دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

چگونه بهترین بازده را از آگهی‌های خود در دیوار داشته باشیم؟

آگهی تبلیغاتی پر بازده در سایت دیوار چه ویژگی‌هایی دارد؟

تبلیغات، ابزاری ارزشمند برای کسب‌و‌کار املاک و مستغلات به حساب می‌آید. آگهی‌های تبلیغاتی علاوه بر توسعه و گسترش کسب‌و‌کار،‌ آگاهی مخاطبان را نیز افزایش می‌دهند. آمارها نشان می‌دهد اکثر مردم امروزه املاک مدنظر خود را از سرویس‌های آنلاین پیدا می‌کنند. پس بنگاه‌های املاک هم باید در این فضا فعال باشند. سایت‌ دیوار برای مشاوران املاک قابلیت‌های بسیاری را فراهم کرده تا در ثبت آگهی تبلیغاتی کمترین مشکل و بیشترین بازده را داشته باشند. در ادامه مطلب با چند ترفند ثبت اگهی املاک در دیوار آشنا می‌شوید که به افزایش بازدهی آژانس شما کمک می‌کند.

ثبت آگهی املاک در دیوار

سایت دیوار از سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شد. هدف از راه‌اندازی این وب‌سایت، خرید و فروش بی‌واسطه بود. یکی از بخش‌های پربازدید سایت دیوار، املاک است. چرا که طیف متنوعی از آگهی‌های املاک با خصوصیات مختلف برای تمامی سلیقه‌ها در آن وجود دارد. آمارها نشان می‌دهد بسیاری از خریداران و مستاجران برای پیدا کردن خانه مورد نظر خود، ابتدا در سایت دیوار جست‌وجو می‌کنند. درنتیجه پیشنهاد می‌شود برای بازدهی بهتر فایل‌های املاک، انتشار آگهی در دیوار را هم مدنظر داشته باشید.

احتمالا به‌عنوان یک مشاور املاک باتجربه، با مسیر ثبت آگهی در دیوار آشنا هستید. اگر هم این تجربه را ندارید، مراحل زیر را برای ثبت اولین آگهی خود طی کنید:

  1. ابتدا اپلیکیشن دیوار را دانلود و نصب کنید: اندرویدآیفون (iOS)  (روی کامپیوتر هم می‌توانید از لینک روبه‌رو وارد سایت دیوار شوید: Divar.ir)
  2. در بالای سایت یا اپلیکیشن، دکمه «دیوار من» را مشاهده می‌کنید. می‌توانید از این طریق آگهی خود را ثبت کنند.
  3. دکمه ثبت آگهی را لمس کنید.
  4.  دسته آگهی را مشخص کنید: به طور مثال اگر دستهٔ آگهی املاک انتخاب شود، بخش‌بندی‌های متنوعی مانند اجارهٔ مسکونی، فروش مسکونی، فروش اداری و تجاری، اجارهٔ کوتاه‌مدت، پروژ‌های ساخت‌وساز و متفرقه به نمایش گذاشته می‌شود.
  5. پس از انتخاب نوع ملک مورد نظر، روند تکمیل آگهی آغاز می‌شود. در صفحه جدید مشاوران املاک می‌توانند جزئیات اساسی‌تری مانند شهر، محدودهٔ‌ آگهی، نقشه، عکس، متراژ، قیمت،‌ تعداد اتاق و باقی امکانات را وارد کنند.
  6. پس از تکمیل اطلاعات نهایی، شماره تماس خود را وارد کنید و آگهی را منتشر کنید.
  7. پس از بررسی آگهی، درصورت عدم مشکل، دیوار آن را تایید و به نمایش عموم می‌گذارد.

باید بدانید روند گفته شده در بالا، نمونهٔ ساده شدهٔ ثبت آگهی در سایت دیوار است. اگر می‌خواهید آگهی‌تان از جذابیت و بازخورد مناسبی برخوردار باشد، باید با انواع ترفند ثبت آگهی املاک در دیوار آشنا باشید.

متن آگهی املاک برای دیوار

ترفند ثبت آگهی املاک در دیوار

بسیار دیده شده که پس از ثبت آگهی املاک در دیوار، بازخوردی که انتظار می‌رفته محقق نشده است. علت این امر توجه نکردن به یکسری جزئیات بوده که شاید مشاوران آن را مهم نداسته‌اند. در ادامه به انواع ترفند ثبت اگهی املاک در دیوار اشاره خواهیم کرد. در ویدیوی زیر هم می‌توانید نکاتی برای افزایش زنگ‌خور آگهی در دیوار مشاهده کنید:

عکس خوب بارگذاری کنید

غالبا آگهی‌های املاکی که دارای عکس مناسبی باشند از توجه بیشتری بین مخاطبان برخوردار می‌شوند. چرا که به مخاطبان دیدی دقیق از آنچه آگهی شده، می‌دهند. بهتر است عکس‌ها تار نباشند. وضوح عکس‌ها از عوامل مهم جذب آگهی است. در مرحله بعدی زاویهٔ عکس‌برداری باید دارای چارچوب باشد. عکس‌های با زاویهٔ کج، عامل بازدارنده در ترغیب مشتری به شمار می‌آید.

عکس‌ها بهتر است فضای کلی ملک را به طور دقیق نشان دهد. به طور مثال یک عکس مخصوص آشپزخانه باشد و عکس بعدی پذیرایی و اتاق را به صورت جداگانه نشان دهد. ترجیحا عکس مبله شدهٔ ملک نیز بارگذاری شود. چرا که بدین طریق مشتری تصویری دقیق از ابعاد خانه و ملک به دست می‌آورد.

سرفصل مرتبط: نکات مهم عکاسی از خانه از زبان مشاوران حرفه‌ای بین‌المللی

متن‌های آگهی جذاب بنویسید

آگهی‌هایی که به صورت دقیق و جذاب ملک را توضیح داده باشد، بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. جملات کوتاه و تهاجمی اثر منفی در جذب مشتری خواهد داشت. بهتر است جزئیات اساسی ملک نیز در متن آگهی توضیح داده شود.

در یک آگهی خوب، شرایط لازم برای خرید، رهن و اجاره ملک به صورت شفاف و محترمانه بیان می‌شود. بهتر است متن، کوتاه و دقیق باشد. مستقیم سراغ اصل مطلب بروید. از طرفی برای داشتن متن جذاب، بهتر است ابتدا به امکانات و مزایای ملک بپردازید. البته در نظر داشته باشید که نباید به صورت اغراق‌آمیزی در آگهی صحبت کرد. زیرا پس از مغایرت آگهی با آنچه که در واقعیت وجود دارد، اعتبار بنگاه املاک آسیب می‌بیند.

در مجموع در متن آگهی اطلاعات جامعی از ملک نوشته و شماره تماسی به منظور پاسخگویی به مشتریان در آگهی گذاشته شود. این هم نوعی ترفند ثبت اگهی املاک در دیوار است.

درس پیش‌نیاز: چگونه متن آگهی املاک آنلاین بنویسیم؟

در پر کردن فیلدهای آگهی دقت کنید

همان‌طور که بالاتر در مورد روند ثبت آگهی گفته شد، پر کردن تمامی بخش‌ها الزامی است. بسیاری از مشاوران املاک، هنگام ثبت آگهی جزییاتی که در صفحهٔ ثبت آگهی وجود دارد را تکمیل نمی‌کنند. با پر نکردن تمامی بخش‌ها، در وهلهٔ اول مشتریان آگهی شما را پیدا نمی‌کنند. دوم اینکه اگر مشتری آگهی ناقص شما را مشاهده کند به احتمال زیاد آن را نادیده خواهد گرفت. پس ابتدا دسته‌بندی اولیه را به خوبی مشخص کنید. سپس تمامی جزئیات خواسته شده در سایت دیوار را با حوصله کامل کنید.

بهترین زمان گذاشتن آگهی در دیوار

همان‌طور که می‌دانید، آگهی‌های دیوار به‌ترتیب زمان انتشار نمایش داده می‌شوند. درنتیجه آگهی شما پس از انتشار آگهی جدید در دسته و محله مرتبط، به پایین فهرست می‌رود. البته کاربران همیشه در جست‌وجوهای خود آگهی‌های زیادی را مشاهده می‌کنند و شانس دیده شدن در رتبه‌های پایین هم بد نیست. ازطرفی  اگر آگهی را در زمان مناسب منتشر کنید، تعداد مشتریانی که فایل شما را می‌بند بیشتر خواهد بود. آمارهای دیوار در این‌باره نکات جالبی را نشان می‌دهد.

آمارهای استخراج‌شده از روند بازدید آگهی‌های املاک دیوار نشان می‌دهد که مشتری‌ها در برخی روزهای هفته و برخی ساعت‌ها، بیشتر از زمان‌های دیگر به دیوار سر می‌زنند. طبق داده‌های دریافتی، می‌توان ترتیب بازدید بیشتر از آگهی‌های املاک را به تفکیک روزهای هفته به‌صورت زیر تفسیر کرد:

  1. شنبه
  2. دوشنبه
  3. پنجشنبه
  4. یکشنبه
  5. سه‌شنبه
  6. جمعه
  7. چهارشنبه

البته تفاوت بازدید در روزهای هفته آن‌چنان زیاد نیست؛ اما شاید بد نباشد انتشار آگهی را در روزهایی مانند شنبه و دوشنبه انجام دهید که بیشترین شانس بازدید را داشته باشید.

مدیریت زمان مشاور املاک

بررسی داده‌های بازدید آگهی املاک به تفکیک ساعت‌های روز نشان می‌دهد که مشتریان بیشتر در ساعت‌های پایانی روز، آگهی‌ها را بازدید می‌کنند. طبق داده‌های استخراج‌شده از بخش املاک دیوار، نرخ بازدید آگهی‌ها از ساعت ۲۰ افزایش پیدا می‌کند و تا ساعت ۲۴ به اوج می‌رسد. بعدازظهرها هم از ساعت ۱۳ تا ۱۶ شاهد افزایش بازدید آگهی‌های دیوار هستیم. درنتیجه می‌توان بهترین زمان گذاشتن آگهی در دیوار را در روز، این دو دوره زمانی دانست.

نکته مهم اینکه صرف‌نظر از نرخ بازدید آگهی‌ها، می‌توانید با استفاده از برخی قابلیت‌های دیوار، شانس دیده شدن فایل خود را در منطقه و دسته خود افزایش دهید. نردبان کردن آگهی‌ها یکی از قابلیت‌های کاربردی است که بسیاری از آژانس‌های حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. قابلیت دیگر، استفاده از برچسب فوری است که آگهی شما را در دسته خاص فوری نمایش می‌دهد. این برچسب، نرخ دیده شدن آگهی‌ها را به‌طور کلی افزایش می‌دهد.

عضو پنل املاک دیوار شوید

سایت دیوار امکانی تحت عنوان پنل املاک دیوار برای مشاوران املاک و آژانس‌های املاک راه‌اندازی کرده است. مشاوران املاک می‌توانند پس از درج آگهی در سایت دیوار از طریق پنل املاک خود آن را مدیریت کنند. پنل املاک دیوار، قابلیت‌های زیادی به مشاوران املاک برای ثبت آگهی می‌دهد. ارتقای آگهی‌ها، پکیج‌های تخفیفی آگهی و نردبان، ارائهٔ آمار بازدید از آگهی، پشتیبانی اختصاصی از نمونه امکانات پنل املاک دیوار است. برای آشنایی بیشتر با پنل املاک و شیوه ثبت‌نام در آن، «مطلب آموزش استفاده از پنل املاک دیوار» را مطالعه کنید. اگر هم با فرایند آشنا هستید، با کلیک روی تصویر زیر، وارد فرایند ثبت‌نام رایگان شوید.

ثبت نام در پنل املاک دیوارکلام آخر

آگهی‌های تبلیغاتی که در سایت دیوار منتشر می‌شوند، بهترین معرف برای آژانس‌های املاک هستند. این در صورتی است که مشاوران املاک از ترفند ثبت اگهی املاک در دیوار اطلاع داشته باشند. خیلی از مواقع عدم توجه به جزئیات سبب می‌شود تا آگهی دیده نشود. پس در صفحهٔ ثبت آگهی در دیوار باید تمامی جزئیات خواسته شده با دقت پر شود. البته باید توجه شود که دسته‌بندی آگهی در ابتدای کار به شکلی دقیق انتخاب شود. متن و عکس دو عامل مهم در آگهی‌ها محسوب می‌شوند. عکس‌های باکیفیت و متن‌های محترمانه و کامل می‌توانند در جذب مشتری به آگهی بسیار موثر باشند. اما اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای برای آژانس املاک خود آگهی منتشر کنید، از پنل املاک دیوار غافل نشوید. امکاناتی که این پنل به مشاوران و آژانس‌های املاک ارائه می‌دهد، تاثیر بسزایی در جذب مشتری خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ شما چه راه‌هایی را برای جذاب‌تر شدن آگهی‌‌های املاک در دیوار پیشنهاد می‌دهید؟

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید
19 نظرات
  1. منصور می‌گوید

    خیلی مبتدی و بد و اصلا چیز جدیدی نگفتن.
    چیزایی که گفتن توی دیوار هست نیاز نبود ایشون بگه

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام
      ممنون از نظرتون. خیلی از این موارد در آگهی‌های املاک رعایت نمی‌شه که منجر به کاهش تماس هست. همچنین پیشنهاد می‌کنم ویدیو مطلب رو هم ببینید.

  2. کامروا می‌گوید

    مطلب تکراری و بی فایده ای بود

  3. حسین بهشتی می‌گوید

    سلام میخواستم بدونم که چگونه میشود پنل املاک را کلا حرف کرد من به اشتباه و از روی کنجکاوی پنل رو نصب کردم و حالا نمیتوانم پنل رو حذف کنم هر کاری کردم از حذف نرم افزار نصب دوباره حذف شماره موبایل دوباره وارد میشدم پنل املاک است دلیل حذف پنل املاک اینکه میخوام اگهی بدم میزنه مشاوره املاک داخل فید هم میزنم شخصی ولی آخرش دوباره مشاوره املاک میزنه خواهشا کمکم کنید

    ممنون از همه بچه های خوب سایت دیوار

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      لطفا با پشتیبانی دیوار تماس بگیرید، همکارانم پنل رو براتون حذف می‌کنن.

  4. boroomandmahdi54@gmail.com می‌گوید

    سلام من سیدجواد برومند هستم مدیر ******** وچندسالی هست که از سایت دیوار استفاده میکنم و میخواستم از همین جا به برو بچه های دیوار یک خسته نباشید جانانه عرض کنم
    خسته نباشید و پایدار باشید

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام دوست عزیز، خوشحالیم که تونستیم رضایت‌تون رو جلب کنیم. بخشی از کامنت‌تون متاسفانه به‌خاطر مغایرت با قوانین ارسال نظر، حذف شد. موفق باشید

  5. احمد می‌گوید

    اینارو که انجام میدیم خب. اما بهتر بود چندتا از راهکارهای اساسی رو میگفتین

  6. مهران می‌گوید

    اکثر مشاورهایی که سابقه طولانی در املاک دارند بیشتر راهکارهای که فکر میکنن در پیشبرد تاثیر داره رو امتحان کردند پس لطفأ مطالب جدید و تاثیر گذار رو عنوان کنید که برای همه جدید و به روز باشه

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام و ممنون از نظرتون. حتما تلاش می‌کنیم مطالب به‌روز هم به مجموعه اضافه کنیم. هدف ما اینه که ترکیبی از مخاطب‌های تازه‌کار در کنار باتجربه‌های صنعت بتونن به آموزش‌های کاربردی دسترسی داشته باشن.

  7. افشار می‌گوید

    با درود، خواهشا محدودی محلهای ثبت شده تو برنامه دیوار رو کوچکتر کنید تا مشتریها سردرگم نشن
    مثلا الان محله میدان راه اهن،خ مختاری،گمرک عباسی،محله انبارنفت،هلال احمر همش تو محلِ گمرک جمع شده،در صورتی که اصلا باهم همخونی نداره، این معزلی شده برای مشاور املاکهای منطقه ومشتران، ی فایل پیدامیکنیم نوشته محله گمرک ما به عنوان مختاری فرض میکنیم زنگ میزنیم میبینیم اون سر عباسیه

    من فک میکنم اگر محدودی محلها رو کوچکتر کنید بازخورد بهتر میشه،و فایلها بیشتر دیده میشن. با تشکر

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام
      پیشنهادتون به تیم فنی ارسال شد. ممنون از نظرتون

  8. جلیلیان می‌گوید

    سلام ..بنده پنل دیوار رو نصب و استفاده می کنم چه دلیلی داره که لگوی بنگاه نمایش داده نمی شود و یا تصویری که شماره بنگاه املاک در آن باشد حذف می شود..بنده قسمت ویژه لگوی را نیز خریداری کردم متاسفانه لگوی در پایان صفحه و به صورت کوچک نمایش داده می شود

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام دوست عزیز وقت بخیر. ممنون از نظرتون. پیشنهاد می‌کنم با همکارانش در بخش پشتیبانی اختصاصی املاک با شماره ۰۲۱۴۳۰۰۰۴۰۰ تماس بگیرید تا راهنمایی‌تون کنن. موفق باشید.

  9. جواهری می‌گوید

    لطفا کاری کنید آگهی مشاوران از قسمت شخصی حذف بشه

  10. احمد غفاری می‌گوید

    سلام
    پنل شما یه مشکل خیلی بزرگ داره وقتی میزان آگهی و سهم هر مشاور رو برای یک ماه مشخص میکنیم مشکل اول اینه که اون سهم اختصاص یافته رو همون لحظه از باکس املاک کم نمیکنه که ما بدونیم موجودیمون چقدر مونده
    و مشکل دوم اینه که آخر ماه که میشه بدون در نظر گرفتن مصرف مشاور از سهم اختصاصیش دوباره همون سهم اولیه را در ابتدای ماه بعد به مشاور اختصاص میده در صورتیکه درستش اینه که باقیمانده مصرف مشاور را در ماه بعد به صورت اتوماتیک بیاره
    من چند بار با پشتیبانی تماس گرفتم هر بار گفتن پیگیری میکنیم ولی نشد که نشد

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام دوست عزیز. این قابلیت برای استفاده بهتر آژانس‌ها طراحی شده و به‌نوعی کمکشون می‌کنه در تقسیم بسته‌ها هوشمندتر کار کنن. به‌طور مثال شما بسته ۱۰۰تایی آگهی رو خریداری می‌کنید و ۲۰ مشاور دارید. پنل به‌خاطر همین قابلیت به شما امکان می‌ده که به هر مشاور، ۱۰ آگهی سهمیه بدید. سهم اختصاص یافته وقتی کم میشه که مشاورها استفاده کنن ازش. اینجوری با بررسی همین روند استفاده می‌تونید در خریدها و تقسیم‌های بعدی‌تون بهتر عمل کنید. اون مشاوری که بیشتر و زودتر استفاده می‌کنه، سهمیه بیشتری بدید و این‌طوری مدیریت‌شون هم بهتر می‌شه.

  11. ميثم می‌گوید

    سلام من زمين دارم در شهر ابسرد اگهى كردم كه انتخاب شهر و محل رو تهران زدم اما اگهى رو رد كرده ميگه شهر نزديك به ملك بايد انتخاب بشه اما من ميخوام تو شهر تهران اگهى بشه اين مشكل رو برطرف كنيد ممنون ميشم🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      آگهی باید در شهری منتشر بشه که ملک در اون قرار داره. دلیلش هم اینه که در جست‌وجو، به کاربرهای درستی نشون داده بشه که در اون شهر دنبال ملک هستن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.