دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام برای آژانس‌ها و مشاوران املاک

اینستاگرام با بیش از ۱.۱۶ میلیارد کاربر، فرصت بازاریابی بسیار خوبی برای کسب‌وکارها ایجاد کرده است. آمارها نشان می‌دهد حدود ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب‌وکار را در این شبکه اجتماعی دنبال (فالو) می‌کنند. با این وجود رقابت شدیدی هم بین کسب‌وکارها وجود دارد. درنتیجه برای حضور قوی در این رسانهٔ اجتماعی باید تاکتیک‌های آن را شناخت. شما به عنوان مشاوران املاک باید روش‌های بازاریابی در اینستاگرام را بدانید تا بهترین بهره‌وری را از آن داشته باشید. در این مقاله در آکادمی املاک دیوار سعی کردیم استراتژی‌های اصولی کار با اینستاگرام و اینستاگرام مارکتینگ را به شما ارائه دهیم.

حساب کاربری مخصوص کسب‌وکار راه بیاندازید

قبل از اقدام به بازاریابی در اینستاگرام، باید یک حساب کاربری مخصوص کسب‌وکار درست کنید. اگر حساب کاربری مخصوص کسب‌وکار (Business) دارید، از نکات زیر رد شوید. اگر از قبل حساب شخصی دارید، از مرحلهٔ شمارهٔ ۳ شروع کنید. در صورتی که کاملاً در اینستاگرام تازه وارد هستید، یا قصد ایجاد یک حساب کاربری کاملاً جدید را دارید، باید مراحل ۱ و ۲ را هم انجام دهید.

  • مرحله ۱: اپلیکیشن Instagram را بسته به گوشی خود برای iOS یا اندروید دانلود کنید.
  • مرحله ۲: پس از باز کردن اپلیکیشن با صفحه زیر روبه‌رو می‌شوید که باید در آن ثبت نام کنید. مراحل ثبت‌نام ساده هستند و عموما شامل وارد کردن یک نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) و همچنین آدرس ایمیل و شماره تلفن می‌شود. فراموش نکنید که از آدرس ایمیل و شماره تلفن صحیح در این مراحل استفاده شود تا بعدا درصورت فراموشی رمز عبور، از آن‌ها استفاده کنید.
    • نکته مهم ۱: نام کاربری را کلمه‌ای شبیه به اسم آژانس املاک خود انتخاب کنید.
    • نکته مهم ۲: رمز عبور خود را در جایی یادداشت کنید تا درصورت فراموشی از آن استفاده کنید. همچنین رمز عبور حساب کاربری آژانس را به‌هیچ‌وجه در اختیار اپلیکیشن‌های واسط یا افرادی که مسئولیت و تعهدی در آژانس ندارند واگذار نکنید.

ثبت نام در اینستاگرام

  • مرحله ۳: پس از ثبت‌نام، به حساب کاربری بروید. طبق تصویر زیر، وارد تنظیمات حساب کاربری شوید.
    • نکته: ظاهر تنظیمات در گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS با زبان‌های فارسی یا انگلیسی تفاوت دارد. به‌‌طور کلی باید بخش تنظیمات و سپس حساب کاربری را پیدا کنید.

تغییر حساب کاربری در اینستاگرام

  • با انجام مراحل زیر، حساب کاربری شما به حساب کسب‌وکاری تبدیل می‌شود که مزیت‌های بیشتری نسبت به حساب عادی دارد.

حساب کاربری Business در اینستاگرام

مزایای حساب کاری Business اینستاگرام عبارتند از:

  • آمار دقیق از پست‌ها
  • تبلیغات به کمک اینستاگرام
  • اضافه کردن اطلاعات تماس و یک دکمهٔ تماس در بیو حساب کاربری

نکته مهم اینکه حساب Creator با حساب مخصوص کسب‌وکار تفاوت دارد. این نوع از اکانت، برای محتواسازان حرفه‌ای و اینفلوئنسرها کاربرد پیدا می‌کند.اما برای کسب‌وکارهایی که قصد استفاده از روش‌های بازاریابی در اینستاگرام را دارند،‌ حساب Bussiness مناسب هستند.

اهداف خود را به روشنی مشخص کنید

برای اینکه استفادهٔ درستی از رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام داشته باشید، باید اهداف خود را به خوبی مشخص کنید. هدفتان باید همسو با کارکردهای اینستاگرام باشد. بازاریابی در اینستاگرام یا به بیان مرسوم، اینستاگرام مارکتینگ می‌تواند برای کسب‌وکارهای مختلف، معنای متفاوتی داشته باشد. شما باید بدانید که برای بنگاه املاک خود به دنبال چه هدفی هستید. تعدادی از اهداف اصلی برای مشاوران املاک، شامل موارد زیر است.

  • فروش یا اجاره فایل‌ها به‌صورت آنلاین
  • افزایش آگاهی از برند آژانس املاک
  • شناخت بهتر مخاطبان
  • جذب مشتری حضوری بیشتر

حتی شاید بخواهید چندین نتیجهٔ مختلف را با هم ترکیب کنید. به‌هرحال با آگاهی از هدفتان، می‌توانید بهترین استراتژی را انتخاب کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

با کمی تحقیق و بررسی، می‌توانید مخاطبان اصلی برند خود را پیدا کنید. اینکه در چه ردهٔ سنی قرار دارند؟ از چه قشری از جامعه هستند؟ تقاضای آنان از مشاوران املاک چیست؟ در کدام منطقه قرار دارند؟ با شناخت پرسونای مخاطب خود می‌توانید بازار هدف مناسب خود را سازماندهی کنید. اینگونه محتوایی مناسب با نیاز مخاطبان خود در اینستاگرام منتشر خواهید کرد. بنابراین بازاریابی در اینستاگرام در وهلهٔ اول، نیازمند بررسی و ارزیابی کلی مخاطبان است.

نمایهٔ خود را بهینه کنید

بیوی اکانت اینستاگرام شما باید اولین تأثیرگذاری را به صورتی عالی ایجاد کند. به عبارتی باید در ۱۵۰ کلمه، شخصیت برند خود را به خوبی منتقل کنید. در این بخش به مردم بگویید که چرا باید دنبال‌کنندهٔ حساب اینستاگرام شما باشند. در قسمت بیو یا همان نمایه اینستاگرام خود می‌توانید نشانی و آدرس محل کار یا وب‌سایت خود را نیز بارگذاری کرده و برای مخاطبانتان از گزینه‌های تماس در بیو، استفاده کنید.

اگر از اعضای پنل املاک دیوار باشید، بدون نیاز به راه‌اندازی وب‌سایت می‌توانید آدرس صفحه اختصاصی خود در دیوار را در Bio اکانت خود در اینستاگرام وارد کنید. بدین ترتیب مخاطبانی که شما را در این شبکه فالو می‌کنند، به‌راحتی آگهی‌های منتشرشده در دیوار را هم می‌بینند. اگر با پنل املاک دیوار آشنا نیستید، مطلب «آموزش استفاده از پنل املاک دیوار» را مطالعه کنید. اگر هم آن را می‌شناسید، با کلیک روی تصویر زیر به‌صورت رایگان برای آژانس خود پنل فعال کنید.

ثبت نام در پنل املاک دیوارعکس پروفایل مناسب انتخاب کنید

برای بیشتر برندها از جمله مشاوران املاک، عکس پروفایل اینستاگرام باید لوگوی برند باشد. این لوگو کمک می‌کند اعتباری حرفه‌ای پیدا کنید. استفاده از عکس املاک لوکس یا دفتر آژانس در تصویر پروفایل آن‌چنان جذاب نیست. شما باید مانند یک کسب‌وکار حرفه‌ای لوگو و هویت بصری داشته باشید و آن را در تمامی کانال‌های بازاریابی دیجیتال خود پیاده کنید.

محتوای جذاب بصری تولید کنید

اینستاگرام یک رسانه تصویری است. بنابراین پست‌های شما باید بسیار زیبا به نظر برسند. البته برای این کار به تجهیزات عکاسی حرفه‌ای نیاز ندارید؛ اما عکس‌ها و فیلم‌هایتان باید حداقل واضح، روشن، دارای ترکیب مناسب و در فوکوس باشند. در صورت استفاده از تصاویری غیر از عکس مانند اینفوگرافیک یا انیمیشن، اطمینان حاصل کنید که تصاویر واضح بوده و به خوبی خوانده شوند.

اینستاگرام مارکتینگ املاک  باید با دقت صورت بگیرد. محتوای بصری شما باید جذاب باشد. البته در نظر داشته باشید که عالی بودن عکس‌ها کافی نیست. چرا که باید عکس‌ها به همراه خود، داستانی داشته باشند. استفاده از چند عکس و انتشار پست‌های آلبومی در اینجا مفید خواهد بود. در این صورت، مخاطبان شما بیشتر جذب می‌شوند.

انسجام ظاهری برای برند ایجاد کنید

هنگامی که تصمیم به انتشار محتوایی گرفتید، باید در مورد شکل ظاهری آن نیز به نتیجه برسید. همان‌طور که در بخش ایجاد زیبایی بصری در اینستاگرام توضیح دادیم، رنگ هم بر تصمیمات مخاطبان و شناخت برند تأثیر می‌گذارد. ظاهر اینستاگرام شما باید در پست‌هایتان ثابت باشد. داشتن انسجام ظاهری در صفحهٔ کاری، به دنبال‌کنندگان کمک می‌کند به راحتی محتوای شما را در فیدهای خود تشخیص دهند. رعایت این اصول در بازاریابی در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.

هویت بصری آژانس املاک

کپشن عالی بنویسید

اگرچه اینستاگرام یک رسانهٔ تصویری است؛ اما این به معنای نادیده گرفتن کپشن‌ها نیست. صدای برند شما به همان اندازهٔ ظاهر برند، اهمیت دارد. کپشن‌ها صدای برند شما محسوب می‌شوند. کپشن‌های اینستاگرام می‌توانند تا ۲۲۰۰ کاراکتر داشته باشند. بنابراین می‌توانید در کپشن‌ها از یک سوال سریع گرفته تا داستان‌سرایی دقیق داشته باشید.

نکته مهم اینکه از متن کپشن هر پست، فقط دو خط اول متن، بدون ضربه زدن روی دکمه «بیشتر» یا «more» در فید کاربر ظاهر می‌شود. پس اولین کلمه‌‌های کپشن باید به‌قدری جذاب باشند که کاربر به ادامه خواندن ترفیب شود.

کپشن‌نویسی یکی از اصول مهم  در بازاریابی در اینستاگرام است. پس باید بدانید که کپشن هر پست باید چه اندازه طولانی باشد. غالبا پست‌های محتوایی باید بین ۱۳۸ تا ۱۵۰ حرف و تبلیغات اینستاگرام باید از ۱۲۵ حرف تشکیل شده باشند. از طولانی شدن محتوای کپشن، نترسید. مهم این است که کپشن شما خواندنی و جذاب باشد. البته حواستان باشد که عنوان کپشن باید مرتبط، سرگرم‌کننده، آموزنده و جذاب نوشته شود.

از هشتگ‌ها هوشمندانه استفاده کنید

استفاده از هشتگ‌ها یک روش کلیدی اینستاگرام مارکتینگ برای افزایش دید و قابلیت کشف صفحهٔ شما است. در یک پست اینستاگرام، می‌توانید حداکثر از ۳۰ هشتگ استفاده کنید. البته توصیه می‌کنیم در هر پست، از ۵ تا ۹ هشتگ استفاده شود. استفادهٔ بیشتر از هشتگ می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. در نظر داشته باشید در بازاریابی در اینستاگرام نباید از هشتگ‌های بی‌ربط و تکراری استفاده کرد. چرا که در این حالت، مخاطبان مناسب و مشتریان بالقوه به سمت پست شما جذب نمی‌شوند.

مخاطب را درگیر کنید

یکی از راه‌های مهم بازاریابی در اینستاگرام، درگیر کردن مخاطب با محتوا برند است. این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که محتوای باکیفیت منتشر کنید. تعامل و درگیر کردن مخاطبان یکی از راه‌های حرفه‌ای بازاریابی در اینستاگرام یا همان اینستاگرام مارکتینگ است.

برای ایجاد تعامل، در وهلهٔ اول باید به نظرات کاربران خود پاسخ سریع بدهید. یکی از روش‌های بازاریابی در اینستاگرام، تبلیغ کردن زیر پست‌های حساب‌های کاربری دیگر است. برندهای مشابه خود را در اینستاگرام دنبال کرده و لایک کنید. نظرات مهم کاربران را پین کنید. به این شکل، آن‌ها را برای نظردهی در پست‌های دیگر تشویق خواهید کرد. یکی دیگر از راه‌های درگیرسازی مخاطبان، ایجاد استوری‌های سوالی است. از مخاطبان خود بخواهید که نظر بدهند.

از استوری های اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید

نیمی از مشاغل موجود در اینستاگرام از قابلیت استوری استفاده می‌کنند. استوری‌ها بخشی اساسی از استراتژی بازاریابی در اینستاگرام هستند. فراموش نکنید که استوری‌ها در اینستاگرام پس از ۲۴ساعت ناپدید می‌شوند. دنبال کنندگان همیشه انتظار دارند که استوری‌ها واقعی‌تر و طبیعی‌تر از پست‌ها تهیه شوند.

استوری‌ اینستاگرام در واقع فرصتی برای ایجاد ارتباط با دنبال کنندگان فراهم می‌آورد. در استوری‌ها املاکی که کارشناسی می‌کنید را نشان دهید. استوری می‌تواند، عکس یا فیلم باشد. همچنین می‌توانید فایل‌های در دسترس را در استوری روزانه منتشر کنید. مشخصات املاک را با قیمت در استوری بگذارید. حتما از استیکرهای تعاملی مانند سوال، نظر، لایک کشویی و غیره برای بدست آوردن نظرات کاربران در استوری‌ها استفاده کنید.

بازاریابی شبکه اجتماعی املاک

استوری‌های مهم را هایلایت کنید

طول عمر استوری ها ۲۴ ساعت است؛ اما می‌توان با برجسته یا هایلایت کردن آن‌ها، استوری‌ها را برای همیشه در داخل صفحه حفظ کرد. می‌توانید برای هر هایلایت یک لوگو یا کاور سفارشی تهیه کنید. ترجیحا رنگ جلد هایلایت‌ها همسو با لوگوی برندتان باشد. برای هر هایلایت، نامی انتخاب کنید که توجه مخاطب را جلب کند. مشاوران املاک می‌توانند فایل‌های اجاره‌ای، رهن و فروش را به صورت هایلایت درآورند. فراموش نکنید که برای حرفه‌ای شدن در اینستاگرام مارکتینگ باید اطلاعات مهم را همیشه جلوی چشم مخاطب حفظ کنید.

لایو برگزار کنید

لایو اینستاگرام یکی از روش‌های بالقوه برای ارتباط با دنبال‌کنندگان است. پس برای اثربخشی بیشتر در بازاریابی در اینستاگرام از امکانات آن مانند لایو استفاده کنید. با استفاده از قابلیت اضافه کردن مهمان در لایو، می‌توانید با برندها و مشاوران دیگر لایو مشترک بگذارید. این مهمان حتی می‌تواند یکی از مشتریان شما نیز باشد. سعی کنید به صورت زنده با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و به سوالات و نیازهای آنان پاسخ دهید.

انتشار در زمان‌های مناسب

آیا می‌دانید بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام براساس صنعت شما، متفاوت است؟ یکی از روش‌های بازاریابی در اینستاگرام، انتشار پست و استوری در زمان مناسب خواهد بود. پس از انتشار چند پست و استوری و از طریق گزینهٔ insight، ساعاتی که مخاطبان شما بیشتر فعال هستند را خواهید فهمید. درنهایت اگر در زمان مناسب استوری و پست خود را منتشر کنید، لایک و کامنت بیشتری می‌گیرید.

عضویت در کانال تلگرام آکادمی املاک دیواربا اینفلوئنسرها همکاری کنید

همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند به شما در ایجاد اعتبار، کمک کند. همچنین برند شما را در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌دهد. یک نظرسنجی توسط CivicScience نشان داد که تقریباً نیمی از کاربران روزانهٔ اینستاگرام، به دلیل توصیهٔ اینفلوئنسر خرید کرده‌اند. از این رو از اینفلوئنسرهایی که مرتبط با مخاطبان مورد نیاز شما هستند، بخواهید که برند املاکتان را معرفی کنند.

فراموش نکنید که همکاری باید تا حد امکان با اینفلوئنسرهایی باشد که در صنعت شما هم اعتباری دارند. به‌عنوان مثال همکاری یک آژانس املاک با اینفلوئنسری که بیشتر در صنعت غذا یا آرایشی شناخته می‌شود، بی‌معنی خواهد بود.

جمع‌بندی سرفصل اینستاگرام مارکتینگ

بازاریابی در اینستاگرام برای هر برندی لازم بوده و مشاوران املاک هم باید از زیر و بم استفاده از امکانات اینستاگرام مطلع باشند. کار با اینستاگرام و به بیان دقیق‌تر، اینستاگرام مارکتینگ امری به‌ظاهر ساده به نظر می‌رسد؛ اما برای حرفه‌ای شدن باید با زوایا و امکانات این اپلیکیشن به‌طور کامل آشنا باشید.

در مسیر بازاریابی، مراحل استفاده از اینستاگرام باید به خوبی رعایت شود. سعی کنید برای این بخش از بازاریابی خود برنامهٔ راه مشخصی داشته باشید. در واقع بدانید که از اینستاگرام چه می‌خواهید. مخاطبان خود را پیدا کنید و متناسب با نیازهای آنان محتوا تولید کنید. بازاریابی در اینستاگرام تنها با بررسی و تحقیق میسر می‌شود. بنابراین از انتشار محتوای غیرمرتبط بپرهیزید و مسیر بازاریابی اینستاگرام را برای خودتان مختل نکنید.

منبع: HootsuiteWordstream

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید
1 نظر
  1. داود می‌گوید

    عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.