دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

چرا مشاور املاک باید همه محله‌های شهر را بشناسد؟

محدود به محله فعلی نباشید

ویژگی مشترک تمامی بنگاه‌های املاک و مستغلات حرفه‌ای، اطلاعات و به روز بودن آن‌هاست. مشاوران املاک در مسیر حرفه‌ای شدن، باید به انتخاب اصلی املاک محله تبدیل شوند. آن‌ها باید تسلط کاملی بر محله شهری حوزه فعالیت خود داشته باشند. فراموش نکنید که مشاور املاک بودن فراتر از خرید و فروش املاک است. مشتریان انتظار دارند که هرگونه سوال یا ابهامی در مورد کل منطقه و محله، توسط مشاوران پاسخ داده شود. اگر به تازگی وارد حوزه مشاوره املاک شده‌اید، باید تمام محله‌های شهر را بشناسید؛ اما چرا؟ پاسخ به این سوال را با مطالعه ادامه مطلب در آکادمی املاک دیوار خواهید دانست.

مهارت‌های فردی اولیه برای مشاور املاک محله

حوزه کاری مشاوران املاک مانند هر کار و حرفهٔ دیگری نیازمند یادگیری مهارت‌ها، اصول و فنونی است. مشاوران املاک باید چنین مهارت‌هایی را در خود پرورش دهند تا به صورت حرفه‌ای در صنعت املاک و مستغلات رشد کنند.  داشتن این مهارت‌های فردی و آگاهی نسبت به آن‌ها، میزان توسعه و پیشرفت مشاوران را هم در حوزه مذکور بالا می‌برد.

برخی مهارت‌های الزامی برای پیشرفت در شغل مشاوره املاک شامل مهارت ارتباط با مشتریان و مهارت آشنایی با انواع محله شهری هستند. در خصوص مهارت ارتباط با مشتریان باید دانست که نحوه تعامل با آن‌ها تاثیر بسزایی در جذب آن‌ها دارد. به‌طوری که اگر مشتری احساس کند ارتباطی دوسویه برقرار شده است،‌ اعتماد بیشتری به مشاور می‌کند. درنتیجه، معامله نیز بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود.

برای داشتن ارتباطی موثر با مشتریان،‌ شنیدن و پاسخگو بودن در موقعیت‌های مناسب، نقش بسزایی دارد. پیگیری نیازهای مشتریان و توجه به خواسته‌های آنان،‌ میزان ارزش و اهمیت شما را در ذهن مشتری بالا می‌برد. با این وصف، مشتری محلی املاک کمتر احساس می‌کند به عنوان یک خریدار یا فروشندهٔ صرف به او توجه می‌شود!

دربارهٔ مهارت آشنایی با محدودهٔ کاری هم خوب است مشاوران املاک نسبت به محله شهری و محدوده کاری خود آشنا باشند. اگر مشاور علاوه بر محدودهٔ محله کاری خود، نسبت به دیگر محله‌های شهر هم آگاهی و اطلاعاتی داشته باشد، می‌تواند حوزه کاری خود را وسعت ببخشد. مشتری محلی املاک در مواجهه با مشاور حرفه‌ای با اطمینان بیشتری برخورد می‌کند. اقدامات لازم برای دستیابی به چنین مهارتی شامل موارد زیر هستند.

میانگین درآمد مشاوران املاکافزایش شناخت از انواع محله شهری

بسیاری از مشتریان می‌توانند از طریق وب‌سایت‌های گوناگون در اینترنت، خانه‌های مورد نظرشان را پیدا کنند. درمقابل، آنچه یک مشاور املاک و مستغلات باید در معاملات به مشتریان ارائه دهد، دانش و تخصص در بازار محلی است. مطمئناً اطلاعات زیادی در مورد محله‌های شهر در اینترنت وجود دارد، اما بسیاری از مشتریان، هنوز اطلاعات دست اول مشاوران را ترجیح می‌دهند.

مشاور املاک دقیقا باید بداند هر کدام از محله‌های شهر چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارند. او با اطلاع از مزایای هر کدام از محله‌های شهری می‌تواند سود مشتری را تا بالاترین حد ممکن، بالا ببرد. البته باید توجه داشت که شناخت از تمام محله‌های شهری تنها محدود به قیمت املاک در آن منطقه نیست، بلکه اطلاع از نوع وضعیت بومی و فرهنگی آن محله نیز اهمیت دارد. اینکه به لحاظ فرهنگی هر محله در چه سطحی قرار گرفته است. ممکن است عده‌ای از مشتریان با تغییر موقعیت مکانی، خواهان نزدیکی به اقوام یا محل کار خود در محلهٔ دیگری باشند. از این رو اطلاع از میزان دسترسی به حمل‌ونقل عمومی هر منطقه و محله برای بسیاری از مشتریان مزیت محسوب می‌شود.

اهمیت موقعیت مکانی

یکی از مهمترین عوامل برای سودآوری در سرمایه گذاری، موقعیت مکانی املاک است. فاکتورهای مهم و برجسته‌ای مانند مجاورت ملک مورد نظر با امکانات رفاهی، فضای سبز، چشم‌اندازهای زیبا و وضعیت کلی محله شهری می‌تواند در ارزیابی املاک مسکونی برای مشتریان حائز اهمیت باشد.

رای املاک تجاری، نزدیک بودن به بازارها، انبارها، مراکز حمل‌ونقل و آزادراه‌ها نقش مهمی در ارزیابی املاک تجاری دارند. از این رو یک مشاور املاک حرفه‌ای حتما شناخت دقیقی از محله شهری ملک تجاری مورد نظر دارد. این روزها که املاک محله محدود به یک محله یا منطقه نیستند؛ به روز بودن و داشتن اطلاعات از تمامی محله‌ها، می‌تواند افزایش مشتریان و انجام معاملات گسترده‌تر را در پی داشته باشد.

ثبت نام پنل املاک دیواررو به ترقی بودن

بسیاری از موقعیت‌های تجاری و مسکونی در محله‌های گوناگون وجود دارند که در حال حاضر توسعه نیافته‌اند. مشاوران املاک با شناسایی املاک رو به ترقی می توانند به مشتری‌های محلی خود پیشنهادات مناسبی برای سرمایه‌گذاری ارائه دهند. اینکه یک محله در آینده چه امکانات رفاهی خواهد داشت؟ آیا زیرساخت‌های لازم برای احداث بیمارستان، حمل‌ونقل عمومی، مدارس و سایر امکانات شهری در آن محله دایر خواهد شد؟ پاسخ و اطلاع از تمامی این موارد می تواند در جذب مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد.

وجود زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت منطقه یا محله شهری، تاثیر بالایی در قیمت و ارزش املاک در آینده خواهد داشت. بسیاری از مشتریان هنگام خرید املاک به آینده‌دار بودن ملک و موقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی آن محله در آینده بسیار توجه می‌کنند؛ چرا که به دنبال سرمایه‌گذاری بلندمدت و پربازده هستند.

نقشه‌خوانی و اطلاعات بومی محله شهری

مشاوران املاک باتجربه تقریبا با کل محله‌های شهر آشنا هستند. لازمهٔ آشنایی با تمامی محله‌های شهر ابتدا مطالعهٔ هر منطقه روی نقشه است. درنتیجه لازم نیست در ابتدا به صورت حضوری تمامی محله‌ها را مطالعه کنید. یکی از مزیت‌های نقشه‌خوانی اطلاع از میزان دسترسی هر منطقه و محله به مراکز عمومی و شهری است. مزیت دیگر منطقه شناسی از روی نقشه را می‌توان در مطلع شدن از نام‌های تغییر یافته در خیابان‌ها و فرعی‌های شهر دید.

میانگین درآمد مشاوران املاک

بعد از مرحلهٔ نقشه‌خوانی هرازچندگاهی باید به محله‌هایی که تازه شناخته‌اند بروید. این کار برای اطلاع از وضعیت بومی آن منطقه است. پس از اطلاع از موقعیت مکانی و جغرافیایی هر محله، مطالعهٔ خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن منطقه اهمیت دارد. به دست آوردن چنین اطلاعاتی از طریق منابع معتبر در اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و ایجاد کانال‌های ارتباطی با ساکنان محلی آن منطقه، میسر می‌شود.

درس هم‌نیاز: آموزش نقشه خوانی ساختمان برای مشاوران املاک

ساختن مجموعه فایل محله شهری

املاک و مستغلات در تمامی محله‌های شهر برای خرید و فروش، آگهی می‌شوند. مشاوران املاک می‌توانند فهرستی از فایل‌های منطقه‌ای عرضه شده در اینترنت تهیه کرده و به مشتریان محلی خود پیشنهاد دهند. البته اطلاعات هر مورد در لیست باید از سوی مشاور املاک تایید و تکمیل شده باشد. این اطلاعات را از طریق تماس تلفنی با فروشندهٔ ملک می‌توان تکمیل کرد. البته برای اطلاعات دقیق‌تر حضور فیزیکی در منطقه و کارشناسی ملک مورد نظر توصیه می‌شود.

تمرکز و فهرست‌بندی فایل‌ها

برای اینکه یک املاک یا مشاور حرفه‌ای شده و تمام محله‌های شهری را بشناسید، باید در ابتدا روی یک منطقه یا محله تمرکز کنید. فهرستی از ویژگی‌های آن منطقه تهیه کنید. سعی کنید از تمامی جزییات منطقه مطلع شوید. برای شناخت بهتر از منطقه، مطالعه میدانی را فراموش نکنید. به مرور با به دست آوردن اطلاعات کامل در مورد هر منطقه می‌توانید بسیاری از مناطق و محله‌های مختلف را بشناسید. در عین حال با این کار از ویژگی‌های هر محله اطلاعات درستی در اختیار مشتری قرار خواهید داد.

باتوجه به نکات بالا، اکنون می‌دانید که آشنایی با محله‌های شهری متنوع، مزیت مهمی برای یک مشاور املاک محسوب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر مالک آژانس املاک هستید، حتما در برنامه‌های آموزش فنون مشاور املاک، این نکته‌ها را هم لحاظ کنید.

نظر شما چیست؟ جمع‌آوری اطلاعات از محله‌های متعدد شهر، تا چه حد به پیشرفت یک مشاور املاک کمک می‌کند؟

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید
1 نظر
  1. امید رضایی می‌گوید

    این کارتون بینظیر بود ممنون از اطلاعات خوب و کاربردی شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.