دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

مشاوران املاک حرفه‌ای در جهان، چگونه مشتریان خود را شگفت‌زده می‌کنند

بیشتر مشاوران املاک در جهان سعی می‌کنند مشتری‌های خود را هرچه بهتر و بیشتر تحت تأثیر قرار دهند. مشاوران املاک می‌دانند که برای شگفت‌زده کردن مشتری خود، باید از بقیهٔ رقبا متمایز شوند. اگر اعتماد، اطمینان و رابطهٔ موثرتر در کار شما وجود داشته باشد، می‌توانید شگفتی بیافرینید. شما با روش‌هایی می‌توانید نام تجاری خود را توسعه دهید. در ادامه این مطلب در آکادمی املاک دیوار به نکاتی خواهیم پرداخت که مشاوران املاک موفق بین‌المللی برای جلب نظر مشتری‌های خود انجام می‌دهند.

مشتری را به مشاغل مورد اعتماد خود متصل کنید

مشتری‌های خود را به مشاغل مورد اعتمادتان متصل کنید. یک استاد شبکه‌سازی به نام کیث فرازی در این زمینه می‌‌گوید: «من باور دارم که شبکه‌سازی یکی از مهم‌ترین مهارت‌های شغلی و زندگی است»؛ اما چرا؟ شما وقتی عده‌ای را می‌شناسید، ترجیح می‌دهید با آن‌ها تجارت کنید. شما در طول زندگی اجتماعی خودتان افرادی را می‌شناسید و یک لیست از ارائه‌دهندگان خدمات محلی، پیمانکاران و موارد شغلی دیگر دارید. برای شگفت‌زده کردن مشتری می‌توانید او را به بهترین مشاغلی که می‌شناسید، مرتبط کنید. مثلا مشتری املاکی که نیاز به تعمیرکار، مهندس معمار، طراح داخلی یا خدمات دیگر مرتبط با ملک داشته باشد، در ارتباط با شما به متخصصان خوب این حوزه‌ها وصل می‌شود.

کار خود را به مشتری بسپارید

برای تعمیق رابطه با یک مشتری دیگر چه کاری از دست شما بر می‌آید؟ کار خودتان را به او بسپارید. به همین سادگی که اگر مشتری شما خدماتی ارائه می‌کند، بدون شک از آن استفاده کنید. لازم نیست هر سال کارت تولد بفرستید؛ اما حتما شغل مشتری‌ها را به یاد بسپارید. به‌طور مثال، مشتری شما لاستیک‌فروش است. اگر نیاز به لاستیک داشتید، به او مراجعه کنید. این فرصت‌ها، ارتباط شما را قوی‌تر می‌کند.

جذب مشتری جوان املاک

بیاموزید و تحویل بگیرید!

یک راه دیگر برای شگفت‌زده کردن مشتری‌ها، آموختن زیاد است. شما باید در مورد مسائل جامعه، زندگی و بسیاری مسائل عمومی، بیاموزید. یک سال تلاش کنید و در بسیاری از زمینه‌ها خودتان را حرفه‌ای کنید. با مشتری‌های خود در مورد گروه‌های اجتماعی،‌ روستاهای کشور، ورزش‌ها و تکنولوژی جدید روز صحبت کنید. خیلی ساده، بدون هیچ برنامه‌ای از آن‌ها بپرسید، غذای مورد علاقه‌شان چیست. وقتی افراد به خانه جدید می‌روند، احتمالا وقت و حوصله درست کردن شام ندارند. یک پیتزا یا یک غذای سادهٔ همه‌پسند برای مشتری خود ارسال کنید.

 به خانه خوش آمدید

یک سبد خوش‌آمدگویی می‌تواند معجزه کند. اگر هماهنگ کنید که در روز تحویل گرفتن خانه، یک هدیه با سبد خوش‌آمدید، با چند هدیه خلاقانه همراه باشد، احساس بسیار خوبی را به مشتری منتقل کرده‌اید. اگر مشتری شما در یک محله تازه وارد است، پیشنهاد گردش در محل را به او بدهید. این کار احساس آرامش و امنیت خاطر ایجاد می‌کند. همه نقاط جالب و جاذبه‌های محله را به او نشان دهید. حتی می‌توانید یک کیف «بهترین…» را برای آن‌ها تدارک ببینید. کارت هدیه، جزوه و معرفی بهترین رستوران‌ها، سالن‌ها و جاذبه‌های محله را در این کیف بگذارید.

به‌عنوان هدیه، یک سبد برای کارهای ضروری ابتدای تحویل گرفتن خانه هم جالب است. سبدی که حاوی دستمال توالت،‌حوله،‌ لوازم تمیز کننده، اسفنج، صابون دست،‌ بشقاب کاغذی و لیوان یک بار مصرف باشد. مشتری شما در روزهای اول اقامت خود از هدیه گرفتن این اقلام خوشحال خواهد شد. در این شرایط شما برای او یک املاکی حرفه‌ای، ویژه و متمایز خواهید بود.

برای شگفت‌زده کردن مشتری خود، رویدادهای مهم او را هم به خاطر بسپارید. کارت تولد یا سالگرد یا حتی پیام‌هایی که می‌توانید به مناسبت تولد فرزند مشتری بفرستید، او را شگفت‌زده خواهد کرد.

مهارت زبانی مشاور املاک

جاذبه‌های محلی و آشنا شدن با مشتری را جدی بگیرید

برای شگفت‌زده کردن مشتری، جاذبه‌های محلی را برای او توصیف کنید. مکان‌هایی مانند موزه و پارک‌ها را به او معرفی کنید. نزدیک‌ترین‌های محل اقامت مشتری را به او بشناسانید. حتی می‌توانید به او بلیت برخی از این جاذبه‌ها را هدیه بدهید.

با مشتری‌های خود آشنا شده و از آن‌ها سوال بپرسید. هدیه‌ها از جانب شما به مشتری‌ها می‌تواند موجب متمایز شدن و ایجاد یک رابطه طولانی مدت باشد.

جمع‌بندی

راه‌هایی که در گذشته برای جلب مشتری وجود داشت، برای دنیای امروز کافی نیست. امروز باید برای شگفت‌زده کردن مشتری خود کارهایی انجام دهید که شما را از دیگران متمایز کند. دو اصل ساده کلی برای این کار وجود دارد. شما می‌توانید برای ورود مشتری به خانه جدید، اقدامات ساده و جذابی را تدارک ببینید. به عنوان مثال سبدی برای خوش‌آمد گویی یا تور کوتاهی برای معرفی محله به او داشته باشید.

به علاوه شما می‌توانید برای جلب نظر مشتری، به شغل او توجه کنید. اگر او لاستیک‌فروش است، از او لاستیک بخرید. همچنین حواستان به نیازهای او باشد و پیمانکاران مورد اعتماد خود را به او معرفی کنید. در مقامی بیش از یک فروشنده به مشتری خود نزدیک شده و او را شگفت‌زده کنید. فراموش نکنید که هنوز بسیاری از این کارها در اغلب آژانس‌های فعال داخلی انجام نمی‌شود. همین حقیقت، فرصت متمایز شدن شما به‌عنوان یک مشاور حرفه‌ای را نشان می‌دهد. با این کارهای ساده، خود را به‌عنوان یک آژانس یا مشاور کاملا حرفه‌ای و به‌روز به مشتری‌ها نشان می‌دهید.

منبع: mckissock

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.