چرا برند و اسم مشاور املاک نقشی مهم در افزایش درآمد دارد؟
مشتری را در همان نگاه اول جذب کنید

مشاوران املاک و مستغلات برای گسترش تجارت خود راههای زیادی را در پیش میگیرند. استفاده از رسانههای اجتماعی و وبسایتها برای ساختن یک برند اهمیت زیادی دارد. از گذشته تاکنون برندهای تجاری در هر سطحی تلاش میکردند نام خود را بر سر زبانها بیندازند. این که مردم نام تجاری یک گروه را بشناسند، حتی در درآمدزایی آن گروه هم موثر هستند. برندهای تجاری این کار را با جدیت دنبال میکنند. آنها با پرداخت هزینههای تبلیغاتی تلاش میکنند این نام را بزرگ و بزرگتر کنند. در آکادمی املاک دیوار سعی داریم درباره نقش برند و اسم مشاور املاک در افزایش درآمد، صحبت کنیم.
فهرست مطالب
افزایش آگاهی از برند و اسم مشاور املاک
درست مانند مشاغل تجاری و برندهای بزرگ، مشاغل املاک و مستغلات نیز باید در توسعه یک برند تلاش کنند. برندسازی مشاور املاک، یکی از استراتژیهای مهم در موفقیت کسبوکار است. این امر در تمام استراتژیهایی که آژانسهای املاک حرفهای برای خود در نظر میگیرند، دیده میشود. مشاوران املاک همچنین باید بتوانند مردم را از برند خود بهخوبی خود آگاه کنند.
اغلب افراد تازهکار در حوزه مشاور املاک از خود میپرسند که چگونه میتوان وارد این صنعت شد. آنها در پی این هستند که یک کسبوکار موفق چگونه ساخته میشود. پاسخ در برنامهریزی برای توسعه نام تجاری و استفاده از آن برای بازاریابی سالهای آینده، نهفته است. موفقیت از طریق کارهای تصادفی بدون برنامهریزی حاصل نمیشود. در عوض موفقیت با توسعه و پیروی از یک برنامه به دست میآید.
اسم مشاور املاک اولین چیزی است که در برخورد مشتری با یک آژانس، دیده میشود. درنتیحه برنامهریزی برای توسعه برند و افزایش آگاهی از فعالیتها را باید از همین مرحله شروع کنید. اسم آژانس شما، بعدا به هویت اصلی تبدیل میشود و در تمامی مراحل برندسازی، نقش دارد.
استفاده از شبکههای اجتماعی برای برندسازی مشاور املاک
صرفنظر از بازار، اسم مشاور املاک با حضور در اینترنت مطرح میشود. استفاده از وبسایت حرفهای و شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین در این راستا موثر هستند. این ابزارها نسبتا ارزان هستند و امکان تبلیغ گستردهای در آنها وجود دارد.
تکنیکهایی مانند SEO برای افزایش بازدید از وبسایت مشاور املاک هم در برندسازی موثر هستند. پرداخت هزینههای تبلیغاتی در موتورهای جستجوی گوگل و غیره هم از این دسته اقدامات به شمار میروند.
افزایش درآمد، رویایی برای مشاوران
ما میدانیم که ارتباط محکمی بین برندها و درآمد وجود دارد. برندهای دارای اعتبار قوی حدود ۳۰ درصد سود سه بیشتری در بازار دارند. برندهای قوی با کارمندان متعهد به شرکت کمک میکنند که تا سه برابر سریعتر از رقبای خود رشد کنند.
بسیاری فکر میکنند که تنها شرکتهای بزرگ، از برندسازی سود میبرند. بههرحال این شرکتها پول و زمان بیشتری را صرف تبلیغ برند خود میکنند. ازطرفی برندهای کوچک هم اکنون به مزیت ساخت برند مشاور املاک پی بردهاند. از داستانسرایی و پیامرسانی مداوم تا انتقال تجربه از طریق تصاویر مرتبط که به آنها کمک کرده تا سود بیشتری را کسب کنند.
بیشتر بخوانید: برندسازی شخصی چه تاثیری بر افزایش درآمد مشاور املاک دارد؟
برندهای تجاری بزرگ برای نام خود چه میکنند؟
اسم مشاور املاک مانند نام تجاری در کسبوکارها عمل میکند. نام تجاری شما باید داستان جذاب و متفاوت شرکت را بازگو کنند. اسم، روی موارد گوناگون از عناصر بصری مانند لوگو و فونت گرفته تا ارزشهای اساسی شما را تحت تاثیر قرار میدهد. آژانسهای موفق برای تمایز برندسازی، فرایندی را دنبال میکنند که موفقیت آنها را تضمین میکند.
هیچ برندی بدون تجزیه و تحلیل رقابتی آغاز نمیشود. این هسته مرکزی توسعه درآمد شرکتها محسوب میشود. بدون بررسی چگونگی موقعیت، پیامرسانی و برند تجاری رقبا، نمیتوانید تفاوت ایجاد کنید. اگر نیازی به تجزیه و تحلیل رقابتی نمیبینید، شاید کنار رفتنتان بهتر باشد. مشاوران املاک با آگاهی از فعالیترقبا میتوانند یک بستر متفاوت ایجاد کنند.
شخصیتپردازی دربارهٔ این موارد مهم است: توصیف این که شما چه هستید و چه اصولی را دنبال میکنید. این موارد از جمله کارهایی است که مشاوران املاک موفق انجام میدهند. اگر به این سوالات پاسخ ندهید، پیام خود را به مردم منتقل نکردهاید! در این حالت شما مشکل جدی در برندسازی مشاور املاک، خواهید داشت.
شخصیتپردازی بستر شخصیتری ایجاد میکند. مخاطبان از این طریق میتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. این ویژگیهای انتزاعی، شما را با سرعت بیشتری به درآمد بالاتری در شغل مشاور املاک خواهد رساند.
قصهگویی پیام شما را روشن میکند. داستان خود را آموزنده و احساسی کنید. این همان کاری است که برند مشاور املاک در گفتوگو با کارمندان و مشتریان خود انجام میدهد. با این کار افراد با نام تجاری شما ارتباط برقرار میکنند. بهطور کلی در برندسازی مشاور املاک به موارد زیر دقت کنید:
- اهداف شما چه هستند؟
- چه چیزی را عرضه میکنید؟
- چرا مشتریان به شما اهمیت میدهند؟
بدانید که شما در چه چیزی متمایز هستید. این پایه و اساس داستان شما است. هرچه داستان کوتاهتر باشد، پیام بهتر انتقال مییابد. در این شرایط توجه مخاطبان بیشتری را جلب میکنید و در نهایت سود بیشتری را کسب میکنید.
- مطلب کاربردی مرتبط: اصول بازاریابی دیجیتال املاک
اهمیت هویت اسم مشاور املاک
امروزه هویت نام تجاری، همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزشآفرینی میکند. نام تجاری معرف پایه و اساس یک انتخاب مطمئن و مطلوب است. لذا مدیریت مناسب برند در رسیدن به اهدافی چون وفاداری مشتریان املاک، مشتری مداری و سوددهی نیز، بسیار مؤثر خواهد بود.
عدم توجه به سهم برند قوی و کارا موجب شده تا آژانسهای داخلی در حفظ مشتریان خود، دچار مشکل شوند. در نتیجه از تاثیر نام تجاری قوی بر افزایش سودآوری شرکت، بیبهره میمانند. محققان معتقدند که انتخاب نام برند برای یک محصول یا کسبوکار میتواند قضاوت مصرفکننده دربارهٔ محصول و فرایند تصمیمگیری خریدشان را تغییر دهد. یکی از ابعاد انتخاب نام تجاری، توجه به بعد روانشناختی و تاثیر آن روی مشتری است. در این حوزه، انتخاب رنگ مناسب در هویت بصری سازمان و در ترکیب با لوگو و اسم، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.
سرفصل مرتبط: چرا و چگونه آدرس آژانس املاک را در نقشه گوگل ثبت کنیم؟
ایجاد اثر هالهای در ذهن مشتری
اثر هالهای، پدیدهای روانشناسی است که نه تنها اشخاص، بلکه شرکتهای بزرگ و برندهای معروف دنیا نیز از آن به سود خود استفاده میکنند. تا به حال دقت کردهاید که نصیحت بهترین دوستتان را بیشتر گوش میدهید؟ یا درس استادی را که دوستش دارید، بهتر میخوانید؟ یا کار تعمیرکار اتومبیلی که اتومبیل شما را درست کرده و با او دوست هستید را بیشتر میپسندید؟ این دقیقا اثر هالهای است.
شما به کمک اثر هالهای میتوانید نهایت استفاده را به سود خودتان ببرید. زیرا با اثر هالهای قضاوت دیگران را به سمت مثبت تغییر میدهید. اولین چیزی که مشتری در قبال کسب و کار شما میبیند، اسم شماست. اگر این نام درست انتخاب شده و به دل او بنشیند، قضاوتش را تغییر خواهد داد. او ناخودآگاه به این نتیجهگیری ذهنی میرسد که کار این آژانس املاک درست است. یا حتما افراد خبرهای در آن مشغول هستند. این یعنی قدرت اثر هالهای تاثیر خودش را نشان داده است. درنهایت توجه داشته باشید که اگر اسم درستی برای آژانس خود انتخاب نکنید، این اثر برایتان گران تمام میشود.
درباره اثر هالهای بیشتر بدانید:
View this post on Instagram
ارتباط برند مشاور املاک و تصویر ذهنی مشتریان
تحقیقات نشان میدهد برندهای قوی بر تصویر ذهنی مشتریان اثر مثبت داشته و بر تصمیم خرید آنها تاثیرگذار هستند. سطح پذیرش تصویر ذهنی و مطلوب یا نامطلوب بودن آن هم روی اعتماد مشتری اثر میگذارد.
بنابراین یک تصویر مثبت باعث افزایش خشنودی از یک تجربهٔ معاملاتی میشود. این امر به تجربههای مشتریان در جهت افزایش لذت اجتماعی و مزایای احساسی، کمک میکند. در نتیجه تصویر برند، یک تأثیر مثبت، مستقیم و معنیدار بر وفاداری مشتری، ایجاد میکند.