دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

با شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) و کاربرد آن آشنا شوید

کاربرد شبکه اجتماعی متمرکز بر محتوای تصویری برای مشاوران و طراحان املاک

بازاریابی دیجیتال امروزه کانال‌های بسیار متعددی را برای جذب، حفظ و وفادار کردن مشتری‌ها در اختیار کسب‌وکارها قرار داده است. مشاوران و آژانس‌های املاک حرفه‌ای نیز از کانال‌های گوناگون این نوع از بازاریابی بهترین بهره را می‌برند. اکثر مشاوران، با کانال‌های دیجیتال مارکتینگ املاک مانند دیوار، اینستاگرام و وب‌سایت شخصی آشنا هستند. دراین‌میان یک شبکه اجتماعی پرطرفدار هم در جهان وجود دارد که شاید مشاوران ایرانی کمتر با آن آشنا باشند. شبکه‌ای که می‌تواند کاربردی بسیار عالی برای مشاوران و طراحان املاک داشته باشد. از پینترست (Pinterest) صحبت می‌کنیم. شبکه‌ای عالی برای اشتراک‌گذاری محتوای خلاق. در این مطلب بیشتر با پینترست و قابلیت‌های آن آشنا می‌‌شوید.

پینترست (Pinterest) چیست؟

پینترست یک شبکه‌ اجتماعی بوده که بر پایه تبادل و اشتراک‌گذاری تصاویر (ثابت و متحرک) بین کاربران به وجود آمده است. این شبکه اجتماعی به طور تخصصی بر انتشار عکس‌ تمرکز دارد. به عبارت دیگر، یک موتور جست‌وجو مخصوص تصاویر است که هر کسب و کاری می‌تواند در این فضا فعالیت داشته باشد. مبنای کار پینترست (Pinterest) این است که به شما به عنوان کاربر یک تخته یا بورد (Board) می‌دهد که بعد از ثبت‌نام در این شبکه می‌توانید تصاویر مورد علاقه خودتان را با پونز (پین یا همان Pin در نام پینترست) به تخته بچسبانید. پینترست (Pinterest) این اجازه را به کاربر می‌دهد که به تعداد نامحدودی از تصاویر دسترسی داشته باشد. همچنین می‌توانید تصاویر خود را در این شبکه اجتماعی قرار داده تا سایر کاربران از آن استفاده کنند.

پینترست این امکان را به شما می‌دهد که تصاویر خلاقانه را در شبکه اجتماعی ذخیره کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. وقتی تصویری در این شبکه اجتماعی نظر شما را جلب می‌کند، آن را در بورد موردنظر خود ذخیره می‌کنید. بوردها را می‌توان به‌صورت عمومی با دیگر کاربران به اشتراک گذاشت و از این طریق، تخصص خود در پیدا کردن اید‌ه‌ها و طرح‌های خلاقانه را به رخ کشید.

کاربران پینترست تصاویر موردعلاقه خود را از منابع گوناگون به حساب کاربری در این شبکه اجتماعی منتقل می‌کنند. شما می‌توانید مانند اینستاگرام، در اینجا هم تصویر بارگذاری کنید. همچنین می‌توانید تصاویر جذاب در اینترنت را با پین کردن به مجموعه عکس‌های خود اضافه کنید. داشتن بوردهای خلاقانه از مزیت‌های یک کاربر حرفه‌ای در Pinterest است. آژانس‌های املاک حرفه‌ای، معمارها و طراحان ساختمان و حتی سازنده‌ها می‌توانند تصاویر زیبا از املاک خود را در این شبکه بارگذاری کنند و هنر و خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

ایده های پینترست

مزیت مهم پینترست این است که در بسیاری از مواقع، کاربرانی که در گوگل به‌دنبال تصویر هستند، به این شبکه اجتماعی هدایت می‌شوند. مثلا اگر فردی عبارت «معماری داخلی مدرن» را در بخش تصاویر گوگل جست‌وجو کند، احتمالا تصاویری از وب‌سایت Pinterest.com هم در نتایج اول به او نمایش داده می‌شود. حال اگر شما تصاویری با این نام یا عبارت‌های پرطرفدار دیگر در بوردهای خود بارگذاری کرده باشید، کاربر به صفحه شما هدایت می‌شود و احتمالا شما را دنبال خواهد کرد. همین دنبال کردن، قدم اول در جذب یک مشتری وفادار خواهد بود.

پینترست (Pinterest) یک موتور جست‌وجوی خلاق

پینترست در واقع نوعی موتور جست‌وجو مانند گوگل است. البته تفاوت این شبکه با گوگل آن است که نتایج خود را به صورت تصویر در اختیار شما قرار می‌دهد. در صورتی که در کسب و کارتان می‌خواهید مشتریان خود را افزایش دهید؛ یکی از بهترین راه‌ها استفاده از شبکه اجتماعی پینترست (Pinterest) است. تنها با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر در این موتور جست‌وجو، دنیایی از تصاویر در اختیار شما قرار می‌گیرد و با کلیک روی تصویر مورد نظر سایز آن بزرگ می‌شود. به علاوه، می‌توانید تصاویر دیگر که با آن تصویر ارتباط مفهومی دارد را نیز مشاهده کنید.

ساخت حساب کاربری در پینترست (Pinterest) برای کسب و کار

به منظور ایجاد یک حساب کاربری در پینترست برای کسب و کار، ابتدا وارد شبکه اجتماعی به آدرس pinterest.com شوید. در صفحه اول، روی دکمه Sign up کلیک کنید. اگر قبلا در این شبکه اجتماعی حساب داشته باشید، می‌توانید با کلیک روی دکمه Log in وارد حساب کاربری شوید. پس از کلیک روی دکمه Sign up، صفحه زیر را می‌بینید.

عضویت در پینترست برای ایجاد یک حساب مخصوص کسب‌وکار، روی گزینه ساخت یک حساب کسب و کار «Create a business account» کلیک کنید.

ساخت حساب کاربری business در پینترست

در این قسمت اطلاعاتی را وارد کنید که از شما خواسته شده است (به‌ترتیب، آدرس ایمیل، رمز عبور و سن) را وارد کرده و در نهایت روی گزینه Create account کلیک کنید.

اگر قبلا حساب شخصی داشته و تمایل دارید آن را به حساب business تبدیل کنید، پس از ورود به حساب کاربری، روی پیکان بالای سمت راست صفحه، کلیک کنید. در منوی باز شده روی زیر منوی Add a free business account کلیک کنید.

اضافه کردن حساب کسب و کار به پینترست

با انتخاب این گزینه و ادامه مسیر، می‌توانید یک حساب کسب و کار جدید ساخته یا حساب شخصی خود را به کسب و کار تبدیل کنید.

روش کار کردن با حساب کسب و کار پینترست (Pinterest)

بعد از ساخته شدن حساب کاربری مخصوص کسب و کار، زمان آن رسیده که کار با بخش‌های مختلف پینترست را یاد بگیریم. ۴ بخش اصلی و اساسی پینترست (Pinterest) را تشکیل می‌دهند:

  • بخش جست‌وجو (search)
  • فید (feed)
  • پین‌ها (Pins)
  • بوردها (Boards)

در ادامه به هر کدام از این مفاهیم اشاره می‌کنیم تا آشنایی کامل با این شبکه اجتماعی به طور حرفه‌ای حاصل شود.

جست‌وجو یا سرچ پینترست

همان طور که پیش از این عنوان کردیم، پینترست یک موتور جست‌وجو است. عباراتی که جست‌وجو می‌کنید، باید کوتاه، ساده و مشخص باشند. با وارد کردن عبارت مدنظر خود در نوار بالای سایت، علاوه بر تصاویر مرتبط با جست‌وجو، عبارت‌های مرتبط هم به شما پیشنهاد می‌شود که با کلیک کردن روی آن‌ها، تصاویر دیگر را مشاهده می‌کنید.

جست و جو در پینترست

فید (feed)

بخش فید در Pinterest درواقع همان چیزی است که در صفحه اول یا همان Home می‌بینید. در بخش Home، پین‌ها یا تصاویری وجود دارد که افراد و بوردهایی که دنبال (Follow) می‌کنید، منتشر کرده‌اند.

صفحه اصلی یا همان Home، در پینترست کاملاً بر اساس علاقه و سلیقهٔ کاربر، تنظیم می‌شود. هر چه میزان فعالیت شما در پینترست بیشتر باشد، بخش Home مطالب بیشتر و دقیق‌تری را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. در این صفحه، علاوه بر محتوای افرادی و شرکت‌هایی که دنبال می‌کنید، محتوای مرتبط با علایق شما هم نمایش داده می‌شود.

موتور هوشمند این شبکه اجتماعی، علایق شما را بر اساس جست‌وجوها و تصاویری که قبلا پین کرده‌اید، تشخیص می‌دهد. درنتیجه پس از هر بار باز کردن وب‌سایت (یا اپلیکیشن پینترست)، محتوایی جدید و مرتبط با علایق و جست‌وجوهای قبلی می‌بینید.

روش دنبال کردن (Follow)

مانند هر شبکه اجتماعی دیگر، در پینترست نیز امکان ارتباط با دیگر کاربران، دنبال کردن و استفاده از محتوای آن وجود دارد. برای دنبال کردن محتوای مورد علاقه خود، مطلب مورد نظر را جست‌وجو کنید. سپس یکی از پست‌ها را انتخاب کرده و حساب مربوط به آن را دنبال کنید. برای این کار، کافیست روی دکمه Follow مانند تصویر زیر کلیک کنید.

دنبال کردن در پینترست

در صفحه هر تصویر و محتوا، دکمه‌های دیگر هم دیده می‌شوند. مهم‌ترین آن‌ها دکمه Save است که محتوا را در بورد موردنظر شما ذخیره می‌کند.

بوردها (Boards)

بورد در واقع همان تخته‌ای است که پینترست در اختیار شما می‌گذارد تا محتوای مورد علاقه خودتان را با پونز (پین) به آن بچسبانید. هر حساب می‌تواند چندین بورد داشته باشد و فقط به یک برد محدود نیست. دلیل وجود چند بورد این است که کاربر بتواند محتوای (پین‌ها) خود را دسته‌بندی کرده و به آن‌ها نظم بدهد. برای رفتن به بخش بردهای خودتان، کافی است حساب کاربری خود را باز کنید. در بالای حساب کاربری و در وسط صفحه، بوردهای خود را مشاهده می‌کنید.

بوردهای پینترست

برای ساختن بورد جدید و منظم کردن محتوا در آن، روی علامت + در گوشی سمت راست بوردهای فعلی کلیک کنید. سپس روی دکمه Board کلیک کنید. در صفحه جدید، نام موردنظر برای بورد را وارد کنید. از این به بعد برای پین کردن محتوای جدید، این بورد هم به گزینه‌های انتخابی اضافه می‌شود.

اضافه کردن بورد به پینترست

 پین‌ها (Pins)

شبکه اجتماعی پینترست بر پایهٔ تصاویر باکیفیت و زیبا بنا شده است. کاربران می‌توانند تصاویر خود را بدون هیچ لینکی در برد قرار دهند. اما بهتر آن است که هر پین را به وب‌سایت خود لینک دهید. تا کاربران در صورت تمایل به آن تصویر، به وب‌سایت شما مراجعه کنند. همچنین می‌توانید از این بخش به‌عنوان یک کانال برای جذب مشتریان خاص به آگهی‌های خود در دیوار استفاده کنید. کافی است تصویر آگهی را در پینترست بارگذاری کرده و لینک آگهی دیوار را در بخش توضیحات وارد کنید. همان‌طور که می‌بینید، در پینترست برخلاف اینستاگرام امکان اضافه کردن لینک به هر پست وجود دارد و این کانال را برای آگهی‌های تکی هم جذاب و کارآمد می‌کند.

توجه داشته باشید برای قدرتمند کردن تصاویر، حتماً یک کپشن جذاب بنویسید. وقتی ساختمانی با ویژگی‌های جذاب و خاص را معرفی می‌کنید، باید مانند یک بازدید حضوری، مزایا و خصوصیات آن را در کپشن پست بنویسید.

برای اضافه کردن پین جدید به حساب خود در پینترست، از همان صفحه اصلی حساب کاربری (عکس بالا) روی علامت + کلیک کرده و Pin را انتخاب کنید. در تصویر زیر، دو گزینه در اختیار دارید:

Create a Pin: بارگذاری تصویر و وارد کردن دستی توضیحات و لینک

پین جدید در پینترست

بخش‌های این منو شامل موارد زیر می‌شود:

  • Drag and drop or click to upload: با کلیک روی این بخش، باید تصویر موردنظر را از کامپیوتر انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تصویر را با کشیدن و رها کردن در این باکس، بارگذاری کنید. پیشنهاد می‌شود که تصاویری باکیفیت با فرمت jpg و حجم کمتری از ۲۰۰ مگابایت آپلود کنید.
  • Add your Title: عنوان تصویر را وارد کنید
  • Tell everyone what your Pin is about: کاربردی شبیه به کپشن اینستاگرام دارد. باید توضیحی درباره تصویر بنویسید. مثلا خصوصیات ملک را اینجا وارد کنید.
  • Add alt text: توضیح کوتاه یا نام جایگزین برای تصویر را اینجا وارد کنید. مثلا «نمای داخلی مدرن از یک خانه»
  • Add a destination link: لینک مقصد برای این تصویر را وارد کنید. می‌توانید لینک آگهی در دیوار، لینک فایل اصلی در وب‌سایت آژانس یا موارد دیگر را اینجا وارد کنید.
  • Save: پس از وارد کردن جزئیات، بورد مورنظر (اینجا real estate انتخاب شده است) را انتخاب کرده و روی دکمه Save کلیک کنید.

Save from website: ذخیره پین از یک آدرس وب‌سایت

در این منو، می‌توانید آدرس یک فایل یا آگهی را از وب‌سایت آژانس، یا هر وب‌سایت دیگر مثلا دیوار، ذخیره و به بورد خود اضافه کنید. در تصویر زیر، آدرس یک آگهی از دیوار را جسبانده و دکمه Enter را فشار دادیم. همان‌طور که می‌بینید، همه عکس‌های آن آگهی نمایش داده می‌شوند. پس تنها آگهی‌هایی قابل پین کردن هستند که عکس دارند. تصاویر موردنظر خود را از این فهرست انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

پین کردن آگهی دیوار در پینترست

در صفحه بعد، بورد موردنظر خود را برای ذخیره تصویر انتخاب کنید. اگر بورد شما عمومی باشد، این تصاویر برای همه کاربران شبکه اجتماعی نمایش داده می‌شوند.

جمع‌بندی

امروزه بیشتر حرفه‌ها ملزم به استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. شما مشاوران املاک با بهره‌گیری از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، می توانید ارتباط مناسبی با همکاران و مخاطبان ایجاد کنید.

با توجه به اینکه یکی از محبوب‌ترین و بهترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر در جهان پینترست (Pinterest) است، این شبکه می‌تواند ابزار مناسبی برای معرفی و بازاریابی برای کسب و کار شما باشد. شما مشاوران املاک با استفاده از این شبکه اجتماعی می توانید از تصاویر بسیار با کیفیت برای تبلیغات خود استفاده کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید تصاویر آگهی‌های خود را منتشر کرده و مخاطبان فراوانی را جذب کنید. طراحان داخلی و سازندگان املاک هم می‌توانند با استفاده از این شبکه اجتماعی، ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه دیگر کاربران را دیده و از آن‌ها بهره ببرند و با انتشار تصاویری از نمونه کارهای خود به جذب مشتری بپردازند.

نظر شما چیست؟ آیا تجربه استفاده از پینترست را دارید؟ در بخش نظرات آن را با همکاران خود به اشتراک بگذارید.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.