هرآنچه باید درباره استراتژی بازاریابی در صنعت املاک بدانید

در هر صنعتی که مشغول باشید، باید به تکنیکهای بازاریابی موثر توجه لازم را داشته باشید. تنها در این صورت به سودآوری و ماندگاری میرسید. استراتژی بازاریابی شامل نگاه کلی شما به مفهوم بازاریابی است. یک استراتژی بازاریابی قوی به مخاطبان هدف شما خواهد پرداخت. مخاطبان هدف شما تمام کسانی هستند که شاید به خدمات شما نیاز داشته باشند یا کسانی که قبلا توسط شرکت املاک و مستغلات شما، ملکی خرید یا فروش یا اجاره کردهاند.
زمانی که که یک استراتژی بازاریابی درست وجود داشته باشد، هزینه، زمان و منابع، به شکل صحیح اختصاص خواهد یافت. یک استراتژی بازاریابی تیم را با اهداف خاص شما هماهنگ میکند. به شما کمک میکند تا اهداف تجاری خود را دنبال کنید. همچنین به شما کمک میکند خواستههای مخاطبتان را شناسایی و آزمایش کرده و در نهایت پاسخ دهید.
فهرست مطالب
استراتژی بازاریابی و مراحل اصلی آن
چند مرحله کلیدی برای ایجاد استراتژی بازاریابی موفق وجود دارد. ابتدا برای رسیدن به این هدف یک برنامه بازاریابی بسازید. پرسوناهای خریدار خود را بررسی کرده و اهداف آنها را شناسایی کنید. ابزارهای رسیدن به اهداف را هم تعیین کنید. در ادامه منابع موجود خود را مورد بررسی قرار دهید. یک کمپین تبلیغات و بازاریابی برنامهریزی کرده و در نهایت استراتژی خود را اجرا کنید.
برنامه بازاریابی تدوین کنید
استراتژی بازاریابی نمای کلی نشان میدهد که تیم بازاریابی شما به چه منابعی نیاز دارد. یا اینکه اقدامات خاصی را انجام میدهد و اهداف خاصی را در طول یک سال یا هر دوره مدنظر دارد. برنامه بازاریابی شما اقداماتی است که برای دستیابی به استراتژی انجام خواهید داد. اگر مطمئن نیستید باید از کجا شروع کنید، از الگوهای بازاریابیهای موفق آگاهی پیدا کرده و استراتژی کلی را تعیین کنید. الگوی مناسب به شما کمک میکند یک برنامه بازاریابی ساخته و بودجه خود را به این الگو اختصاص دهید.
آموزش مرتبط: تفاوت بازاریابی و فروش املاک در چیست؟
پرسونای مخاطب را پیدا کنید
اگر برای تعریف کردن مخاطب دچار مشکل هستید، باید در مورد هدف مخاطب خود در تیم به جمعبندی برسید. شخصیت خریدار نمونهای از مشتری ایدهآل شما است. این شخصیت باید کاملا ملموس و قابل تعریف باشد. مثلا مردان متاهلی که درآمد ماهانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دارند، پرسونای مخاطب یک آژانس املاک یا یک رنج در یک آژانس هستند.
پرسوناهای خریدار دارای اطلاعات جمعیتشناختی و روانشناختی مهمی هستند. از جمله این ویژگیها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- سن
- عنوان شغل
- درآمد
- مکان زندگی
- علایق و چالشها
شخصیت خریدار باید هسته اصلی استراتژی یک شرکت املاک و مستغلات باشد.
پکیج آموزشی مرتبط: دوره جامع تکنیکهای جذب مشتری املاک
اهداف خود را مشخص کنید
اهداف استراتژی بازاریابی باید منعکسکننده اهداف تجاری شما باشد. به عنوان مثال شاید یکی از اهداف تجاری شما برگزاری مراسم سالیانه باشد. در این صورت، با توجه به این هدف شما باید مشتریان خود را قویتر دنبال کنید تا یک جمعیت مناسب برای این مراسم را گرد آورید.
سایر اهداف بازاریابی ممکن است افزایش آگاهی از نام و برند املاک و مستغلات باشد. هر شرکت املاک و مستغلاتی باید اهداف خود را شناخته و آن را محقق کند. تعیین اهداف یک شرکت به تدوین استراتژی بازاریابی شما کمک میکند. با تعیین اهداف، حالا باید مطمئن شوید که ابزار مناسبی برای رسیدن به هدف دارید.
رسانه در خدمت استراتژی بازاریابی
چه رسانههایی میتوانند به شما در ایجاد استراتژی کمک کنند؟ رسانه پولی هر کانالی نامیده میشود که برای جذب مخاطب خود در آن رسانه پول خرج میکنید. کانالهای آنلاین بستر مناسبی برای شرکتهای املاک و مستغلات هستند که کسب و کار خود را رشد دهند. محتواهایی مانند تصویر، ویدیو، پادکست، اینفوگرافیک و … در رسانهها منعکس میشوند.
محتواهای تولید شده خود را در رسانهها بارگذاری کنید تا دید روشنی داشته باشید. برنامهریزی کمپینهای رسانهای در مرحله بعدی انجام میشود تا یک استراتژی بازاریابی مناسب داشته باشید. دقت داشته باشید که هر فرمی برای تولید این محتوا مناسب نیست. برای تشخیص باید به مشتریهای خود توجه کرده و فرم لازم را انتخاب کنید. گام آخر در تعیین استراتژیها، جمع کردن تمام مراحل قبل و انجام اقدامات است.
منبع: hubspot