دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

تجربه مشتری در شغل مشاور املاک یعنی چه؟

شما به عنوان مشاور املاک، حرفه مهم و پر چالشی دارید. به دلیل اینکه نمی‌دانید در آینده چه مشتریانی با چه سبک و سلیقه‌هایی از شما درخواست مشاوره می‌کنند. یکی از مسائل و دغدغه‌های روزمرهٔ شغل مشاور املاک، جذب و رضایت مشتری به شمار می‌رود. اگر مشتری در برخورد اول تشخیص دهد که مشاوران املاک می‌توانند نیازشان را برطرف کنند، یا راه‌حل‌های مفید به او بدهند، قطعاً اعتمادشان نسبت به مشاوران املاک بیشتر خواهد شد.

شناسایی نیاز مشتری جزو مهمترین اقدامات یک مشاور املاک است. مشتری با توجه به ذوق، سلیقه، خواسته و توانایی مالی ، نیاز خود را به مشاور املاک منتقل می‌کند و در قبال مشاور موظف است به نیاز مشتری پاسخ دهد. پس نقش و تجربه مشتری از آژانس املاک که در ذهن مشتری نقش می‌بندد، بسیار حائز اهمیت است. در این مطلب به نقش مشتری و تجربه مشتری در شغل مشاور املاک پرداخته‌ایم.

ارتباط با مشتری چگونه باید باشد

به‌هرحال در شغل املاک مشتری حرف اول را می‌زند. در واقع نقش مشتری پررنگ‌ترین مسئله در این شغل به حساب می‌آید. دانش برخورد با فردی که به دنبال ملک مناسب برای خرید یا اجاره است، ذکاوت خاصی می‌طلبد. مشتری در نهایت می‌خواهد به شما اعتماد کند و انجام امور مربوط به ملک مورد نظرش را به مشاور خود بسپارد.

رقابت در صنعت املاک و مستغلات بسیار سخت است، حال از خود بپرسید چه چیزی شما را از بقیه متمایز می کند؟ در واقع ارتباط موفق با مشتری نقش تاثیر گذاری در شغل مشاور املاک دارد. هنگامی که افراد با یکی از خریدهای مهم زندگی مانند یک خانه جدید سروکار دارند، ارتباط صحیح برای‌شان نقش کلیدی دارد.

شما به عنوان مشاور املاک باید بتوانید با اطمینان، واضح و مکرر با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. جدا از مهارت‌های تماس تلفنی، شما باید در ارسال پیام‌های حرفه‌ای و ارتباط در رسانه‌های اجتماعی مهارت داشته باشید.

شما باید مهارت‌های لازم برای ارتباط موثر با مشتری در حرفه مشاور املاک را داشته باشید؛ در غیر این‌صورت روز به روز شاهد پسرفت در حرفه و شغل خود هستید.

برقراری ارتباط موثر با مشتری

برخی نکات برای برقراری ارتباط موثر با مشتری می تواند شرایط بسیار خوب و متفاوتی را برای شما رقم بزند.

برقراری ارتباط گرم و دوستانه

شما به عنوان مشاور املاک در زمان مراجعه مشتری، باید از همان ابتدای امر برخوردی گرم نشان دهید و ادب را چاشنی کلامتان کنید. با برخوردی گرم و با انرژی، ارتباطی موثر از همان ابتدای ملاقات شما شکل خواهد گرفت.

پرسش و پاسخ در مورد نیاز ملکی فرد

در این حرفه مشتری قطعا برای معامله ملکی مراجعه کرده و نیاز به راهنمایی دارد. پس از آنکه مشتری قصد خود را از مراجعه به شما عنوان کرد، برای پاسخ بهتر به نیازهای او سوالاتی را از وی بپرسید. سعی کنید از سوالات نابجا بپرهیزید. به گونه‌ای پرسش‌های خود را مطرح کنید که فرد مقابل وارد گفتگو شود. این امر نشان از توجه شما داشته و می‌تواند ارتباط بهتری را رقم بزند.

تماس با مشتری املاک

ارتباط دوطرفه

با طرح پرسش و پاسخ‌های مناسب مطمئن شوید که مکالمه به سمتی پیش می‌رود که هر دو طرف در گفت‌وگو مشارکت دارید. هنگام ارتباط با مشتری و گفت‌وگو اگر به تنهایی روند صحبت را پیش ببرید، طولی نخواهد کشید که فرد از ادامه مکالمه خسته شده و نسبت به آن واکنش نشان نخواهد داد. پس مطمئن شوید که ارتباط به صورت دو طرفه برقرار شده است.

مشاوره با تدبیر برای مشتری

اگر در برقراری ارتباط با مشتری خود موفق عمل کرده و از نیاز‌های او مطلع شوید، به راحتی می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را در اختیار وی قرار دهید. برای مشاوره نسبت به مشتری‌های خود احساس مسئولیت داشته و از در اختیار گذاشتن نکات ضروری برای او دریغ نکنید.

تجربه مشتری در شغل مشاور املاک یعنی چه؟

تجربه مشتری ارزش اصلی در صنعت املاک و مستغلات به حساب می‌آید. خریداران، فروشندگان، مستاجران، سرمایه گذاران و متخصصان املاک و مستغلات انتخاب خود را بر اساس سطح خدمات و تعاملی که دریافت می کنند، قرار می‌دهند.

تجربه مشتری از ارائه خدمات خاص، تاثیر ماندگاری بر جای می گذارد. مهم است که هرگز فراموش نکنید که در دنیای خدمات هستید. تجربه‌ای که مشتریان دارند شهرت شما را می سازد. تجربیات شگفت‌انگیز می‌تواند پایه و اساس یک تجارت پایدار و پر رونق را بسازد.

به مشتریان خود یک تجربه عالی بدهید، تا معاملات بیشتری با شما داشته باند. وفادارتر شوند و تجربه خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارد. این چیزی است که هر مشاوری باید برای آن تلاش کند. در همین حال، تجربیات بد می‌تواند به سرعت مشتریان را دفع کند. بسیاری افراد به دلیل خدمات غیردوستانه، عدم اعتماد و مشاوران ناآگاه، معاملات با یک آژانس املاک را متوقف می‌کنند. با این حال، سرعت و کارایی، مشاوران آگاه و مفید و راحتی، بیشترین اهمیت را در مورد تجربه مشتری دارد.

نیازها و انتظارات مشتریان به شدت در حال تغییر است، به طوری که بیش از 40 درصد از مشتریان انتظار دارند که در مدت کوتاهی به درخواست خود پاسخ دهند و 52 درصد از مصرف کنندگان مایلند برای سرعت و کارایی بیشتر، قیمت بیشتری بپردازند. به عبارت دیگر، تجربه مشتری همه چیز است.

در صنعتی که بر پایه روابط اعتماد ساخته شده، ارائه یک تجربه عالی برای مشتری به منظور افزایش سطح رضایت و حفظ مشتری، رشد املاک و مستغلات ضروری است. علاوه بر این، افزایش رقابت از سوی تازه واردان بازار به این معنی است که بنگاه‌های املاک و مستغلات بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستند تا ارزش پیشنهادی خود را به وضوح بیان کرده و یک تجربه برتر را به عنوان نقطه تفاوت ارائه دهند.

تخصص در یک جایگاه مناسب

با توجه به تجربه مشتری، جایگاه بازاریابی هنوز هم منطقی است. در پایان روز، مشتری تمایل بیشتری به امضای قرارداد با شخصی دارد که علاقه، تخصص و جایگاه منحصر به فردی را در ذهن دارد. بنابراین با در نظر گرفتن انواع املاک موجود، سنجش علایق و ارتباط با گروه‌های همفکر خود جایگاه مناسبی را در منطقه پیدا کنید. با این تفاسیر ببینید آیا تقاضا برای این خدمات وجود دارد یا خیر.

نیازهای مشتریان را پیش‌بینی کنید

اگر نیازهای مشتریان خود را قبل از اینکه حتی آنها آن را ذکر کنند، برآورده کنید، سیگنالی ارسال می‌کنید. سیگنالی با این مضمون که مشاوری با تجربه هستید و به نیازهای آنها اهمیت می‌دهید. اما در نظر گرفتن آنچه مشتریان فعلی شما می‌خواهند، کافی نیست. با نظرسنجی از مشتریان فعلی خود در مورد کمبودهایشان، شروع کنید. بپرسید که چگونه برای ملک جستجو می‌کنند. این کار تعداد درخواست‌های پشتیبانی را کاهش داده، به شما کمک می‌کند تجربه بهتری برای مشتری ارائه دهید. همچنین می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک کند.

فرآیند را آسان و لذت‌بخش کنید

مشتریان باید بتوانند در اغلب ساعات شبانه‌روز با شما تماس بگیرند و روند معاملات ملک را طی کنند. شما به عنوان مشاور، باید ارتباط مشتریان را برای پاسخ‌ها و راه‌حل‌های سریع، صرف‌نظر از اینکه از چه ابزاری استفاده می‌کنند، ساده کنید.

ایجاد روابط قوی

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، شما در برخی از بزرگترین لحظات زندگی مشتریان خود نقشی کلیدی دارید. شما باید ثابت کنید که به اندازه کافی قابل اعتماد هستید تا با آن تجارت کنید. می‌توانید یک مشاور و منبع قابل اعتماد باشید، اما تنها در صورتی که برای ایجاد روابط وقت بگذارید. این مستلزم تعهد به کاری که انجام می‌دهید، است.

از مشتریان سوالاتی درباره آنچه مد نظر دارند، بپرسید و به پاسخ آن‌ها مراجعه کنید. به مشتریان قدیمی پاداش دهید. اینها تنها چند ایده برای استحکام بخشیدن به روابطی هستند که می‌توانند سال‌ها ادامه داشته باشند.

سطح رضایت را اندازه‌گیری کنید

رضایت در تجربه مشتری از املاک و مستغلات، بسیار مهم است. سطح رضایت فعلی مشتری خود را اندازه‌گیری کنید. این به شما کمک می‌کند تا زمینه‌های رضایت را شناسایی کرده و معیاری برای بهبود هر سال آن فراهم کنید.

جمع‌بندی

تجربه مشتری از آژانس املاک که در ذهن او نقش می‌بندد، بسیار حائز اهمیت است. ایجاد یک احساس عالی در مشتریان می‌تواند به متمایز شدن شما از رقبا کمک کند. در این بین باید مهارت‌های لازم برای ارتباط موثر با مشتری در حرفه مشاور املاک را داشته باشید. در غیر این‌صورت روز به روز شاهد پسرفت در حرفه و شغل خود هستید. همچنین تجربه مشتری ارزش اصلی در صنعت املاک و مستغلات به حساب می‌آید. با این حال، سرعت و کارایی و وجود مشاوران آگاه، بیشترین اهمیت را در مورد تجربه مشتری دارد. در این مطلب به نکاتی برای ایجاد یک تجربه عالی برای مشتریان خود به عنوان یک مشاور املاک اشاره شده است.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.