دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

فیلمبرداری از ملک، تکنیک حرفه‌ای برای بازاریابی و جذب مشتری

خرید و فروش ملک فرآیندی طولانی و پرچالش است. این روزها بیشتر افراد برای خرید و فروش ملک در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های حوزه املاک جستجو می‌کنند. امروزه فیلم برداری از ملک یکی از اجزای اصلی آگهی‌های ملکی در اپلیکیشن‌های املاک به شمار می‌رود. ملک‌هایی که به همراه عکس و فیلم‌برداری از ملک در سایت‌ها گذاشته می‌شوند؛ باعث جذابیت بیشتر و راحتی در فروش می‌شود. بسیاری از متقاضیان ملکی نیز ترجیح می‌دهند قبل از بازدید حضوری یا حتی به‌جای آن، نمایی نزدیک به واقعیت از ملک را ببینند.

فرقی ندارد که شما یک مشاور املاک هستید یا یک مالک، یک فیلم یا عکس خوب به راحتی می‌تواند بهترین تاثیر را ایجاد کند. بسیاری از بنگاه‌های معاملات املاک در سرتاسر دنیا با استفاده از تولید محتوا و فیلم برداری ملک، ضمن بالا بردن سود، فرآیند کار را برای مشاوران خود آسان‌تر کرده‌اند.

چطور فیلم‌برداری حرفه‌ای می‌کنند؟

با توجه به افزایش جستجوهای اینترنتی برای خرید و فروش ملک، فیلم برداری حرفه‌ای ملک یکی از مواردی است که می‌تواند تاثیر بسزایی در فروش یا اجاره دادن ملک داشته باشد. در این میان اگر به کیفیت و ظاهر عکس و فیلم‌های تهیه شده توجهی نشود، می‌تواند تاثیر منفی روی این موضوع داشته و در جلب نظر خریدار موفق عمل نکند. دراین بین ابزارهای عکاسی و فیلم‌برداری هم امکان ثبت تصاویر ۳۶۰ درجه را برای همه افراد فراهم کرده‌اند. این امر سبب می‌شود که مشتری حتی از راه دور با نمایش دقیق‌ترین جزییات، از زوایای غیر قابل دسترس ملک را مشاهده کند.

برای داشتن فیلم‌های بهتر باید نکاتی را در زمان فیلم‌برداری از ملک رعایت کرده و از ترفندهای موجود بهره گرفت.

  • تمرکز روی ویژگی‌های خاص ملک مانند کتابخانه، نمای پشت تلویزیون، جزیره آشپزخانه و …..
  • نور کافی در هنگام فیلم‌برداری املاک
  • استفاده کردن از فیلم‌بردار حرفه‌ای
  • برداشتن اشیای بزرگ از جلوی دوربین
  • جهت نگه داشتن دوربین (همواره سعی کنید به صورت افقی یاlandscape تصویربرداری کنید)
  • هنگام فیلم‌برداری از ملک، چیدمان و آراستگی فضا را در نظر بگیرید
  • هنگام فیلم‌برداری مراقب منظره بیرون پنجره‌‌های ساختمان باشید
  • بارگذاری همزمان تور مجازی یا 360 درجه و عکس از ملک
  • برای مکان‌های خاص (ملک‌های ویژه) از فیلم‌برداری هوایی یا هلی‌شات استفاده کنید.

در ادامه به شرح برخی از این ترفندها خواهیم پرداخت که می‌تواند برای عکاسی بهتر به شما کمک کند.

چه مواردی در فیلمبرداری از ملک نشان داده شود؟

  • فیلم‌برداری از حیاط و راهروها بویژه حیاط خانه‌های ویلایی که دارای فضای سبز است
  • فیلم‌برداری از اتاق خواب‌ها به ویژه اتاق خواب مستر (در صورت وجود)
  • از وسایل و اجزای اضافی فیلم‌برداری نکنید
  • از مهم‌ترین نقاط ملک فیلم بگیرید مثلا برای خانه (آشپزخانه، اتاق نشیمن، سالن پذیرایی و ……)

برای فیلمبرداری از ملک چه ابزارهایی لازم است؟

ابزارهای مورد استفاده در فیلم‌برداری از ملک همانند سایر تولید محتوای ویدئویی مانند صنعت، گردشگری، رویدادهای رسمی و غیررسمی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این قبیل ابزارها می‌توان به گوشی همراه اشاره کرد که تقریباً در دسترس همه هست. همچنین شما می‌توانید از ابزارها و تجهزات دیگری برای تولید یک فیلم بهتر و حرفه‌ای‌تر استفاده کنید. در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

  • اصلی‌ترین ابزار دوربین‌های فیلمبرداری که در دو نوع نگاتیو و دیجیتال هستند، البته نگاتیوها تقریباً منسوخ شده‌اند.
  • مونوپاد محبوب‌ترین ابزار کاربردی برای عکاسی و فیلم برداری با گوشی که نوعی نگه‌دارنده گوشی محسوب می‌شود.
  • لنز کلیپسی که روی دوربین گوشی قرار می‌گیرد و قابلیت‌ها و کیفیت دوربین گوشی بالا می‌برد.
  • گیم‌بال که برای تثبیت حرکت در فیلمبرداری با گوشی‌های هوشمند و دوربین‌ها کاربرد زیادی دارد.
  • میکروفون‌ اکسترنال برای صداگذاری مناسب بر روی فیلم ضبط شده با گوشی‌های هوشمند
  • پهباد یا کواد کوپتر به منظور فیلم‌برداری هوایی از ملک‌های خاص و ویژه
  • سه پایه جهت سوار کردن دوربین روی یک پایه ثابت که از لغزش دست جلوگیری می‌کند
  • لوما، وسیله ای برای کار کردن با دوربین از فاصله‌ای دور و برداشت های غیرممکن هنگام فیلمبرداری استفاده می‌شود.
  • شولدر، وسیله‌ای که دوربین فیلمبرداری را با تکیه بر شانه فیلمبردار نگه داشته و از هر گونه لرزش جلوگیری می‌کند.
  • کرین، وسیله‌ای حرکتی برای فیلمبرداری نماهایی از ارتفاع بالا.

فیلم برداری از ملک چه فایده‌ای دارد؟

فیلم برداری از ملک در کنار تور مجازی یا ۳۶۰ درجه می‌تواند بازدیدهای ارزشمندی برای املاک شما فراهم کند. یک فیلم‌برداری جذاب تلنگر نهایی به خریدار برای برقراری تماس با بنگاه معاملات املاک یا مشاور املاک شما وارد می‌کند. همچنین یک فیلم با کیفیت و مناسب، فروشنده ملک را برای کار با بنگاه معاملات شما قانع می‌کند و به او اطمینان می‌بخشد که ملکش را به خوبی به نمایش گذاشته‌اید. لازم به ذکر است فایل‌های فروش املاک که علاوه بر تصویر، به همراه تور مجازی یا۳۶۰ درجه از ملک هستند بیش از ۴ برابر توجه بیشتری جلب می‌کنند.

تور مجازی ۳۶۰ درجه یک روش عالی برای نشان دادن موقعیت فیزیکی ملک به میلیون ها نفرمشتری بالقوه و ترغیب آنها به بازدید واقعی است. این روش جهت صرفه‌جویی در وقت و انرژی و بازدید مجازی عمل می‌کند.

فیلم‌های املاک و مستغلات کجا کاربرد دارند؟

فیلم‌‌های املاک‌ در یک استراتژی‌ بازاریابی محتوایی کامل، در چندین رسانه و شبکه‌ اجتماعی گنجانده می‌شود. مشاوران املاک و مستغلات و جویندگان آنها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب و پلتفرم‌های تخصصی حوزه املاک، حضور دارند. از‌این‌رو تمامی آنها فضاهای مناسبی برای اشتراک‌گذاری ویدیو فضای مناسبی هستند. همچنین در اپلیکیشن‌های املاک مانند دیوار هم امکان بارگزاری فیلم و تور ۳۶۰ درجه فراهم می‌شود.

افزون بر این، فیلم‌ها می‌توانند در بازاریابی از طریق ایمیل (مانند خبرنامه‌ها) و در وب‌سایت اصلی بنگاه معاملات املاک شما نیز به اشتراک گذاشته شوند.

جمع بندی

فیلم‌برداری از ملک نقش بسیار مهمی در نشان دادن حرفه‌ای آن و انتخاب ملک توسط مشتری دارد. چرا که امروزه قدم اول در جذب خریداران بالقوه ملک، با تماشای عکس و فیلم برداشته می‌شود. بنابراین مهم است که فیلم‌های بارگذاری شده در سایت مشاوران املاک یا سایت‌های ثبت آگهی، به صورت تخصصی گرفته شود. برای گرفتن یک فیلم خوب باید نکاتی را مورد توجه قرار داد. همچنین از ابزارهایی برای حرفه‌ای‌تر شدن فیلم استفاده کرد. یکی از فواید فیلم‌برداری از ملک جلب مشتری و سود بالا برای مشاوران املاک است. فیلم‌های گرفته شده با بارگذاری در شبکه‌های مختلف اجتماعی به این امر کمک شایانی می‌کند.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.