دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

همهٔ آنچه باید دربارهٔ طراحی هویت بصری آژانس املاک بدانید

طراحی هر چیزی که مشتری از آژانس شما می‌بیند

بازار املاک و مستغلات مانند سایر کسب و کارهای دیگر در حال گسترش است. برای حضور و تداوم در بازار رقابتی،‌ لازم است که نام کسب و کار شما در ذهن مخاطبان ماندگار شود. به عبارتی یکی از مهمترین راه‌ها برای حذف نشدن از صحنهٔ رقابت، برندسازی است. بخش مهمی از برندسازی با طراحی هویت بصری انجام می‌شود. در آکادمی املاک دیوار به شما می‌گوییم چگونه نام آژانس مشاور املاک خود را با یک هویت بصری عالی در ذهن‌ها حک کرده و به برندی نام‌آشنا تبدیل شوید.

شاید این تصور ایجاد شود که برندسازی بیشتر برای کسب‌وکارهای بزرگ مطرح می‌شود. اما واقعیت این است که بنگاه‌های املاک نیز، به دلیل فضای رقابتی بالای موجود بین صنف املاک باید هویت سازمانی مستقلی از خود نشان دهند. به طوری که مخاطبان با شنیدن یک کلمه؛ بنگاه املاک و مستغلات شما را به یاد بیاورند. از این رو برای ایجاد هویت بصری برند باید اقدامات اساسی صورت بگیرد.

آیا هویت بصری املاک مهم است؟

اصلا هویت بصری چه معنایی دارد؟ حتما برای شما اتفاق افتاده که با شنیدن کلماتی چون کوکا کولا، پپسی، اپل و سونی، تصویر برند و ویژگی‌های بصری آن در ذهن‌تان نقش ببندد. در واقع هویت حرفه‌ای بصری باعث تمایز یک برند از برند دیگر می‌شود. هویت بصری شامل مجموعه‌ای از عناصر قابل رویت مانند لوگو، رنگ سازمانی، شعار تبلیغاتی و ست اداری است. این عناصر نشان دهندهٔ‌ شخصیت سازمانی کسب‌وکارها هستند.

هویت بصری از مجموعه‌ای از عناصر تشکیل شده که به صورت یکپارچه تصویری واحد در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند.

توجه داشته باشید که طراحی هویت بصری با ساخت برند متفاوت است. یعنی باید قبل از ایجاد برند صورت بگیرد. از این رو، مشاوران املاک با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند،‌ هویت برند خود را طراحی می‌کنند. حال آیا ساخت هویت بصری برای بنگاه‌های املاک، امری ضروری است؟

باید اشاره کرد که تمامی کسب و کارها برای جاودانه بودن و شناخته شدن نیازمند ساخت هویت برند هستند. حتی خدمات و قابلیت‌های بنگاه املاک را هم می‌توان به‌خوبی از طریق ساخت هویت بصری برند به مخاطب شناساند. پس اگر می‌خواهید لوگوی شما نشانگر چهره و شخصیت بنگاه‌تان باشد یا حتی اعتباری را در ذهن مخاطب تداعی کند، از طراحی منسجم هویت بصری غافل نشوید.

شناخت بازار در بازاریابی دیجیتال املاکعناصر اصلی هویت بصری برند را می‌شناسید؟

هویت بصری از مجموعه‌ای از عناصر تشکیل شده که به صورت یکپارچه تصویری واحد در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند. این موارد، تنها منتهی به لوگو نمی‌شود. عناصر اصلی هویت برند شامل موارد زیر است:

  • لوگو (نمایی از کل هویت)
  • لوازم‌التحریر (سربرگ، کارت ویزیت، پاکت،‌ خودکار و غیره)
  • ابزارهای بازاریابی (بروشور، کاتالوگ،‌ وب‌سایت و کتابچه)
  • طراحی لباس مشاور املاک (ست اداری که کارمندان استفاده می‌کنند)

برای تاثیرگذاری برند چه مواردی را باید لحاظ کرد؟

استفاده از المان‌های بصری باید به نحوی باشد که نام برند شما را در ذهن مخاطب تداعی کند. البته در نظر داشته باشید که این هویت چیزی فراتر از یک تصویر است. با این حال برند یا همان نام تجاری، نشانگر نمای کلی آژانس در ذهن مشتری می‌شود. پس باید برای طراحی نام تجاری برند خود، مخاطبان خود را بشناسید. شناخت دقیق از مخاطبان یعنی اینکه بدانید با چه نوع قشری سر و کار دارید. بخشی از این شناخت مخاطبان هم با شناخت بازار پیش از هرگونه بازاریابی، ممکن می‌شود.

نیاز به ثبت‌نام/ورود

برای مطالعه ادامه مطلب، لطفا در آکادمی املاک ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در آکادمی رایگان است و اعضا، از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. اگر هم قبلا ثبت‌نام کرده‌اید، با کلیک روی تب «ورود» اطلاعات حساب خود را وارد کنید.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.