چگونه برای فایلهای خود خریدار واقعی پیدا کنیم؟

جذب مشتری در کار املاک و مستغلات، همیشه آسان نیست. برای اینکه این کار کمی سادهتر شود، باید بهترین استراتژیهای بازاریابی را برای جذب مشتری مشخص کرد. گاه مشاوران املاک هیچ ایدهٔ خلاقانهای برای یافتن مشتری بیشتر ندارند. در حالی که یافتن مشتریان مناسب برای خرید و فروش املاک و مستغلات، امری حیاتی است. خوشبختانه روشهای زیادی برای جذب مشتری بیشتر وجود دارد. البته پیدا کردن خریدار واقعی از بین این مشتریها هم امری دشوار است. در این مقاله در آکادمی املاک دیوار سعی کردهایم راههای جذب مشتری و پیدا کردن خریدار واقعی را ذکر کنیم.
پیدا کردن خریدار واقعی از بین تعداد زیادی مراجع که روزانه با شما در ارتباط هستند، امری ساده نیست. همانطور که احتمالا تجربه کردهاید، افراد زیادی برای خرید یک فایل با شما تماس میگیرند یا صحبت میکنند؛ اما اکثر آنها تصمیم نهایی برای خرید ندارند. ازطرفی فروش ملک را میتوان پرسودترین فعالیت یک مشاور دانست. افزایش بازدهی در این رنج، یعنی افزایش فروش بهازای تماس، میتواند به پیشرفت سریعتر و افزایش درآمد شما کمک شایانی داشته باشد. دراینمیان ابتدا باید روی نکات جذب مشتری متمرکز شوید و بهمرور با افزایش ارتباطها و اثبات برند خود، نسبت خریداران واقعی به مجموع تماسها را بیشتر کنید.
فهرست مطالب
ارتباطات محلی را حفظ کنید
مشاور املاک خوب باید در منطقه و محلهٔ موردنظر شناخته شده باشد. پس برای اینکه خریدار واقعی پیدا کنید باید در معرض توجه ساکنان منطقه باشید. چرا که خریدار واقعی در نتیجهٔ اعتماد به بنگاه املاک شما به دست میآید. پس در مناسبات محلی، حضوری فعال داشته باشید. حضور در اجتماعات محلی، باعث میشود مردم منطقه شما را بیشتر بشناسند. در نتیجه برای انجام معاملات ملکی، به سراغ شما میآیند.
خودتان باشید
یکی از راههای جذب مشتری، صادق بودن است. مشتریان به خوبی میتوانند نقش بازی کردن مشاوران را متوجه شوند. پس برای بازاریابی املاک خود به اغراقگویی متوسل نشوید. اگر مشتریان رفتار صادقانهٔ شما را مشاهده کنند، به عنوان خریدار واقعی ظاهر خواهند شد. در واقع هنگام معرفی فایلهای مورد نظر خود، سعی کنید واقعیت را بهترین شکل به مشتریان ارائه دهید. توضیح جزئیات ملک و عکسهای باکیفیت از آن، میتواند خریدار واقعی را به شما نزدیک کند.

عکسهای باکیفیت ارائه دهید
یکی از اصلیترین کارها برای افزایش فروش، تهیهٔ مجموعهای از عکسهای جذاب ملک است. حتی میتوانید یک عکاس حرفهای استخدام کنید. یا خودتان از املاک با گوشی هوشمند قوی عکس بگیرید. بههرحال مطمئن شوید که عکسهای باکیفیتی را به مشتری ارائه میدهید. این عکسها میتوانند در آگهیهای آنلاین خریدار واقعی را جذب کنند. چرا که بسیاری از مردم از طریق آگهیهای آنلاین، اقدام به خرید ملک میکنند.
سرفصل مرتبط: نکات مهم عکاسی از خانه از زبان مشاوران حرفهای بینالمللی
شبکههای مجازی را بروزرسانی کنید
روی رشد رسانههای اجتماعی خود مانند اینستاگرام و تلگرام کار کنید. به مردم نشان دهید که شما هر روز دائماً در حال انجام معاملات ملکی هستید. به زبان ساده خود را تبلیغ کنید. آنچه را که انجام میدهید در قالب پستهایی به اشتراک بگذارید. میتوانید از فایلهای در اختیار خود عکسهای باکیفیت تهیه کرده و در شبکههای مجازی، منتشر کنید. هنگامی که مشتریان شما قیمت و عکسهای املاک را ببینند، با شانس بیشتری تبدیل به خریدار واقعی میشوند.
سرفصل تکمیلی: چگونه از شبکههای اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال مشاور املاک استفاده کنیم؟
شبکهسازی کنید
هرچه افراد بیشتری را ملاقات کنید، مشتریان بالقوهٔ بیشتری خواهید داشت. همیشه باید کارت ویزیت خود را بههمراه داشته و به آنها ارائه دهید. با صاحبان مشاغل دیگر ارتباط برقرار کرده و یکدیگر را تبلیغ کنید. اینگونه خریدار واقعی را به سمت بنگاه املاک خود جذب خواهید کرد.
برند خود را در ذهن مشتری ثبت کنید
شما باید بتوانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید و نیازهای آنها را بسنجید. درک کردن برای مشتریان املاک، بسیار اهمیت دارد. در واقع اگر آنان احساس کنند مشاور املاک به نیازهای آنان توجه میکند، برای معاملات بعدی سراغ فرد دیگر نمیروند. اینگونه در ذهن مشتری ثبت خواهید شد. خریدار واقعی در طول زمان بدست میآید. پس باید برای جذب وی ساختارهای مهمی را ایجاد کنید.
در سایتهای ملکیابی آگهی بگذارید
برای اینکه خریدار واقعی داشته باشید، باید فایلهای خود را به خوبی معرفی کنید. این روزها بیشتر مردم از طریق سایتهای ملکیابی به دنبال املاک مورد نیاز خود میروند. پس با بارگذاری آگهیهای فایلهای خود در سایتهای ملکیابی مانند دیوار، شانس بیشتری برای جذب خریدار واقعی خواهید داشت.
انتشار آگهی در دیوار یکی از راهکارهایی است که امروزه اکثر مشاوران املاک از آن بهره میبرند. همین استفاده زیاد مشاوران مستقل و آژانسهای املاک باعث شد تا دیوار پنلی اختصاصی برای مدیریت آگهیها برای آنها طراحی کند. برای آشنایی بیشتر با پنل، مطلب «آموزش استفاده از پنل املاک دیوار» را مطالعه کنید. اگر هم با پنل آشنا هستید، با کلیک روی تصویر زیر بهصورت رایگان در آن ثبتنام کنید.
با مشتریان قبلی خود در ارتباط باشید
مشتریان سابق شما یکی از منابع عالی برای معرفی هستند. بنابراین پس از انجام معاملات ملکی، آنها را رها نکنید. از طریق شبکههای مجازی، ارسال پیامک و حتی ایمیل میتوانید حلقهٔ ارتباط خود را حفظ کنید. اینگونه بنگاه املاک شما در ذهن مشتری میماند و به دیگران نیز معرفی میشوید. اگر کسی قصد خرید داشته باشد، با پرسوجو از مشتریان قبلی شما، تبدیل به یک خریدار واقعی میشود.
کارت ویزیت بدهید
یکی از راههای ایجاد ارتباط با مردم و شناختن برند املاک، کارتهای ویزیت هستند. طبق توصیه کارشناسان حرفهای، نباید منتظر نمانید تا مشتری و شانس به شما مراجعه کند. فعال باشید و از منطقهٔ راحتی خارج شوید. در ابتدا شاید دادن کارت ویزیت به افراد غریبه ناخوشایند باشد. ازطرفی اگر در انجام آن قاطع باشید، از مزایای این عمل بهره خواهید برد. سعی کنید حداقل پنج کارت ویزیت را در روز به دیگران بدهید. مطمئن باشید از بین این افراد، خریدار واقعی به سمت شما خواهد آمد.

در فضای مجازی فعال باشید
این روزها بیشتر مردم برای یافتن راهحل مشکلات خود به اینترنت مراجعه میکنند. پس بهترین راه برای ایجاد اعتماد و آگاهی از برند خود در نظر دیگران، صفحات گفتوگوهای مجازی است. در این صفحات، مردم سوالها و مشکلاتی در مورد پیدا کردن ملک مناسب دارند. سعی کنید در این گروهها و صفحات مجازی مشاورهٔ رایگان بدهید. بدین اینگونه، مشتریان بالفعل تبدیل به خریدار واقعی میشوند.
بیشتر بخوانید: اهمیت تمرکز روی چند ملک برای موفقیت بیشتر
جمعبندی
جذب مشتری در شغل مشاور املاک، حرف اول و آخر را میزند. به عبارتی اگر مشتری یا خریدار واقعی وجود نداشته نباشد، بنگاه معاملات ملکی معنی ندارد. برای بدست آوردن مشتریان، بیشتر باید در محافل اجتماعی و مجازی حضور داشته باشید. اینگونه مشتریان بالفعل، تبدیل به خریدار واقعی میشوند.
همیشه با مشتریان قدیمی خود ارتباط داشته باشید. ارتباط مستمر با مردم و ایجاد شبکههای ارتباطی باعث بیشتر شناخته شدن برند شما میشود. سایتهای ملکیابی را هم فراموش نکنید. حواستان به کیفیت آگهیهایی که در سایتهای ملکیابی یا شبکههای مجازی میگذارید، باشد. البته باید بدانید که خریدار واقعی در نتیجهٔ صبر، تلاش و اعتمادسازی به وجود میآید.
نظر شما چیست؟ شما چه راههایی را برای پیدا کردن خریدار واقعی پیشنهاد میدهید؟