دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

ترفند انتخاب کانال توزیع بهینه برای بازاریابی دیجیتال

از مسیر درست با مخاطبان صحبت کنید

در روش سنتی بازاریابی، برندها از روش‌های مستقیم یا غیرمستقیم برای دسترسی به مشتریان هدف استفاده می‌کنند. بدین معنی که تنها باید سرمایه‌گذاری کرد. سپس مجموعه‌ای از اقدامات را انجام داد تا نتیجهٔ مورد نظر حاصل شود. با این حال، در سال‌های اخیر فضای کسب‌وکار و بازاریابی به شدت تغییر کرده است. روش‌های سنتی دیگر موثر نیستند. به همین دلیل بسیار مهم است که برند تجاری شما حضوری بسیار قدرتمند در بازاریابی دیجیتال داشته باشد. در این صورت می‌تواند مخاطبان هدف خود را بدست بیاورد. به عبارتی در بازارهای دیجیتال،‌ فرصت‌های جدیدی وجود دارد که با انتخاب صحبح کانال‌های توزیع بازاریابی دیجیتال به دست می‌آید. با وجود چندین ابزار بازاریابی، کدام یک از این ابزارها بهترین هستند و کدام کانال بازاریابی شما را به اهداف تجاری خود نزدیک می‌کند؟ برای انتخاب بهترین کانال توزیع بازاریابی دیجیتال، این مقاله را در آکادمی املاک دیوار از دست ندهید.

چگونه کانال توزیع بازاریابی دیجیتال مناسب را پیدا کنیم؟

در وهلهٔ اول تشخیص کانال بازاریابی مناسب برند شما،‌ به میزان زیادی به نوع خدمات و مشتریانی که مورد هدف قرار داده‌اید، بستگی خواهد داشت. چراکه همهٔ ابزارهای بازاریابی دیجیتال، کارایی لازم را برای برند شما نخواهند داشت. پس باید نتایج و عملکرد هر کانال توزیع بازاریابی دیجیتال را بررسی کرد. اینکه کدام ابزار برند شما را ارتقا می‌دهد و به اهداف تجاری خود می‌رساند. از این رو برای شناسایی بهترین ابزارهای موجود برای بازاریابی دیجیتال، دستورالعمل‌هایی در این مقاله ذکر کرده‌ایم.

قطعا می‌دانید که پلتفرم‌های آنلاین انتشار آگهی مانند دیوار هم امروزه به کانال مهمی برای بازاریابی دیجیتال املاک تبدیل شده‌اند. دیوار برای راحتی هرچه بیشتر مشاوران و آژانس‌ها در این کانال، پنلی را برای آن‌ها تدارک دیده است. در مطلب «آموزش استفاده از پنل املاک دیوار» می‌توانید مراحل ثبت‌نام و استفاده از پنل را بیاموزید. اگر هم با مراحل آشنا هستید، با کلیک روی لینک زیر مستقیما وارد صفحه ثبت‌نام رایگان پنل شوید.

ثبت نام در پنل املاک دیوارکانال‌های محبوب بازاریابی دیجیتال

قبل از اینکه در مراحل انتخاب برای شناسایی بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال قدم بردارید، ابتدا باید کانال‌های مختلف و در دسترس را بشناسید:

بازاریابی از طریق ایمیل

هنگامی که برند شما بخواهد به طیف گسترده‌ای از مخاطبان خود دسترسی پیدا کند، بازاریابی ایمیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ، ابتدا باید اطلاعات تماس مانند شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل مشتریان را جمع‌آوری کرده و سپس خبرنامه‌ها و محتواهای گوناگون خود را از طریق ایمیل برای آن‌ها ارسال کنید.

ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین کانال‌های توزیع بازاریابی دیجیتال است که به میزان زیادی به بازگشت سرمایه بازاریابی (ROI) کمک می‌کند. بسیاری از مشاغل از بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. ۶۶٪ از برندها این ابزار را برای جذب مشتری و سودآوری، بسیار عالی ارزیابی کرده‌اند. به همین دلیل هم حدود ۵۶ درصد مشاغل بر افزایش فعالیت‌های بازاریابی مرتبط با ایمیل، تأکید می‌کنند. البته شاید بازاریابی ایمیلی به اندازه دیگر کانال‌ها در جذب مشتریان املاک موثر نباشد؛ اما به‌هرحال می‌توان سهم مناسبی از مشتریان خاص را با آن هدف قرار داد.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

کانال‌های تبلیغاتی پولی مانند پرداخت به ازای هر کلیک، در مدت زمان بسیار کوتاهی ترافیک بسیار بالایی را برای مشتریان بالقوه ایجاد می‌کنند. در این روش آگهی تبلیغاتی را در سایت‌های دیگر قرار می‌دهید. به عبارتی از این طریق، بودجهٔ تبلیغاتی شما بر اساس میزان کلیک مخاطبان روی آگهی و تبلیغ پرداخت خواهد شد. این کانال توزیع بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که استراتژی تبلیغاتی خود را با دقت بیشتری بر اساس بودجه تعیین کنید. بدین صورت که بدانید برای یک روز، یک هفته یا یک ماه برای تبلیغات PPC باید چه میزان هزینه کنید. تاثیر تبلیغات PPC بستگی زیادی به انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هدف قرار دادن مشتریان بالقوه و همچنین بهینه‌سازی اطلاعات بصری و متنی در تبلیغات دارد.

دیجیتال مارکتینگ املاکبهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

تقریباً تمام افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند با موتورهای جستجوگر آشنا بوده و از آن‌ها استفاده ‌می‌کنند. در واقع، ۹۳٪ از خریدهای اینترنتی با استفاده از موتور جستجو آغاز می‌شود. افراد از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات مربوط به برند، محصول یا خدمات استفاده می کنند. گفته شده که ماهانه حداکثر ۵۹٪ از کاربران از طریق موتورهای جستجو به نیازها و اهداف خود دست پیدا می‌کنند.

سئو شامل فعالیت‌های مختلفی مانند تحقیق در مورد کلمات کلیدی، استفاده از بهینه‌سازی درون صفحه‌ای و خارج از صفحهٔ سایت، ایجاد لینک‌های تبلیغاتی و سایر فعالیت‌های مرتبط است. پس اگر وب‌سایتی برای کسب‌وکار خود در نظر گرفته‌اید، باید آن را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. در واقع SEO در دو زمینهٔ محتوا و صورت فنی برای وب‌سایت کاری شما لازم است.

تبلیغات نمایشی

بسیاری از افراد روزانه از وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌هایی که برایشان جالب یا مفید است، بازدید می‌کنند. بازاریابان دیجیتالی می‌توانند با قرار دادن تبلیغات نمایشی مرتبط در سایت‌های شخص ثالث، با این مشتریان بالقوه تماس بگیرند. محتواهایی مانند بنرها، تبلیغات تعاملی، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات بینابینی و سایر تبلیغات مشابه در سایت‌های دیگر بارگذاری می‌شود.

تبلیغات نمایشی باعث ایجاد آگاهی بیشتر از برند و همچنین ایجاد ترافیک هدفمندی می‌شود که به احتمال زیاد به هدایت یا فروش تبدیل می‌شود. پرداخت پول برای این تبلیغات نمایشی، معمولاً بر اساس هزینه به ازای نمایش (CPM) انجام می‌شود که معمولاً در مقایسه با طرح هزینه برای هر کلیک (CPC) معمولی برای تبلیغات PPC، مقرون به صرفه است.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)

رسانه‌های اجتماعی قطعاً یکی از خارق‌العاده ترین اتفاقاتی هستند که در عرصهٔ دیجیتال رخ داده‌اند. صاحبان مشاغل و بازاریاب‌های دیجیتال می‌توانند از رسانه‌ها برای ایجاد برند استفاده کنند. از طریق بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)، بازاریاب‌های دیجیتال می‌توانند از طریق مشارکت مستقیم و شخصی به مشتریان بالقوهٔ هدفمند دسترسی پیدا کنند. تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی هر روز در حال رشد است. با این حال بازاریابان دیجیتال باید مناسب‌ترین شبکهٔ اجتماعی متناسب با مخاطبان هدف خود انتخاب کنند.

برای انتخاب بهترین کانال توزیع در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید. هرچند می‌دانید که به دلایل گوناگون، فعلا اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای جذب عموم مردم در ایران است. :

  • فیسبوک: تقریباً می‌توانید از طریق فیس بوک با هر نوع مصرف‌کنندهٔ عمومی ارتباط برقرار کنید. فقط باید یاد بگیرید که مشتری مورد نظر شما در چه گروه‌ها و صفحاتی بطور مداوم در فیسبوک حضور دارد. قطعا تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در ایران بسیار کمتر از دیگر شبکه‌ها است، اما اگر قصد فعالیت در حوزه‌های لوکس یا خارج از کشور را دارید، فیسبوک را دست‌کم نگیرید.
  • توییتر: توییتر برای ایجاد آگاهی سریع از نام تجاری شما بسیار کمکتان می‌کند. این کانال برای انتشار اخبار سریع کاربرد زیادی دارد. البته آشنایی با زبان و فرهنگ توییتر برای فعالیت بهتر در آن، ضروری است. توییتر می‌تواند به جبهه اول پاسخگویی شما به مشتریان تبدیل شود. هرچند باز هم انتظار واکنش تعداد مخاطب زیادی برای املاک خود در توییتر نداشته باشید.
  • لینکدین: شاید بخواهید با افراد حرفه ای، صاحبان مشاغل، مشتریان تجاری و مخاطبان هدف ارتباط بگیرید. لینکدین بهترین شبکه اجتماعی در این خصوص خواهد بود. گسترش فعالیت و پیدا کردن شرکای حرفه‌ای داخلی و بین‌المللی را می‌توان به‌خوبی ازطریق لینکدین پی برد.
  • پینترست– اگر برای تبلیغ برند و محصولات خود بر روی تصاویر تمرکز می‌کنید، شبکه اجتماعی پینترست عالی است. بیشتر کاربران این شبکه زنان هستند. اگرچه پینترست به‌اندازه اینستاگرام در ایران طرفدار ندارد، اما می‌توانید با انتشار تصاویر زیبا، آموزش‌های هنری و طراحی و مطالب مشابه، بخشی از مخاطبان را هم از این کانال به وب‌سایت یا پنل املاک خود جذب کنید.
  • اینستاگرام: در صورتی که روی محتوای تصویری تمرکز دارید، این شبکهٔ اجتماعی پاسخگوی نیازهای تجاری شما خواهد بود. این روزها شبکه اجتماعی اینستاگرام در رشد برندها و کسب‌وکارها نقش بسزایی دارد. چرا که مخاطبان این شبکه اجتماعی هنوز در حال رشد هستند. طیف‌های مختلفی از مخاطبان در این شبکهٔ اجتماعی، فعالیت می‌کنند. شما باید با شناخت صحیح از پرسونای مخاطبان خود، بهترین محتوا را در اینستاگرام منتشر کنید.

بازاریابی شبکه اجتماعی املاک بازاریابی محتوایی

محتوا در قلب هر کمپین بازاریابی دیجیتال است. محتوا همچنین یکی از عناصر اصلی است که باوجود تغییرات زیادی که در بازار رخ می دهد، ثابت خواهد ماند. با داشتن محتوای خوب، با کیفیت و بسیار مرتبط، وب‌سایت و شبکه‌های اجتمعی املاک و مستغلات شما بازدیدکنندگان قابل توجهی به خود جذب می‌کند که همهٔ آن‌ها مشتری بالقوه هستند. ۷۳٪ از بازاریابان دیجیتال در حال افزایش فعالیت‌های بازاریابی محتوایی هستند. این محتوا شامل متن، گرافیک، فیلم و سایر مطالب مرتبط است که افراد علاقه زیادی به آن‌ها دارند.

 نکات اساسی در انتخاب کانال توزیع بازاریابی دیجیتال

کانال‌های توزیع بازاریابی دیجیتال ذکر شده در بالا برای استفادهٔ مستقل یا به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی دیجیتال برای صاحبان مشاغل در دسترس هستند. نکتهٔ کلیدی در اینجا است که برای یافتن کانال توزیع بازاریابی دیجیتال مناسب، باید نکات زیر را در نظر گرفت. سپس برنامه‌ریزی تبلیغاتی را شروع کرد.

ابتدا اهداف اصلی شرکت خود را برای استفاده از کانال‌های توزیع بازاریابی دیجیتال مشخص کنید. به عبارتی اگر به دنبال آگاهی از برند، محصولات و خدمات خود هستید؛ باید از اکثر کانال‌های توزیع بازاریابی دیجیتالی استفاده کنید. به طور مثال کانال‌های شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر و فیسبوک باعث ایجاد تعامل هدفمند با مخاطبان می‌شوند.

کانال‌هایی با تمرکز بر عناصر بصری مانند اینستاگرام و پینترست، در آگاهی از برند برای مخاطبان بسیار مناسب خواهند بود. شرکت در رویدادهای آنلاین و آفلاین یکی دیگر از کانال‌های بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود که برای آگاهی مخاطبان از برند مناسب است.

شابد هدف برند شما ارائهٔ خدمات باشد. در این صورت از طریق کانال‌های آنلاین خدمات خود را به مخاطبان عرضه خواهید کرد. به بیان دیگر، در این هدف تمرکز کمتری روی محتوا مرتبط با برند دارید و بیشتر، خدمات خود را از زوایای گوناگون بررسی می‌کنید.

هدف دیگر می‌تواند ارتباط با مخاطبان باشد. بسیاری از مشاغل از کانال‌‌های توزیع بازاریابی دیجیتال عمدتاً برای تولید لید و ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده می‌کنند. هدایت و ارتباط‌گیری با مشتریان، اولین قدم محسوب می‌شود. به صورتی که با درگیرسازی و ارتباط مستقیم با مخاطبان می‌توان به هدف تجاری مورد نظر دست یافت. کانال توزیع بازاریابی دیجیتالی که برای جذب لید و ارتباط با مشتری مناسب هستند، شامل موارد زیر است:

  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • تبلیغات به‌ازای هر کلیک
  • تبلیغات نمایشی
  • شبکهٔ جستجوی Google
  • وبلاگ‌نویسی و سایر کانال‌های بازاریابی محتوا

اهمیت محتوای آموزشی

آموزش مشتریان بالقوه، می‌توان  یکی دیگر از اهداف برندها باشد. بازاریابان دیجیتال در این بخش ابتدا باید به دنبال آموزش مشتریان هدف خود باشند. به عبارتی برای شناسایی محصولات/خدمات و حتی برای برطرف کردن مشکلات باید آموزش‌هایی به مشتریان خود بدهند. وبلاگ‌نویسی، انتشار مقالات و بازاریابی محتوایی برای این منظور ایده‌آل خواهد بود.

آموزش مشاور املاکجمع‌بندی سرفصل کانال‌های توزیع

هنگام ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال برای آژانس خود، نمی توانید فقط به یک منبع واحد اعتماد کنید. شما نمی‌توانید تمام نتایج مورد نظر را بدست بیاورید. از طرفی هم نمی‌توانید از تمامی کانال‌های توزیع بازاریابی دیجیتال به صورت همزمان استفاده کنید. به دلیل اینکه هر یک از این کانال‌های توزیع بازاریابی دیجیتال، نقاط قوت و ضعف‌های خود را دارند.

اگر کانال توزیع بازاریابی دیجیتال نامناسبی را انتخاب کنید، احتمال از دست دادن مخاطبان بالقوه بسیار بالا می‌رود. موثرترین راه این است که به ترکیب این ابزارها و کانال‌های توزیع بازاریابی دیجیتال متناسب با اهداف خود بپردازید تا بهترین نتیجه‌ را دریافت کنید.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.