داشتن نظم شخصی در کار، کلید موفقیت مشاوران املاک
مدیریت را از فعالیتهای شخصی شروع کنید

داشتن نظم شخصی در کار برای کارمندان و مخصوصا برای مدیران، از ارجحیت بالایی برخوردار است. نظم داشتن در کار یک مهارت حیاتی محسوب میشود. ممکن است عدهای از افراد تنها به دلیل نداشتن نظم شخصی در کار از موفقیتهای شغلی محروم شوند. در واقع نظم داشتن و توانایی ساماندهی امور برای بسیاری از شرکتها یک معیار اصلی محسوب میشود. کلید موفقیت مشاوران املاک، داشتن نظم شخصی در کار است. چرا که مشتریان آنها اگر بی نظمی و آشفتگی را مشاهده کنند، به راحتی از مراجعه به آن بنگاه املاک دوری میکنند. اگر به عنوان مشاور املاک در داشتن نظم و سر و سامان دادن امور شخصی و کاری دچار مشکل هستید، این مقاله در آکادمی املاک دیوار به دردتان میخورد.
اگر زمان و امور شخصی خود را به خوبی مدیریت کنید، به راحتی زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم در اختیار خواهید داشت.
فهرست مطالب
مزایای نظم داشتن در کار چیست؟
با نظم داشتن میتوانید بهرهوری خود را افزایش دهید. با سازماندهی درست کارهای شخصی خود میتوانید در وقت صرفهجویی کنید. به عبارتی اگر زمان و امور شخصی خود را به خوبی مدیریت کنید، به راحتی زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم در اختیار خواهید داشت. با داشتن نظم شخصی در کار میتوانید همکاری بهتری با تیم کاری خود داشته باشید. در نتیجه بهرهوری خوبی را بدست میآورید. نظم شخصی در کار باعث میشود سطح استرس شما کاهش پیدا کند. در این صورت برای کارهای مهم، آرامش و حوصلهٔ بیشتری را خرج میکنید.
داشتن نظم شخصی در کار باعث میشود که همیشه به موقع باشید. وقتشناسی یکی از مهارتهای مهم برای مشاوران املاک محسوب میشود. اینگونه هیچ قرار کاری مهمی را از دست نداده و در نگاه مشتریان فردی قابل اطمینان به چشم خواهید آمد. داشتن نظم شخصی در کار باعث ایجاد سرعت عمل کاری هم میشود. هیچ پروژهای نیمه تمام نمیماند. همیشه یک قدم جلو خواهید بود. اینگونه بسیاری از کارها را صرف رفع تکلیف انجام نخواهید داد. همچنین کیفیت بالای کارتان سبب میشود مدیران در وهلهٔ اول و سپس مشتریان بیشتر روی شما حساب کنند. این موارد از مزیتهای داشتن نظم شخصی در کار است؛ اما اینکه از کجا باید شروع کرد را نیز در ادامه خواهیم گفت.
از اهمیت برنامهریزی چه میدانید؟
تعیین زمان درست برای برنامه ریزیهای کاری و شخصی، هنر و مهارت میخواهد. برای تدوین یک برنامهٔ زمانبندی شدهٔ دقیق، باید اولویتهای شخصی و کاری خود را فهرست کنید. سپس متناسب با زمانی که در اختیار دارید، برای آنها برنامهریزی کنید. اگر زمانبندی شما در برنامهریزی دقیق بوده و به خوبی به آن عمل کنید، سبب میشود که:
- با همین میزان وقت میتوانید به اهداف و امورات خود رسیدگی کنید.
- برای انجام کارها وقت کافی خواهید داشت.
- حتما زمان احتمالی را برای “امور غیرمنتظره” در نظر بگیرید.
- حد و توان خود را بشناسید و مسئولیت اضافی قبول نکنید.
- پیوسته در جهت اهداف شخصی و شغلی خود تلاش خواهید کرد.
- وقت کافی برای خانواده و دوستان، ورزش و سرگرمی خواهید داشت.
- تعادل خوبی بین زندگی و کار برقرار میشود.
زمان را نمی توانیم خریداری کنیم. ما غالباً وقت را هدر می دهیم یا بیاثر از آن استفاده میکنیم. برنامهریزی به شما کمک میکند، در مورد همه چیز بیندیشید و در مسیر تحقق آنها نیز قرار بگیرید.
چگونه میتوان زمان خود را برنامهریزی کرد؟
یک زمان منظم به عنوان مثال در ابتدای هر هفته یا ماه را برای اجرای برنامهریزی خود تعیین کنید. ابزارهای زیادی برای برنامهریزی زمان وجود دارد. یک روش ساده و آسان برای حفظ برنامه، استفاده از قلم و کاغذ است. همچنین میتوانید از برنامهها و نرمافزارهایی مانند Google Calendar و MS Outlook و Canva استفاده کنید. یک ابزار برنامهریزی متناسب با شرایط، ساختار فعلی شغل، سلیقهٔ شخصی و بودجهٔ خود انتخاب کنید.
مهمترین نکته هنگام انتخاب برنامهریز این است که به شما امکان میدهد تا دادهها را در بازهٔ زمانی مناسبی (روز / هفته / ماه) به صورت جزیی وارد کنید. اما پس از برنامهریزی و ایجاد زمانبندی مناسب، پایبند بودن به آن مهم است. در ادامه یک سری نکته برای داشتن نظم شخصی در کار و استمرار در انجام آنها خواهیم گفت.

به برنامهٔ خود پایبند باشید
بعد از اینکه برنامهریزی خود را انجام دادید، باید در انجام امور و کارهای شخصی منظم باشید. طبیعی است که اختلالاتی در مسیر عمل به برنامه ایجاد شود؛ اما میتوان به راحتی به مسیر قبلی برگشت. تعهد به برنامههای زمانی سبب میشود در کار نیز به زمانبندی پایبند باشید. اینگونه به مرور زمان یک مشاور املاک مورد اعتماد خواهید شد.
یک روال مشخص ایجاد کنید
هنگامی که یک برنامهٔ روزمره برای خود ایجاد میکنید، به احتمال زیاد عادتهایی ایجاد میشود که آنها را هر روز راحت تر از قبل پیش میبرید. به عبارتی یک کار اگر به صورت مستمر انجام شود، ناخواسته پس از مدتی آن را به صورت خودکار انجام خواهید داد.
از انجام چند وظیفه همزمان خودداری کنید
به جای چند وظیفهای بودن، تلاش کنید پروژههای کاری و قراردادها را به موقع انجام دهید. به طور مثال، همزمان به چند مشتری برای بازدید خانه یا عقد قرارداد وقت ندهید. چرا که آشفتگی در امور باعث میشود نتوانید کیفیت کاری خوبی داشته باشید. همچنین با انجام این کار، میتوانید از بروز اشتباهات جلوگیری کنید.
این مطلب بخشی از مجموعه پیشرفت شخصی آکادمی املاک است. برای مطالعه عمیقتر، مطالب زیر را هم به برنامه خود اضافه کنید:
- اهمیت فن بیان در شغل مشاوره املاک
- پوشش و ظاهر مشاور املاک حرفهای چگونه است؟
- بدون مهارت مدیریت شخصی در شغل مشاور املاک شکست میخورید
- چرا مشاور املاک باید مهارت حل مسئله داشته باشد؟
- ترفندهای افزایش و حفظ تمرکز در شغل مشاور املاک
- اعتماد به نفس، زیربنای موفقیت و اعتبار در شغل مشاور املاک
- نقش مهم مهارت مدیریت پروژه در پیشرفت مشاوران املاک
- چگونه استرس و فشار را در شغل مشاور املاک مدیریت کنیم؟
- خودشناسی مشاور املاک چه نقشی در پیشرفت او دارد؟
کلام آخر
کارمندان مخصوصا مشاوران املاک برای بهتر دیده شدن و ارتقای شغلی باید در وهلهٔ اول نظم شخصی در کار داشته باشند. داشتن نظم شخصی در کار سبب میشود انجام کارها بدون حواسپرتی و استرس پیش برود. در نتیجه موفقیت در کارها به وجود میآید. برای داشتن نظم شخصی در کار باید به یک برنامهٔ زمانبندی شدهٔ دقیق داشت. برای برنامهریزی باید اولویتهای شخصی و کاری فهرست شده و زمان لازم به هر کدام اختصاص یابد. با استمرار در انجام برنامه، یک روال منظم در زندگی فردی و کاری ایجاد میشود. از طرفی با داشتن نظم شخصی در کار بهرهوری بالا میرود و به مرور اعتماد مدیران و مشتریان افزایش پیدا میکند.