دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

ترفندها و راهکارهای کاربردی بازاریابی ملک اداری

امروزه مشاغل مختلف و کارهای اداری متنوع شده و گسترش پیدا کرده‌اند. بنابراین افراد در کنار ملک مسکونی، به دنبال ملک اداری و تجاری مناسبی هستند که ویژگی‌های مد نظرشان را داشته باشد. در واقع می‌دانید که فروش و اجاره ملک اداری با املاک مسکونی متفاوت است. شما به عنوان مشاوران املاک باید راهکارهای معرفی و تبلیغ این نوع از املاک را بدانید. همچنین باید بتوانید نیازهای‌های مشتری را به درستی درک کرده و راهنمایی لازم را به آن‌ها بدهید. باید بدانید که ویژگی یک ملک مناسب برای دفتر کار چیست؟ چه امکانات و ویژگی‌هایی نظر خریدار را جلب کند. در این مطلب در آکادمی املاک دیوار قصد داریم شما را با ترفندهای فروش و اجاره ملک‌های اداری و ویژگی‌های مهم آنها آشنا کنیم‌.

تفاوت ملک اداری و موقعیت اداری

یکی از دغدغه‌های افراد این است که بدانند آیا ملک مورد نظرشان موقعیت خوبی دارد یا نه. شما مشاوران املاک باید بدانید که بعضی از ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها مجوز ملک اداری را از شهرداری دریافت نکرده‌اند؛ اما با این حال از موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک دفتر کار برخوردارند. اینگونه ساختمان‌ها طبیعتا در یک خیابان پر تردد و شلوغ قرار گرفته‌اند. بنابراین به دلیل موقعیتی که دارند، مناسب دفتر کار و ملک‌های اداری هستند. البته به این نکته توجه داشته باشید که هدف از ساخته شدن این گونه ساختمان‌ها کاربری مسکونی بوده که به دلیل موقعیت مناسبشان به دفتر اداری تغییر کاربری می‌دهند.

زمانی می‌گوییم این ملک اداری است که شهرداری مجوز اداری بودن آن را صادر کرده باشد. بنابراین شما مشاوران املاک باید در هنگام فروش و اجاره دفتر کار، ملک‌های اداری یا دارای موقعیت اداری را به مشتری معرفی کرده و در مورد مجوزهای آن توضیح لازم را ارائه بدهید. همچنین بهتر است موقعیت دفتر کار را هم بازگو کنید. در این صورت خریدار با توجه به موقعیت کاری خود انتخاب درستی خواهد داشت.

دکوراسیون اداری و طراحی سازمانی آژانس املاک

ویژگی‌های مهم ملک اداری

برای اینکه در پیدا کردن مشتری برای یک دفتر کار موفق باشید، باید ویژگی‌های اصلی این نوع از املاک را بدانید تا بتوانید مشتری را به درستی راهنمایی کنید. طبیعتا می‌دانید که ویژگی‌های فروش و اجاره ملک اداری با ملک‌های مسکونی فرق می‌کند. باید از مشتری بپرسید که دقیقا چه انتظاری از دفتر کار خود دارد. یا قصد دارد دفتر کارش در کدام منطقه باشد. سعی کنید همه این موارد را در نظر بگیرید تا به انتخاب سریع‌تر و آگاهانه‌تر مشتری، کمک کرده باشید. 

مجاورت داشتن با دفتر کار همکاران و مکان‌های مورد نیاز

برخی افراد در نظر دارند دفتر کارشان نزدیک به همکاران هم صنفی‌شان باشد. همچنین افراد تمایل دارند به مکان‌های موردنظر و ضروری دسترسی خوبی داشته باشند. به طور مثال وکلا تمایل دارند دفتر کارشان در مجاورت دادگاه باشد. مطب پزشکان نیز معمولا در یک ساختمان یا در کنار هم قرار می‌گیرند. این موارد دسترسی و بازدهی کارشان را افزایش می‌دهد و شناخته‌تر می‌شوند. بنابراین شما مشاوران املاک باید پیشنهاداتی مطابق با کارشان به آن‌ها بدهید.

متراژ دفتر کار

شما مشاوران املاک قبل از هر کاری در قدم اول باید در مورد شغل مشتری سوال کنید. درنتیجه می‌توانید متراژی مناسب برای خرید ملک اداری یا رهن و اجاره در نظر بگیرید. طبیعتا باید به وسعت کسب و کار و تعداد نفرات فعال در مجموعه، دقت داشته باشید. یعنی برای شرکت بزرگ دفتر کار بزرگ و برای شرکت‌های کوچک دفتر کار کوچک را معرفی کنید. در نظر گرفتن متراژ ملک اداری یکی از نکات مهم و قابل توجه است.

وجود پارکینگ، انباری و آسانسور

این سه امکانات پارکینگ، انباری و آسانسور از جمله ویژگی‌های مهم و اساسی یکی ملک اداری است. باوجود اینکه امروزه اکثر ملک‌های اداری مجهز به آسانسور هستند، اما باید حتما به آن دقت داشت. وجود آسانسور موجب می‌شود مراجعه‌کنندگان و کارمندان برای رفتن به طبقات بالا راحت باشند و خسته نشوند. به عنوان نمونه باتوجه به صنف کاری، شاید مراجعه‌کنندگان یک شرکت هم اکثرا سالمند باشند. در این صورت وجود آسانسور امری لازم و ضروری است.

ظاهر ملک اداری

ملک اداری باید علاوه بر امکانات، متراژ و موقعیت جغرافیایی و دیگر موارد، ظاهر مناسبی هم داشته باشد. چه مشتری قصد خرید داشته و چه قصد اجاره ملک اداری را داشته باشد، حتما باید به این نکته توجه کرد. ظاهر یک ملک اداری می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برای زیباتر کردن ظاهر ملک می‌توان از دکوراسیون مطابق با صنف شغلی استفاده کرد.

امکانات ملک اداری

ملک اداری باید دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی سالمی باشد تا کارمندانی که در طول روز آنجا کار می‌کنند، دچار مشکل نشوند. همچنین باید در مورد ایمنی و صحت انشعاباتی چون تاسیسات آب و برق و گاز ساختمان مطمئن شد. حتما دقت کنید که در ساختمان وسایل اطفای حریق وجود داشته باشد. نکته دیگر وجود قفسه‌های بزرگ یا کمد دیواری‌های جا دار است. زیرا برای مرتب کردن پرونده‌ها و اسناد و… که بستگی به شغل مورد نظر دارد، کاربردی هستند.

حسابداری درآمد در آژانس املاک

جمع‌بندی

امروزه با توجه به توسعه کسب و کارها، افراد علاوه بر دغدغه یافتن مسکن به دنبال یافتن دفتر کار اداری، تجاری و موارد این‌چنینی هستند. بنابراین شما به عنوان مشاور املاک باید اطلاعات کافی در زمینه فروش، رهن و اجاره دفتر کار اداری یا تجاری داشته باشید. برخی مشتری‌ها در زمان اجاره یا خرید ملک‌های اداری معیارهایی چون متراژ دفتر کار، امکانات محل کار و حضور همسایگان هم صنفی برای برخی مشاغل چون پزشکی و عیره دارند. شما مشاوران املاک باید درکی از خواسته‌های مشتریان داشته باشید تا بتوانید به آنها مشاوره رضایت بخشی بدهید. 

نظر شما چیست؟ به نظر شما برای بازاریابی بهتر یک ملک اداری و پیدا کردن مشتری مناسب، باید چه نکاتی را رعایت کرد؟

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.