دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

پرسونای مخاطب چیست و در بازاریابی دیجیتال املاک چه فایده‌ای دارد؟

چقدر مخاطبان خود را می‌شناسید؟

حتما کسب و کارهای زیادی دیده‌اید که بر تبلیغات و بازاریابی بسیار تمرکز کرده‌اند، اما بازدهی آنچنانی نداشته‌اند. شاید بنگاه‌های املاک متعددی را بشناسید که با وجود بازاریابی‌های متنوع، هنوز رشد نکرده‌اند. واقعیت این است که بازاریابی دیجیتال قواعد و اصول خاص خودش را دارد. نمی‌توان بدون بررسی و تحقیق و تعیین استراتژی مناسب، قدمی برداشت. چرا که امکان شکست بالا می‌رود. تمامی شغل‌ها مخصوصا بنگاه‌های املاک، خواهان مشتریانی وفادار و پایدار هستند. برای بدست آوردن این سطح از مقبولیت در مقابل مخاطبان لازم است آن‌ها را بشناسید. شناخت مشتری یا شناخت پرسونای مخاطب باعث می‌شود که روند بازاریابی دیجیتال به درستی پیش برود. در ادامه مطلب، درباره اینکه چگونه پرسونای مخاطب خود را بشناسید، بیشتر سخن خواهیم گفت.

پرسونا یک نمای کلی از مشتریان فعلی و بالقوه شما است.

پرسونا چیست؟

پرسونا یک نمای کلی از مشتریان فعلی و بالقوه شما است. پرسونا به وضوح، این موارد را درباره مخاطبان شما مشخص می‌کند:

  • آنها چه کسانی هستند؟
  • چه چیزهایی آن‌ها را به سمت خرید سوق می‌دهد؟
  • هدفشان چیست؟
  • نیازهای جسمی و عاطفی آنان چیست؟

به عبارتی پرسونا یک شخصیت خیالی است که براساس داده‌های واقعی و تحلیل بازار، بدست می‌آید. برای اینکه محتوا و تبلیغاتی که عرضه می‌کنید متناسب با نیازهای مخاطبان هدف شما باشد. از این رو پرسوناها برای بازاریابی دیجیتال بسیار مهم هستند. زیرا با کمک آن می‌توانید پیام‌ها و اطلاع‌رسانی‌های موثری ارائه دهید که مطابق تفکر، احساس و اهداف مخاطبانتان باشد. در واقع با طراحی و شناخت پرسونای مخاطب، می‌توانید مخاطبان مناسبی را جذب کنید.

پرسونای مشتریان به عنوان یک چراغ راهنما برای تیم‌های بازاریابی، فروش و پشتیبانی عمل می‌کند. با ایجاد و استفاده از پرسونا در بازاریابی دیجیتال، می‌توانید استراتژیک‌تر بوده و برای محصول و خدمات خود برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، پرسوناها به شما می‌گویند، چه نوع محتوای بازاریابی تولید شود. کدام رسانه‌ها را مورد هدف قرار دهند. اینکه چه عناصری را باید در فرآیند فروش خود بگنجانید یا حذف کنید. یا بهتر است چه محصولات یا خدماتی را توسعه دهید. به‌طور کلی پرسونای مخاطب شامل موارد زیر می‌شود:

  • ویژگی جنسیتی (سن، جنسیت)
  • علایق اصلی در خرید
  • محل زندگی
  • درآمد شغلی
  • نگرش به زندگی
  • نیاز به خدمت یا محصول
  • علاقه به محصول و خدمت

بازاریابی فروش ملک لزوم شناخت پرسونای مخاطب

شاید از خود بپرسید که شناخت پرسونای مخاطب آن هم در بازاریابی دیجیتال املاگ چه اهمیتی دارد؟ با شناخت پرسونای مخاطب می‌توان اطمینان داشت که کلیه فعالیت‌های مربوط به جذب و خدمت به مشتریان، متناسب با نیازهای خریدار ارائه می‌شود. حتما با شرکت‌هایی مواجهه شده‌اید که بیشتر از فکر کردن به نیاز مخاطب و مشتری، مدام از برنامه‌هایشان صحبت می‌کنند. این کار آن‌ها با نحوهٔ تصمیم‌گیری مردم مغایرت دارد. شناخت پرسونای مخاطب بهترین راه برای اعتمادسازی و نشان دادن درک واقعی و توجه به نیازهای مشتریان است. چرا که جلب اعتماد برای برند خود یکی از مهمترین اقدامات به شمار می‌آید.

چگونه پرسونای مخاطب خود را بسازیم؟

ایجاد پرسونای مخاطب به بنگاه املاک شما کمک می‌کند تا استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنید. این کار با روشن کردن اینکه خریداران چه کسانی بوده، در چه شرایطی قرار داشته و چه اهدافی را دنبال می‌کنند، مشخص می‌شود. برای ساختن یک پرسونا، ابتدا باید درمورد مشتریان ایده‌آل، سوالات عمیقی از خود بپرسید. سپس می‌توانید پاسخ‌های خود را با پاسخ‌های همکارانتان مقایسه کنید؛ با این کار هرگونه تناقض در دیدگاه‌های شما از بین می‌رود.

نیاز به ثبت‌نام/ورود

برای مطالعه ادامه مطلب، لطفا در آکادمی املاک ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در آکادمی رایگان است و اعضا، از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. اگر هم قبلا ثبت‌نام کرده‌اید، با کلیک روی تب «ورود» اطلاعات حساب خود را وارد کنید.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.