تا مشتری مداری را بهبود ببخشید. این امر اطلاعات مهمی را ایجاد کرده و امکان بهبود فرآیندها را آماده می‌سازد. وقتی برای یک مشاور املاک روشن شود که مشتریان چه کسانی بوده و از چه موضوعی راضی نیستند، می‌توان به منظور بهبود اهداف از آن استفاده کرد. این امر به مشتری مداری املاک شما کمک شایانی می‌کند.

ایجاد صمیمیت با مشتری

صمیمیت با مشتری فراتر از صحبت با آنها است و از برقراری یک ارتباط دو طرفه شکل می‌گیرد. بدون ایجاد صمیمیت با مشتری نمی‌توانید یک کسب و کار مشتری محور داشته باشید. برای مشتریان مهم است که احساس کنند خاص هستند. گویی همه چیز برای آنها آماده شده است. مشتریان توقع دارند که با آنها خوب برخورد شده و در موقع لزوم به آنها کمک شود. از این رو یک ارتباط مناسب باعث مشتری مداری در شغل شما می‌شود.

شناخت مشتری و روانشناسی روانشناسی فروش ملک

به عنوان مشاور املاک باید هر دو طرف معامله را به طور کامل بشناسید. این شناخت باید بر پایه‌ نیازها و انتظارات مشتریان تشخیص داده شود تا بتوان هر چه بهتر زمینه را برای رفع آن‌ها ایجاد کرد. لذا با در اختیار گذاشتن گزینه‌های مناسب به مشتریان خود، می‌توانید حق انتخاب بیشتری به فرد بدهید. همچنین دست او را برای پیدا کردن مورد مناسب باز می‌گذارید. این عمل از لحاظ روانشناسی حس اطمینان بیشتری برای مشتری فراهم می‌آورد.

فن بیان در فروش حضوری مشاوران املاک

فن بیان یکی از نیازهای اساسی برای مشاور املاک به شمار می‌آید. در معاملات حضوری به دلیل آنکه افراد با هم رو در رو هستند، شما باید با شناخت ترفند‌های مشتری مداری و نکات حقوقی و مشخصات کامل ملک و همین طور عنوان این نکات با فن بیان بالا در جلب نظر مشتری موثر واقع شوید. هر چند اطلاعات شما در این موارد بالا باشد؛ اما فن بیان خوبی نداشته باشید، نمی‌توانید به میزان درستی بر مشتری تاثیر بگذارید.

ایجاد اعتماد در روابط کاری

اعتماد اصل اساسی در دنیای کسب و کار است. این امر در خصوص شغل مشاور املاک بیشتر به چشم می‌خورد. از آنجایی که در معاملات ملکی معمولاً مبالغ بالایی رد و بدل می‌شود، فرد باید اعتماد لازم را به شما داشته باشد. این اعتماد سازی با ارتباط و مشتری مداری به صورت دائم و در طول زمان به وجود خواهد آمد.

شما به عنوان مشاور املاک باید به نکات فروش و اجاره ملک به طور کامل واقف بوده و به آن‌ها عمل کنید. همچنین اگر به نکات حقوقی خریدار و مشتری در حرفه مشاوره املاک اشراف داشته و آن را به مراجعه‌کنندگان انتقال دهید، قادر خواهید بود اعتماد بیشتری جلب کرده و روابط کاری را بهتر و منطقی تر پیش ببرید.

تبلیغات و بازاریابی در مشاور املاک

تبلیغات و بازاریابی به منظور شناخت بهتر شما از مشتری بوده و راهی موثر برای جذب سریع‌تر مشتری به حساب می‌آید. از لحاظ روانشناسی عکس یا همان تصویر تاثیر به سزایی در ذهن ناخودآگاه انسان دارد. پس علاوه بر یک متن مناسب برای آگهی ملک، می‌توانید از تاثیر عکس و متن با کیفیت در جذب مشتری استفاده کنید.

توجه داشته باشید یک عکس خوب و باکیفیت شامل اجزای ملک و قسمت‌های مختلف یک ساختمان به مشتری کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به آن پیدا کند. همچنین در تبلیغات خود از کلمات تکراری استفاده نکنید و از ایده‌های خلاقانه برای جذب مشتری بهره ببرید.

جمع بندی

موفقیت یک مشاور املاک در گرو جذب مشتری و افزایش معامله ملک است. همچنین آگاهی از روش‌ها و ترفندهای مشتری‌ مداری املاک، منجر به موفقیت مشاور املاک و افزایش تعداد معاملات ملکی خواهد شد. مشتری مداری در اصل یک استراتژی مبتنی بر خواست‌ها و نیازهای مشتری است که باعث می‌شود سازمان بتواند مشتریانی وفادار در بالاترین سطح داشته باشد. به زبان ساده مشتری مداری یعنی برآورده شدن خواسته‌ها و انتظارات مشتریان.

شما به عنوان مشاور املاک با تجربه در حوزه کسب و کار خود باید با مشتری مداری و شناخت نیاز آنها یک معامله‌ دو سر سود را به وجود آورید. رضایت مشتری، ایجاد صمیمیت با مشتری، شناخت مشتری و روانشناسی، ایجاد اعتماد در روابط کاری و … از موارد مهمی است که می‌توان برای مشتری مداری استفاده کرد.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.