دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

آشنایی با اهداف بازاریابی املاک و شیوه تدوین دقیق

هر بازاریابی اهدافی دارد که تیم املاک و مستغلات برای سنجش موفقیت خود در نظر می‌گیرند. اهداف هر بازاریابی به افزایش مشتری‌ها تا بهبود عملکرد و شاخص‌های کلیدی مربوط است. اینکه چه تعداد مشتری یک شرکت املاک و مستغلات را می‌شناسد و درآمد آن‌ها در چه صورتی افزایش پیدا می‌کند هم از اهداف بازاریابیی املاک است. در این مطلب مهم‌ترین اهدافی که در بازاریابی املاک وجود دارد را خواهیم شناخت.

چرا بازاریابی؟

اهدافی که در یک تیم وجود دارد، بسیار مهم هستند. این اهداف به یک شرکت جهت می‌دهد و هدف و چشم‌اندازش را تعیین می‌کند. وقتی یک هدف قابل اندازه‌گیری وجود دارد، تیم بازاریابی می‌تواند تعیین کند که آیا به اهداف بازاریابی املاک نزدیک شده است یا تلاش‌‌ها موثر واقع شده و چه تأثیری بر فروش داشته‌اند. شاید به زبان ساده‌تر بتوان گفت که باید دید یک شرکت املاک و مستغلات شاهد افزایش درآمد و رشد بوده یا خیر؟ اهداف موجود در بازاریابی، آن چیزی است که در بازاریابی تلاش برای بهبود آن هستید.

افزایش آگاهی از آژانس املاک

بسیاری اوقات اگر برند یک شرکت را بشناسیم، بدون درنگ به او مراجعه خواهیم کرد. افزایش آگاهی از نام املاک و مستغلات از اهداف حرفه‌ای بازاریابی است. اگر مشتری‌ها از شما تصویر مثبتی ارائه کنند،‌ احتمالا مشتری‌های دیگر هم به سمتتان بازمی‌گردند و از شما حمایت خواهند کرد. شاید نام شما را به دوست و آشنا توصیه کنند. برندسازی از جمله اقداماتی است که اعتماد و اطمینان را برای مشتری‌ها ایجاد می‌کند.

شما برای این هدف باید لحن و شخصیت املاک و مستغلات خود را مشخص کرده و رسانه‌های اجتماعی را جدی بگیرید. راه‌های زیادی وجود دارد که آگاهی خود را بالا ببرید. از جمله کارهایی که اهداف بازاریابی املاک در این زمینه را پوشش می‌دهد، به اشتراک‌گذاری مقالات و محتوای نوشتاری در مورد شرکت، ایجاد نظرسنجی برای تعامل با مشتریان، محتوای نوشتاری و تصویری در مورد ارزش‌ها و فرهنگ شرکت در رویدادهایی است که مشتری شما در آن حضور دارد. تبلیغات، به آگاه شدن مشتری‌ها و افزایش آگاهی آن‌ها از برند املاک و مستغلات کمک می‌کند.

وقتی همه شما را می‌شناسند

برندسازی شخصی و تاثیر آن بر افزایش درآمد

آژانس‌های املاک و مستغلات موثر و کارآمد مورد اعتماد مردم هستند و مردم آن‌ها را به عنوان سرشناس یک حوزه می‌شناسند. اگر مردم یک شرکت را پیشرو و قابل اعتماد بدانند، برای مشاوره به آن مراجعه می‌کنند. این روند در نهایت از جمله اهداف بازاریابی املاک است که اهمیت زیادی دارد. چرا که به فروش بیشتر می‌انجامد.

کار خوب نماینده خودش است. راه‌های جدید بازاریابی هم به شما کمک می‌کند که مشخص‌تر باشید. از انجام وبینار تا حضور در لایو افراد سرشناس! محتوای با کیفیت به اشتراک بگذارید و نام آشنای یک حوزه شوید.

ارزش مشتری؛ از اهداف بازاریابی املاک

اگر مشتری در مقایسه با رقبا به شما برتری بدهد، یعنی شما در معیار ارزش مشتری در وضعیت خوبی به سر می‌برید. اگر مشتری در مورد شرکت املاک و مستغلات به این نتیجه برسد که خدمات شما از رقبا پیشی دارد، مجددا به شما رجوع خواهد کرد. همچنین ممکن است برند را به دیگران معرفی کند. بنابراین فضای رقابتی در کار املاک و مستغلات اهمیت زیادی دارد.

برای رسیدن به اهداف بازاریابی املاک باید عادات و معیارهای مشتری، مانند دفعات مراجعه و تعداد معرفی‌هایی که می‌کند را بررسی کنید. چه محتوایی فروش را بیشتر می‌کند و مشتری‌های شما برای کدام ویژگی ارزش بیشتری قائل هستند؟

بهبود سئو و بازاریابی املاک

بهینه‌سازی موتور جستجو یکی از ابزارهایی است که شرکت‌ها برای آگاهی از برند به آن تکیه دارند. هرچقدر که محتوای شما سئوی بهتری داشته باشد، مشتری‌های بالقوه بیشتری به آن دسترسی خواهند داشت. این کار نیازمند یادگیری مفاهیم سئو مطالب مانند لینک دادن به مطلب و تکرار کلیدواژه است. اگر سئو بهبود پیدا کند، در نتیجه محتوای شما بیشتر بازدید خواهد داشت.

اهداف بازاریابی املاک: حضور در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یک پلتفرم مهم برای تعامل با مشتری‌های بالقوه است. شما باید محتوای آموزشی ایجاد کنید. اگر تعداد فالوئرهای شما زیاد شود، برندتان هم معتبرتر خواهد بود. به صورت مکرر با مشتری‌ها در ارتباط خواهید بود و در تعامل با آن‌ها هستید. از کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی حساب خود استفاده کنید. هشتگ در شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. همچنین نظرسنجی می‌تواند به شما کمک کند که عملکرد خود را بهبود بخشید. این کار مشتری‌های بالقوه شما را افزایش می‌دهد که از اهداف بازاریابی املاک در نهایت هستند.

نکات مهم در اهداف بازاریابی املاک

یک برنامه روشن برای دستیابی به اهداف بازاریابی لازم است. شما باید بدانید که چگونه می‌توان به موفقیت دست یافت و چطور می‌شود موفقیت را اندازه‌گیری کرد. برای تعیین اهداف بازاریابی املاک به این موارد دقت کنید:

تعیین کنید که چه کسی در تیم، مسئول تعیین اهداف و پیگیری پیشرفت است. اطمینان حاصل کنید که اهداف بازاریابی املاک شما با اهداف کلی شرکت مطابقت داشته باشد. اهدافی را تعیین کنید که قابل اندازه‌گیری باشند. یا بتوانید تعیین کنید که آیا تلاش‌هایتان موفقیت‌آمیز بوده یا خیر.

از داده‌های تاریخی مانند عملکرد ماه یا سال گذشته برای تعیین اهداف فعلی خود استفاده کنید. اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشید. اهداف کوتاه‌مدت به تیم شما انگیزه می‌دهد و این حس که مدام به اهداف نزدیک می‌شوید، احساس خوبی برای تیم شما ایجاد می‌کند. نتایج بازاریابی را به صورت هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه اندازه‌گیری کنید. بدین صورت پیشرفت خود را پیگیری کرده و به اهداف بازاریابی املاک نزدیک شوید.

جمع‌بندی

معیار و شاخص مناسب برای اندازه‌گیری موفقیت یک شرکت املاک و مستغلات چیست؟ اگر یک تیم در پی موفقیت باشد، باید به اهداف بازاریابی املاک نزدیک شود. برندهایی که باعث می‌شوند افراد مجددا به آن‌ها رجوع کنند، بازاریابی موفقی داشته‌اند. صاحب یک برند شوید. سئوی وب‌سایت خود را بهبود ببخشید و در رسانه‌های  اجتماعی حضور داشته باشید. تیم مسئول پیگیری اهداف داشته باشید و در طول زمان، رسیدن به اهداف را رصد کنید.

منبع: indeed

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.