دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

اهمیت پاسخ سریع به نیازهای مشتریان در مشاور املاک

ارتباط با مشتری یکی از پاشنه‌های آشیل موفقیت یک مشاور املاک است. اگر می‌خواهید مشاور املاک موفقی باشید، بدون شک باید روی ارتباطات انسانی خود کار کنید. کاری که نه به زبان، بلکه به شناخت نیازها و سلیقه مشتریان وابسته است. در مجموع ارتباط با مشتری برای افزایش درآمد هم اهمیت زیادی دارد.

مردم پاسخ‌های سریع را دوست دارند. تحقیقات نشان داده که یک سوم مشتری‌ها انتظار دارند ظرف یک ساعت پاسخ سوال خود را بگیرند. اگر مردم بیش از ۶ ساعت منتظر بمانند، احتمالا به مشاور دیگری مراجعه خواهند کرد. به همین علت است که این نوع ارتباط اهمیت زیادی دارد و شما باید برای آن آماده شوید. موفقیت یا عدم آن در کار به نوع ارتباط و پاسخ دهی مستقیم شما مرتبط است.

پرسش مشتری و پاسخ یک مشاور

مردم تقریبا در تمام ساعات روز با شما تماس می‌گیرند. این که بتوانید به موقع با همه تماس بگیرید، کار راحتی نیست. حتی گاه شاید غیرممکن هم به نظر برسد! اگرچه هر مشتری نیازهای خاص خودش را دارد، اما معمولا سوال‌های اولیه مشابه هم هستند. پس اولین نکته، داشتن اطلاعات اولیه در مورد املاکی است که در مورد آن‌ها کار می‌کنید.

پاسخگویی خودکار یکی از راه‌هایی است که برای رسیدگی به پرسش‌ها وجود دارد و موجب ارتباط با مشتری می‌شود. حداقل پاسخ دادنتان دیر نخواهد شد. در این راهکار، استفاده از ابزارهای آنلاین یا فرم‌های آماده پرسش و پاسخ، کارساز خواهد بود. البته واقعیت این است که پاسخگوی خودکار توان رسیدگی به مسائل ظریف را ندارد.

یک خط اضطراری ایجاد کنید

تماس با مشتری املاک

برخی مسائل وجود دارد که نمی‌‌توان به سادگی مردم را منتظر آن گذاشت. شما باید در اینگونه مواقع در دسترس باشید. اگرچه تعداد این سوالات بسیار کم است؛ اما شما باید بتوانید برنامه خود را با این موارد تطبیق دهید. یکی از راه حل‌های متداول در مورد این شرایط، اختصاص دادن یک خط مجزا به نام خط اضطراری است.

نکته مهم در مورد ارتباط با مشتری در زمینه تماس‌های اورژانسی، داشتن دستورالعمل خاص است. ممکن است یک فرد چیزی را اورژانسی تلقی کند، در صورتی که چندان هم اورژانسی نبوده باشد. در این مواقع بهتر است دستور خاصی برای این مورد داشته باشیم. باید تعریف کنید که چه موقعیتی اضطراری است.

به سرعت پاسخ دهید

مشتری‌های امروزی املاک و مستغلات نسبت به هر نسل قبلی، خدمات سریع‌تری را انتظار دارند. این عامل اثر مستقیمی روی خرید افراد دارد. هر مشتری که در دوره فعلی با شما سر و کار دارد، از کانال‌های متفاوتی تحت تأثیر اطلاعات سایر مشاوران است. تأخیر در پاسخ دادن به مشتری، به منزله از دست دادن او با احتمال قوی است. این نکته را فراموش نکنید.

یک ساعت نشان‌دهنده یک سال در زمان اینترنت است. مشتری بالقوه شما شاید با فرض اینکه شما دیگر تماس نمی‌گیرید، یا چندان اهمیتی برای شما نداشته، به دیگر مشاوران مراجعه کند.

چرا باید به سرعت پاسخ مشتری را بدهید؟

بررسی‌های علمی متعدد یک راه مفید و قابل اتکا برای شناخت این مسئله هستند. آیا واقعا این که زودتر به مشتری جواب بدهیم، در جذب او تاثیرگذار است؟ مطالعه‌ای که در InsideSalesi انجام شده با روش‌های علمی به این پرسش جواب داده است:

شانس برقراری یک ارتباط موفق در اولین ساعت درخواست مشتری، ده برابر بیش‌تر از زمانی است که مشتری ساعت‌ها منتظر شما می‌ماند. شانس دستیابی به یک معامله خوب هم بدون شک کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

Satmetrix مطالعه دیگری را انجام داده که مشخص می‌کند نیمی از مشتری‌ها انتظار دارند ظرف یک روز پس از تماس اولیه، نتایج خوبی را از مشاور خود دریافت کنند. همه مطالعات انجام شده نشان می‌دهد هر چه زودتر با مشتری خود ارتباط بگیرید، بهتر می‌توانید او را جلب خرید از طریق خود کنید. انتظار مشتری از یک مشاور املاک رسیدگی مناسب و به وقت به خواسته‌های او است.

جذب مشتری جوان املاک

جمع‌بندی

یک مشاور املاک باید در اسرع وقت به مشتری‌های خود پاسخ دهد. جالب است بدانید که این کار در فروش یک شرکت املاک و مستغلات اثر مستقیم می‌گذارد. یک مشاور موفق در یک ساعت اولیه باید با مشتری خود تماس بگیرد. بدون فوت وقت بگوییم که اگر یک روز به مشتری خود زنگ نزنید، او را از دست داده‌اید.

ارتباط با مشتری رمز کلیدی موفقیت یک شرکت املاک و مستغلات است. اگر می‌بینید توان برقراری ارتباط را به سرعت ندارید، از خط اورژانسی و تهیه دستورالعمل برای آن کمک بگیرید. در غیر این‌صورت اهمیت این موضوع را در حدی بدانید که یک دستیار ویژه استخدام کنید. فراموش نکنید که در این مواقع آنچه اهمیت دارد، سرعت و دقت شما است. زمان در عصر اینترنت مفهوم متفاوتی از قبل دارد. اکنون شما باید یک ساعت را معادل چند روز تلقی کنید. در این راه تلاش کنید ارتباط سریع و مفیدی برقرار کنید.

منابع: forbes، lamudi و helpscout

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ناصر می‌گوید

    سلام
    تماس بگیریم که چی بشه؟

    یعنی اینکه چی بگیم بهش؟

    بالاخره چیزی باید آماده داشته باشیم تا زنگ بزنیم.

    اگه آماده باشه که همون موقع تماس میتونیم بگیم
    اگر نه که، توی یه ساعت مگه چیکار میتونیم بکنیم آخه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.