دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

اهمیت کارت ویزیت مشاور املاک را در بازاریابی فراموش نکنید

ابزار ساده، سریع و جذاب برای جذب مشتری

در دنیای تجارت کارت ویزیت اهمیت زیادی دارد. سازمان‌های مهم و شرکت‌های خصوصی مطرح همواره بر طراحی این کارت خود دقت دارند. کارت ویزیت مشاور املاک در کشور ما هم از سال‌ها پیش کاربرد خود در بازاریابی را حفظ کرده است. بسیاری از این کارت‌ها سال‌های سال عطر و بوی گذشته و اصالت خود را حفظ کرده‌ و برخی دیگر تغییر کرده‌اند. هر چه باشد، اهمیت کارت‌های ویزیت بر کسی پوشیده نیست. کارت‌ها امروزه راهی برای ایجاد اولین تأثیر بر مشتریان هستند. در ادامه مطلب، با اهمیت طراحی خوب یک کارت ویزیت برای مشاور و آژانس املاک آشنا می‌شوید.

اهمیت کارت ویزیت مشاور املاک

کارت‌های ویزیت معمولاً‌حاوی مشخصات اصلی یک شرکت یا فرد هستند. بازاریاب‌ها از سال‌ها پیش این کارت‌ها را به ابزاری کارآمد برای جلب مشتری تبدیل کرده‌اند. با وجود همهٔ پیشرفت‌هایی که در علم و ابزارهای بازاریابی رخ داده است،، کارت ویزیت مشاور املاک هنوز اهمیت زیادی دارد. درواقع هنوز جایگزینی برای این ابزار بازاریابی دیده نمی‌شود.

بیشتر مشاوران املاک در هنگام آشنایی اولیه با مشتریان یا جلسه‌های ابتدایی، کارت را به آن‌ها تقدیم می‌کنند. کارت‌ها همچنین برای معرفی بهتر فرد یا سازمان در در نمایشگاه‌ها، سمینارها یا جلسه‌های تجاری معاملهٔ ملک، مفید هستند. این کارت‌ها فقط اطلاعات تماس مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس وب‌سایت و سایر اطلاعات را ندارند. درواقع یک طراح یا استراتژیست هوشمند بازاریابی، با کمک الگوهای حرفه‌ای طراحی، کارت‌ها را به طرح‌های چشمگیر تبدیل می‌کند. هر عنصر طراحی مانند رنگ، نوع متن، فضا، تصویر و لوگو در طراحی با دقت در نظر گرفته شده و برای تأثیرگذاری بیشتر، روی آن برنامه‌ریزی می‌شود.

به‌طور خلاصه، کارت ویزیت چند مزیت مهم برای یک مشاور یا آژانس املاک دارد:

  • سهولت دادن اطلاعات تماس
  • اولین برداشت سریع را ایجاد می‌کند
  • ابزارهای مستقیم بازاریابی
  • اعتماد سازی

درس هم‌نیاز: همهٔ آنچه باید دربارهٔ طراحی هویت بصری آژانس املاک بدانید

طرح رایگان کارت ویزیت مشاور املاک چه مواردی روی کارت ویزیت نوشته شود؟

هنگامی که کارت شما به درستی طراحی شده باشد، مشتریان با دیدن آن، ترغیب به تماس با شما می‌شوند. یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شما یا شبکه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند.

در طراحی سعی کنید فقط روی عناصر گرافیکی و متن کارت تمرکز نکنید. برای داشتن کارت ویزیت خاص مشاور املاک باید فضای اطراف آن را نیز در نظر بگیرید. این فضا اغلب به عنوان فضای منفی شناخته می‌شود. طراحی خوب و تمیز با فضای خالی جذاب به مشتری نشان می‌دهد که شما منظم و حرفه‌ای هستید.

به‌طور کلی یک کارت ویزیت مناسب شامل موارد زیر می‌شود:

  • لوگو
  • نام شرکت مشاور املاک
  • اسم شما
  • عنوان شغلی
  • سایت اینترنتی
  • اطلاعات تماس

دیدن یک نمونه متن کارت ویزیت املاک کمک خوبی در طراحی به شما می‌کند. قسمت جلوی کارت می‌تواند آرم، نام آژانس یا لوگو باشد. در قسمت پشت کارت هم اطلاعات تماس قرار می‌گیرد. این روش طراحی کلاسیک، ساده و در عین حال موثر است. انواع طرح رایگان کارت ویزیت مشاور املاک هم از همین ساختار استفاده می‌کنند که در همین مطلب نمونه‌هایی از آن‌ها را می‌بینید.

 چگونه و چه زمانی کارت را ارائه بدهیم؟

وقتی کارت ویزیت مشاور املاک را به کسی می‌دهید، در واقع خود را روی کاغذ معرفی می‌کنید. ارائهٔ کارت، چگونگی و زمان خاص خود را دارد. کارت ویزیت خود را همیشه در دست راست یا هر دو دست خود ارائه دهید. هرگز کارت‌های ویزیت خود را به حالت بی‌اعتنا ارائه ندهید و همراه با احترام این کار را انجام دهید. نکته جالب اینکه در بعضی از کشورها ارائهٔ کارت در دست چپ، توهین جدی محسوب می‌شود. هنگام ارائهٔ کارت در چشم فرد نگاه کنید و به او لبخند بزنید. هرگز کارت ویزیت را داخل جیب عقب خود نگذارید. این کار محترمانه قلمداد نمی‌شود.

اغلب مشاوران املاک در همان جلسه‌های ابتدایی با مشتریان، کارت ویزیت خود را هم ارائه می‌دهند تا مشتری درصورت نیاز و پیگیری، به‌راحتی با آن‌ها تماس بگیرد. فراموش نکنید که باوجود پیشرفت فناوری و دستری همه مردم به تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی، ارائه دادن کارت ویزیت هنوز کاربرد دارد. پس به جای اینکه شماره تماس خود را فقط به مشتری بدهید، حتما کارت را ارائه کنید.

طراحی کارت ویزیت خاص مشاور املاک

آرم‌ها و طرح‌های رنگی، دو عامل مهم انتخاب بصری برای نام تجاری هستند. این عناصر نه تنها سهم بزرگی در طراحی کارت شما دارند، بلکه به تأثیرگذاری بر سایر عوامل مانند طرح و هویت نیز کمک می‌کنند. هنگامی که آرم،‌ حاوی طرح رنگ مارک و ایدهٔ خوبی باشد، آماده شروع هستید. از نظر محتوایی، کارت ویزیت باید با رشتهٔ شغلی تناسب داشته باشد. کارت ویزیت مشاور املاک هویت یک مجموعه را نشان می‌دهد. مهم است که همخوانی طراحی و مفهوم را در نظر بگیرید.

برای ایده گرفتن طراحی می‌توانید از انواع طرح رایگان کارت ویزیت مشاور املاک استفاده کنید. شما با دیدن کارت‌های زیاد، متوجه فرم‌های دارای جذابیت می‌شوید. به طراح خود نیز اعتماد کنید و اصول را فراموش نکنید.

این مطلب را هم بخوانید: پوشش و ظاهر مشاور املاک حرفه‌ای چگونه است؟

کلام آخر

کارت‌های ویزیت در دنیای معاصر کاربرد خود را حفظ کرده‌اند. کارت‌های ویزیت می‌توانند یک شرکت را به دیگران در عرض کوتاه‌ترین زمان معرفی کنند. طراحی کارت‌ ویزیت دارای اصول مهمی است که متناسب با محتوای شرکت تغییر می‌کند. آداب ارائهٔ کارت ویزیت، اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید که طراحی بخشی از کار شماست. باید بتوانید با ارائهٔ صحیح و متناسب با آداب معاشرت، کارت ویزیت خود را ارائه کنید.

اگر برای طراحی کارت ویزیت آژانس خود به‌دنبال طرح رایگان هستید، از لینک زیر می‌توانید نمونه‌های رایگان را دانلود کنید. این نمونه‌ها را می‌توان با برنامه‌های Adobe Photoshop یا Adobe Illustrator ویرایش کرد. تنها باید اطلاعات خود را به‌جای اطلاعات موجود روی طرح بنویسید.

دانلود طرح رایگان کارت ویزیت مشاور املاک

همان‌طور که گفته شد، کارت ویزیت یکی از ابزارهای کاربردی بازاریابی برای مشاوران و آژانس‌های املاک است. برای مطالعه بیشتر درباره این موضوع، مطالب سرفصل بازاریابی و فروش آکادمی املاک را حتما مطالعه کنید.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.