هرآنچه باید درباره مدیریت بازاریابی در شغل املاک بدانید

شما به عنوان مشاور املاک نقش بسیار مهمی در انجام معاملات ملکی ایفا می کنید و این شغل جز شغلهای پر طرفدار و چالش برانگیز محسوب میشود. تجارت املاک و مستغلات به شدت رقابتی است. به همین دلیل باید حضوری مداوم و پر رنگ در عرصه تبلیغات و بازاریابی داشته باشید. توجه داشته باشید برای پیشرفت و موفقیت در این شغل باید با جدیدترین روشهای بازاریابی در شغل املاک آشنا باشند.
از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با بازاریابی در شغل املاک و روشهای مناسب برای بازاریابی آشنا کنیم؛ پس تا پایان این مقاله با همراه باشید.
فهرست مطالب
بازاریابی در شغل املاک چیست؟
بازاریابی یک جزء ضروری برای هر کسب و کاری است. بازاریابی در شغل املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازاریابی املاک و مستغلات یک استراتژی بازاریابی است که شامل تبلیغ ارزش منحصر به فرد شما برای عموم مردم، ایجاد یک برند، به دست آوردن مشتریان، افزایش فروش و درآمد با انعقاد قرارداد معاملات املاک است. به طور دقیق، همه چیز در مورد جلب علاقه، جلب اعتماد و اطمینان مشتری در سرمایهگذاری املاک شماست.
یکی از مهمترین بخشهای بازاریابی املاک تبلیغات است. شاید از خود بپرسید چرا بازاریابی در املاک و مستغلات مهم است؟ موفقیت در بازاریابی املاک و مستغلات به معنای تولید سرنخ است. تولید سرنخ به معنای برانگیختن علاقه مصرفکننده به محصولات یا خدمات کسب و کار شما به منظور تبدیل آنها به مشتری خواهد بود.
این علاقه اغلب به شکل «انتخاب کردن» پیشنهاد شما است. به عبارت دیگر، بازاریابی املاک و مستغلات به منظور جلب علاقه مشتریان به محصولات و خدمات کسب و کار شما صورت میپذیرد. از این رو استفاده از بازاریابی املاک و مستغلات برای رشد کسب و کارتان بسیار مهم است.
روشهای بازاریابی در شغل املاک چیست؟
فایلهای فروش آنلاین
امروزه دیگر کمتر کسی به فایلهای کاغذی احتیاج دارد. بنابراین این فایلها را در سایتهای آگهی املاک نظیر دیوار، درج کنید. بعد از این کار شما باید منتظر تماسهای مشتریان بوده و همچنین به مهارتهای بازاریابی تلفنی املاک نیز مسلط باشید. اما این بدان معنا نیست که همه ایدههای سنتی بازاریابی املاک و مستغلات باید به حاشیه بروند. شما باید بفهمید چه چیزی برای شما و عامل فروشتان بهترین کار را میکند.
نکات مهم در بازاریابی فایلهای آنلاین:
- استفاده کردن از سایتهای تخصصی
- نوشتن عنوانهای جذاب و گیرا
- بارگذاری عکسهای واقعی ملک
- نوشتن توضیحات کامل در مورد ملک
- موقع نوشتن آگهی املاک، تمامی راههای ارتباطی خود را ذکر کنید (شماره تماس، آیدی شبکههای اجتماعی، ایمیل و… )
از شبکههای اجتماعی استفاده کنید
شما به عنوان مشاور املاک حرفهای باید بازاریابی املاک در اینستاگرام را شروع کنید. طبق آمار به دست آمده هر فرد حداقل یک ساعت از روز را به جستجو در شبکههای اجتماعی میگذراند. با توجه به این آمار و ارقام، نباید جای تبلیغات شما در این جستوجو خالی باشد. البته توجه داشته باشید که از تبلیغات بیمورد اجتناب کرده و از محتوای با کیفیت و مرتبط استفاده کنید.
کارت ویزیت خود را به همراه داشته باشید
برای ماندگاری نام شما در ذهن مشتریان، بهترین راه این است که یک نشانی از خودتان بر جای بگذارید. مثلاً همراه داشتن کارت ویزیت، گزینه بسیار مناسبی است. با این کار افراد میتوانند کارت ویزیت شما را به بقیه برسانند. این دقیقا همان تبلیغاتی است که شما به آن احتیاج دارید.
ایجاد تور مجازی
برای بسیاری از مشتریان زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری ترجیح میدهند قبل از آنکه از ملک مورد نظر شخصاً بازدید به عمل آورند، اطلاعات زیادی را از ملک کسب کرده و عکسها و ویدئوهای ملک را تماشا کنند. تورهای مجازی این امکان را به مشتریان میدهد که به صورت کامل با جزئیات و ویژگیهای منزل آشنا شده و گزینههای نامناسب را کنار بگذارد. همچنین از اتلاف وقت مشتریان و مشاوران میکاهد.
تبلیغات محیطی
تبلیغات محیطی را نمیتوان جزء روشهای تبلیغ نوین دانست. از گذشته تاکنون تاثیرات خوبی در بازاریابی و فروش شغلهای مختلف داشته است. استفاده از تبلیغات محیطی در بازاریابی املاک میتواند نقش موثری در معرفی شما و جلب مشتریان داشته باشد. بروشور و تراکت، بیلبورد و تابلو های تبلیغاتی، استرابورد، فیکسچر و… چند نمونه از تبلیغات محیطی هستند.
جلب اعتماد مشتریان
شاید بتوان گفت دروغ گفتن به مشتریان، یکی از بدترین روشهای بازاریابی است. سعی کنید اعتماد مشتریان خود را بدون دروغ گفتن و بزرگنمایی بیش از حد و تعریف و تمجید غیر منقول جلب کنید.
درخواست تاییدیه از مشتریان قبلی خود
یکی از بزرگترین نشانههای اعتبار و اعتماد شما تایید و تصدیق شدن از سمت مشتریان است. برقراری ارتباط با مشتریان و تصدیق آنان، راهی برای ادامه ارتباط بوده و جزو جدیدترین روشهای بازاریابی برای مشاوران است.
ایجاد پاداش برای مراجعه دوباره
شما به عنوان مشاور املاک میتوانید در صورت مراجعه دوباره برای مشتریانی که قبلا از خدمات فروش و خرید و اجاره مسکن شما استفاده کردهاند، پاداشی در نظر بگیرید.
تماس با مشتریان
پس از انجام معامله، رابطه خود را با مشتریان به پایان نرسانید. برای ادامه یک رابطه خوب با استفاده از روشها و تکنیکهای مختلف بازاریابی املاک، رابطه خود را با او ادامه داده و حتیالامکان او را به مشتری وفادارتان تبدیل کنید. در نظر داشته باشید گاهی خود این افراد به خدمات شما احتیاجی ندارند؛ اما میتوانند واسطه معرفی شما به دیگر اشخاص شوند.
مدیریت بازاریابی در شغل املاک
در این قسمت اطلاعات جامعی در مورد شرح شغل مدیریت بازاریابی املاک و مستغلات ارائه میدهیم تا به شما در یادگیری کارهایی که انجام میدهید، کمک کند. مدیریت بازاریابی در شغل املاک، وظایف و مسئولیتهای کلیدی را تشکیل میدهند، که نقش آنها را برجسته میکند.
یک مدیر بازاریابی املاک و مستغلات مسئولیت کمک به مافوق در تنظیمبندی پیشنهاد فروش، خلاصه پروژه و پرسشهای متداول و هزینهیابی پروژهها بر اساس بازخورد و اطلاعات بازار را بر عهده دارد. در واقع شرح شغل او مستلزم ایجاد، ترویج و تبلیغ و حفظ نام تجاری شرکت خود برای توسعه تجارت است.
مدیران بازاریابی املاک و مستغلات استراتژیهایی را توسعه داده و تاکتیکهایی را اجرا میکنند که پیام برند آنها را منتقل میکند. آنها اعضای تیم بازاریابی را برای هر پروژه آموزش میدهند و آمارهای مهم از نتیجه فعالیتهای بازاریابی را به مدیر آژانس ارائه میکنند. همچنین مدیر بازاریابی املاک و مستغلات مسئول اجرای استراتژی بازاریابی با همکاری سایر اعضای تیم آژانس املاک هستند.
جمعبندی
بازاریابی در شغل املاک یک استراتژی است که شامل تبلیغ ارزش منحصر به فرد شما برای عموم مردم برای ایجاد یک برند، به دست آوردن مشتریان، افزایش فروش و درآمد با بستن معاملات املاک است. فایلهای فروش آنلاین، استفاده از شبکههای اجتماعی، همراه داشتن کارت ویزیت، ایجاد تور مجازی، تبلیغات محیطی، جلب اعتماد مشتریان، درخواست تاییدیه از مشتریان قبلی خود، ایجاد پاداش برای مراجعه دوباره، تماس با مشتریان و … از روشهای بازاریابی در شغل املاک است.
مدیر بازاریابی املاک، وظایف و مسئولیتهای کلیدی دارد. در واقع شرح شغل او مستلزم ایجاد، ترویج و تبلیغ و حفظ نام تجاری شرکت خود برای ایجاد تجارت موفق است. همچنین مدیر بازاریابی املاک و مستغلات مسئول اجرای استراتژی بازاریابی با همکاری سایر اعضای تیم املاک است.