دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

در طراحی تراکت مشاور املاک به این نکات توجه کنید

برگه‌های رنگی جذاب، همراهان همیشگی تبلیغات املاک

بازاریابی و به طور کلی فروش با اینکه وارد مرحلهٔ جدیدی شده‌، اما بسیاری داد و ستد‌ها هنوز هم به همان صورت سنتی انجام می‌گیرد. از این رو بسیاری از روش‌های تبلیغاتی به سبک سنتی اثرگذار خواهد بود. لازمهٔ این اثرگذاری توجه به اصول تبلیغات است. حدودا بالغ بر ۱۱ هزار مشاور املاک به صورت رسمی در تهران در حال فعالیت هستند. پس بازار رقابتی موجود بین بنگاه‌های املاک و مستغلات، نیازمند تبلیغات اصولی است. از این رو تراکت که یکی از راه‌های بازاریابی سنتی و به صرفه محسوب می‌شود، می‌تواند برای ورود به دنیای رقابتی املاک شروع مناسبی باشد. در ادامه مطلب، با نکات مهم در طراحی تراکت مشاور املاک آشنا می‌شوید. همچنین چند نمونه متن تراکت تبلیغاتی مشاور املاک را هم می‌خوانید.

باوجود روش‌های نوین تبلیغات و بازاریابی برای مشاوران املاک، هنوز برخی روش‌های سنتی جواب‌گوی این صنف هستند. اگرچه امروزه بیشتر مشاوران املاک، فایل‌های خود را در دیوار برای مشتریان به نمایش می‌گذارند، برای جذب مشتریان محلی و شناساندن نام و برند آژانس به ساکنان محله، پخش کردن تراکت هنوز کاربرد دارد.

ثبت نام پنل املاک دیواراهمیت تراکت در تبلیغات

دیگر زمان آن گذشته که مشاوران املاک منتظر مشتری و مراجعه‌کننده بنشینند. چرا که بسیاری از صاحبان کسب‌وکار از جمله بنگاه‌های املاک و مستغلات برای برندسازی، ارائهٔ خدمات و افزایش فروش از تبلیغات‌ بسیاری به صورت آفلاین و آنلاین استفاده می‌کنند. هرکدام از این نوع تبلیغات، مزایا و معایب خاصی دارند. تراکت که جزو تبلیغات آفلاین محسوب می‌شود، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

تراکت می‌تواند مخاطبان بسیاری را مورد هدف قرار دهد. روش‌های چاپی برای انتقال سریع و آسان اطلاعات در تبلیغات بسیار موثر هستند. صاحبان کسب‌وکار می‌توانند تمامی اطلاعات خود را در تراکت درج کنند. همچنین با استفاده از جملات کوتاه می‌توان در ذهن مخاطب ماندگار شد. از طرف دیگر، استفاده از تراکت به شما این اطمینان را می‌دهد که پیامتان حتما به دست مخاطب می‌رسد. همچنین مقرون به صرفه بودن تراکت در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی بر اهمیت آن می‌افزاید.

جالب است بدانید که از تراکت به عنوان یک روش برای بازاریابی سریع یاد می‌شود. به طوری که در کمترین زمان می‌توان به مخاطبان بسیاری دسترسی پیدا کرد. همچنین می‌توان کسب‌وکار خود را از طریق کسب‌وکارهای کوچک دیگر معرفی کرد. یعنی می‌توان تراکت خود را در سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و آرایشگاه‌ها توزیع کرد. البته توجه داشته باشید که باید متناسب با جامعهٔ هدف املاک خود، به پخش تراکت‌ها توجه کرد.

افزایش مهارت شغل مشاور املاکنکات طراحی تراکت مشاور املاک

طراحی یک تراکت مناسب برای آژانس یا بنگاه املاک، نیاز به رعایت نکات خاصی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. قطعا هر آژانس یا مشاوری باید به نسبت نیازهای خود این نکات را رعایت کند.

عنوانی جذاب و به روز بنویسید

تیتر گیرا یکی از پایه‌های طراحی تراکت است. چرا که اگر عنوان شما در تراکت مخاطب را ترغیب نکند، تراکت شما تبدیل به کاغذ باطله خواهد شد. در عین حال اگر بتوانید با استفاده از مسائل روز (که بیشتر مردم درگیر آن هستند)، تیتر بسازید قطعا به هدف خود نزدیک شده‌اید. گفته می‌شود که بسیاری از مردم براساس تیتر تصمیم می‌گیرند، ادامهٔ مطالب را مطالعه کنند. پس عنوان باید کوتاه، جذاب و صریح باشد. پیام در کسری از ثانیه به مخاطب منتقل شود. از طرفی در نظر داشته باشید که فونت مطالب در تراکت خوانا و جذاب باشد.

متن کوتاه، اما شفاف باشد

مختصرنویسی کلید موفقیت بعدی در طراحی تراکت محسوب می‌شود. مخاطب وقت و حوصله برای خواندن متن‌های طولانی تبلیغاتی ندارد. پس با استفاده از جملات کوتاه و جذاب،‌ پیام را برسانید. بهتر است به نکات کلیدی در تراکت توجه کرده و از توضیحات غیرضروری اکیدا خودداری کنید.

نکات مهم را برجسته کنید

مهم است در نگاه اول مخاطب هدف شما از پخش تراکت بداند. پس خدمات قابل ارائهٔ املاک خود را به صورت مختصر، اما برجسته در صفحهٔ اول تراکت بنویسید. نکات برجستهٔ شما باید مخاطب را ترغیب کند که تراکت شما را نگه دارد. یا بعدا با شما تماس بگیرد. تمایز‌بخشی را باید در همین قسمت از تراکت، برجسته کرد. به طوری که مخاطب برای کسب اطلاعات بیشتر تشویق شود با مشاورهٔ املاک تماس بگیرد.

تصاویر مرتبط به کار ببرید

استفاده از عکس در تراکت‌ها نیز یکی از راه‌های انتقال پیام است. تصاویری که استفاده می‌شوند باید متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهید، باشد. به طور مثال اگر بنگاه املاک و مستغلات شما به لحاظ زیبایی بصری ویژگی خاصی دارد، بهتر است عکسی مناسب با آن تهیه و در تراکت گذاشته شود.

مخاطبان خود را بشناسید

یکی از ملزومات طراحی تراکت، شناخت کامل جامعهٔ هدف است. به طوری که شناخت دقیق از مخاطبان در انتخاب واژگان، رنگ یا تصاویر می‌تواند تاثیرگذار باشد. در نظر داشته باشید برای شناخت بهتر از مخاطبان مد نظر خود به بافت محلی و زندگی آنان، توجه کنید. از آنجایی که مخاطبان مشاوران املاک، شامل تمامی قشرهای جامعه می‌شوند باید متناسب با خدمات بنگاه خود، جامعه هدف را مشخص کنید.

سایز، جنس و رنگ را جدی بگیرید

تراکت‌ها را می‌توان در سایزهای متنوعی طراحی و چاپ کرد. البته تراکت‌ها به طور معمول در سایز A5 چاپ می‌شوند. اگر با کیفیت خوبی تراکت را چاپ کرده و جنس خوبی برای آن در نظر گرفته شود؛ جذب مخاطب بهتر خواهد بود.  همچنین استفاده از رنگ‌های جذاب در مقایسه با سیاه و سفید می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. اینکه از جنس لمینت،‌ گلاسه و یا کاغذهای براق استفاده کنید، بستگی به مخاطبان و میزان هزینهٔ مد نظر شما دارد.

آدرس شبکه‌های مجازی در تراکت مشاور املاک

مشاوران املاک می‌توانند از تبلیغات آفلاین مانند تراکت، برای پیشبرد تبلیغات آنلاین نیز استفاده کنند. پس در داخل تراکت حتما راه ارتباطی مجازی املاک خود را ذکر کنید. از این رو علاوه بر مشتریانی که به سبک‌های سنتی راغب‌ترند، مخاطبان دیگری هم در فضای مجازی خواهید داشت.

مطلب مرتبط: بهترین روش‌های تبلیغات سنتی برای مشاور املاک را بشناسید

نمونه متن تراکت تبلیغاتی مشاور املاک

اینکه برای تراکت‌های مشاوران املاک چه متنی مناسب خواهد بود را بالاتر مفصل بیان کردیم. اما برای درک بهتر و دقیق‌تر می‌توان چند نمونه را نیز بررسی کرد.

  • نمونه۱ : با  یک نگاه بخر!

فروش واحدهای مسکونی با موقعیت‌ها و متراژهای مناسب را از املاک××× بخواهید. خانه‌های خاص و دنج را در املاک××× جستجو کنید.

  • نمونه ۲: هر ارزونی بی علت نیست!

گفته شده، پشت قیمت‌های ارزان دلیلی هست؛ اما این همیشه دلیل بر بی‌کیفیتی نیست. املاک×××‌ درصدد است که واحدهای مسکونی با قیمت معقول اما با کیفیت برای مشتریان خود فراهم کند. هدف ما آرامش شماست.

  • نمونه ۳: با ما خانه‌دار شوید

رویای خانه‌دار شدن،‌ چندان هم دور از ذهن نیست. املاک××× واحدهای مسکونی مناسبی را برای خرید به شما پیشنهاد خواهد داد. واحدهایی اکازیون، اما زیر قیمت منطقه را از ما بخواهید.

بازاریابی و به طور کلی مقولهٔ فروش از جنبه‌های مختلفی تشکیل شده است. بازاریابی آفلاین بهتر است همسو با بازاریابی آنلاین باشد. مهمترین بخش در اقدامات تبلیغاتی شناخت مخاطب و ارزش‌های آن‌ها است. به عبارتی نباید تبلیغات خارج از اتفاقات و عرف زندگی مشتریان باشد. چرا که مردم باید پاسخ  نیازهای خود را در مشاورهٔ شما ببینند،‌ در غیر این صورت هزینه‌های گزاف تبلیغاتی بی‌سرانجام و بی‌بازده خواهد بود.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.