چگونه متن آگهی املاک آنلاین بنویسیم؟
برای انتشار آگهی املاک در سرویسهای آنلاین، این موارد را رعایت کنید

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و راهاندازی سایتهای بزرگ آگهی خرید و فروش در ایران مانند دیوار، تمامی مشاغل این امکان را دارند که کارشان را بهراحتی و بهسرعت تبلیغ کنند. ثبت آگهی در این قبیل سایتها کمک میکند تا دیگران به سرعت از نوع خدمت یا محصول شما آگاهی پیدا کنند. مشاوران املاک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این افراد میتوانند با استفاده از سایت دیوار به آسانی آگهیهای مختلف خرید، فروش و اجارهٔ مسکن را بدون پرداخت هزینهای ثبت کنند. اما برای ثبت آگهی در این سایت تنها نوشتن چند جمله و قرار دادن یک عکس کافی نیست. متن آگهی مشاور املاک نقش مهمی در خرید و فروش ملک دارد. بنابراین در متن آگهی املاک باید نکات مهمتری رعایت شود تا مشتری جذب شده و با مشاور تماس بگیرد. بهطور کلی متن و توضیحات آگهی آنلاین املاک باید بهحدی کامل باشد که اطلاعات موردنیاز مشتری را در یک نگاه به او منتقل کند. ازطرفی باید تاحدی اطلاعات ارائه کرد که مشتری به تماس ترغیب شود و درنهایت بتوان به هدف اصلی یعنی بازدید از ملک رسید. در ادامه با آکادمی املاک دیوار همراه باشید تا با نکاتی دربارهٔ نوشتن متن آگهی برای املاک آشنا شوید.
فهرست مطالب
لزوم نوشتن توضیحات کامل در متن آگهی املاک
در زمان نوشتن متن آگهی برای املاک، درج توضیحات کامل به آسانی مشتری را به سمت آگهی شما جذب میکند. این توضیحات باعث صرفهجویی در وقت مشاور املاک و مشتری میشود. در این شرایط، مشتری برای کسب اطلاعات بیشتر از ملک، مجبور به تماس با مشاور املاک نیست و تلفن مشاور نیز بیهوده اِشغال نمیشود. بنابراین نمونهٔ متن آگهی تبلیغاتی املاک باید مشخصات زیر را داشته باشد:
- نوشتن سال ساخت، متراژ، تعداد اتاق خوابها و متراژ هر قسمت از ملک
- تعداد واحد در هر طبقه، داشتن یا نداشتن انباری، آسانسور و پارکینگ
- جنس کابینتها، کمد دیواری و نوع کفپوش
- نشانی دقیق به همراه لوکیشن محل
- شمالی یا جنوبی بودن ملک
- امکان بازدید حضوری (در صورت امکانپذیر بودن)
- اندازهٔ بر خانه
- نوع سند (وقفی/ ملکی/ ورثهای و…)
نوشتن صادقانه متن آگهی املاک
یکی از مهمترین نکاتی که در متن آگهی املاک باید رعایت شود؛ صادقانه نوشتن است. یک آگهی خوب، صادقانه نوشتن را در راس اهداف تبلیغاتی خود قرار میدهد. بنابراین قبل از اطمینان از صحت متراژ، سن بنای ساختمان و سایر مشخصات ملک، آگهی آن را در دیوار ثبت نکنید. زیرا مشتری با مراجعه به آگهی و سنجش میزان صداقتتان در آینده، به شما دوباره اعتماد میکند؛ بنابراین هرگز اعتماد او را خدشهدار نکنید.
تعریف و تمجید بیش از حد ممنوع
متن آگهی مشاور املاک بهتر است خالی از هرگونه توضیح و تعریف بیش از حد باشد. گاهی بعضی از مشاوران املاک گمان میکنند با توضیح بیش از حد و تعریف از یک ملک باعث جذب مشتری میشوند. در حالی که این شیوه مشتری را سردرگم کرده و گاهی حتی تعریف بیش از حد، مشتری را نسبت به ملک و شما بدگمان میکند. بنابراین متن آگهی مشاور املاک باید عاری از هرگونه تعریف و توضیح اضافه باشد.
مطلب مرتبط: اهمیت صداقت در شغل مشاور املاک را دستکم نگیرید
درج راههای ارتباط با مشتری در متن آگهی املاک
از آنجایی که شغل شما مشاور املاک است، باید چند راه ارتباطی با مشتری داشته باشید. همچنین باید در بیشتر اوقات هفته در دسترس باشید تا مشتری به آسانی با شما در ارتباط باشد. بنابراین در هنگام نوشتن متن آگهی برای املاک، حتماً راههای ارتباط با مشتری و زمان پاسخگویی را برای مخاطب مشخص کنید.
کافی است تا خود را به عنوان مشتری تصور کنید. در این صورت با مشاهدهٔ نمونه متن آگهی در بین آگهیهای ثبت شده در دیوار، به اهمیت نوشتن راههای ارتباط با مشتری و زمان پاسخگویی پی میبرید. بیشتر مشتریها با مشاهدهٔ توجه مشاوران املاک به این مسئله، متوجه نظم کاری و میزان اهمیت دادن آنها به وقت مشتری میشوند.
روان نوشتن متن آگهی املاک
بعضی از مشاوران املاک بر این نظرند که با نوشتن متن آگهی به صورت تخصصی و استفاده از اصطلاحات علمی باعث جذب مشتری میشوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، تخصصی نوشتن را کنار بگذارید؛ زیرا مخاطب شما فردی است که اغلب با این اصطلاحات آشنایی ندارد. این کار شما تنها مشتری را دچار سردرگمی میکند. بنابراین در هنگام نوشتن متن آگهی برای املاک تا حد ممکن متنی ساده و روان بنویسید و از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید.
نوشتن نام و نشانی دفتر کار
در انتهای آگهی حتماً علاوه بر نوشتن راههای ارتباط با مشتری، نام و نشانی دفتر مشاور املاکی که در آن مشغول به کار هستید را ذکر کنید. همچنین نام و نام خانوادگی خود را نیز در آگهی ثبت کنید. یک نمونه متن آگهی تبلیغاتی املاک زمانی قابل اعتماد است که در آن آدرس، نام محل کار و نام مشاور املاک ذکر شده باشد. بدین ترتیب مشتری حس امنیت بیشتری نسبت به شما و آگهیتان پیدا کند.
توجه به نیازهای منطقه
به عنوان یک مشاور املاک پس از مدتی فعالیت متوجه خواهید شد که افراد به دنبال چه نوع املاکی در منطقه محل فعالیت شما هستند. بنابراین در هنگام ثبت آگهی آنلاین، با توجه به نیازهای مشتری، آگهیهایی را انتخاب کنید که احتمال معامله شدن آنها بیشتر باشد.
در هنگام نوشتن متن آگهی برای املاک حتماً نکاتی که گفتیم را ذکر کنید. به عنوان مثال ممکن است در منطقهای افراد بیشتر به دنبال اجارهٔ دفتر کار باشند. بنابراین در نمونه متن آگهی املاک حتماً در تیتر آگهی به اداری بودن ملک اشاره کنید.
درج قیمت
دلیل شما میتوانید در متن آگهی برای املاک با نوشتن جملاتی چون: زیر قیمت منطقه یا مناسب با نرخ قیمت منطقه، مشتری را تا حدودی راهنمایی کنید. اگر قیمت ملک بالاتر از قیمت منطقه بود، در بخش توضیحات به آن اشاره کرده و دلیلش را بنویسید. به عنوان مثال در نمونهٔ متن آگهی درج کنید، این ملک به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی درجهٔ یک ۵ درصد بالاتر از قیمت منطقه است. یا این ملک به دلیل قرار گرفتن در طرح ترافیک یا نزدیکی به اتوبان ۵ درصد پایینتر از قیمت منطقه به فروش میرسد. در مجموع، درج یا اشاره به قیمت ملک به شما کمک میکند که در جذب مشتری و بازاریابی یک ملک برای فروش، راحتتر عمل کنید.
- مقاله کاربردی مرتبط: هر آنچه باید درباره دیجیتال مارکتینگ املاک بدانید
نوشتن مشخصات مستاجر مورد پسند
در زمان نوشتن متن آگهی برای املاک، اگر صاحبخانه قصد اجارهٔ ملک به افرادی با مشخصات از قبل تعیین شده را دارد، حتماً آن مشخصات را در توضیحات آگهی بنویسید. اطلاعاتی مانند: اجاره به زوج جوان، اجاره به دختر یا پسر مجرد، اجاره به خانوادهٔ ۴ نفره، اجاره به کارگاه و آموزشگاه و غیره در آگهی کمک میکند مشتری مناسب آن آگهی زودتر پیدا شده در وقت هر دو طرف صرفهجویی شود.
ارائهٔ فایلهای مشابه
افرادی که بهعنوان مخاطب به سایت دیوار مراجعه میکنند، علاوه بر مشاهدهٔ آگهی شما به دنبال آگهیهای مشابه نیز میگردند. بنابراین در هنگام نوشتن نمونه متن آگهی تبلیغاتی املاک، در صورت موجود بودن فایلهای مشابه در آژانس شما، حتماً این مورد را در متن آگهی بنویسید. این شیوه باعث میشود تا مخاطب بهدنبال فایلهای مشابه شما باشد. اگر امکانات ویژه پنل املاک را خریده باشید، کاربر با کلیک روی نام آژانستان در صفحه آگهی، همه آگهیها را در صفحه اختصاصی آژانس میبنید. در مواقع تماس تلفنی هم بهتر است از قبل آگهیهای با مشخصات مشابه را در یک دستهبندی مشخص در دفتر یا کامپیوتر ذخیره کنید. با این کار در صورت تقاضای مشتری، دسترسی سریع و آسانی به املاک مشابه خواهید داشت.
نوشتن دربارهٔ امکانات و دسترسیهای محلی
افرادی که به دنبال آگهیهای خرید یا اجاره ملک در سایت دیوار هستند، به دسترسیهای محلی نیز اهمیت میدهند. بنابراین در هنگام نوشتن متن آگهی برای املاک با نوشتن دسترسیهای محلی، آگهی خود را از دیگر آگهیها متمایز کنید. در یک نمونه متن آگهی تبلیغاتی املاک، نوشتن این دسترسیها را فراموش نکنید:
- دسترسی به وسایل حملونقل عمومی مانند ایستگاههای اتوبوس شهری، ایستگاههای مترو، ایستگاههای خطوط تندرو اتوبوس، پایانههای تاکسیرانی
- دسترسی به اتوبانها و خیابانهای اصلی شهر
- دسترسی به پمپبنزین
- دسترسی به مراکز خرید و میادین میوه ترهبار
- دسترسی به مراکز تحصیلی و فرهنگی و ورزشی مانند: مدارس، دانشگاه کتابخانه، ورزشگاهها و باشگاههای ورزشی
- دسترسی به مراکز تفریحی مانند: پارک، سینما، تئاتر و موزه
از امکانات مهم ساختمان هم میتوان به تجهیزات و قابلیتهای تاسیسات ساختمان اشاره کرد که نوشتن درباره آنها در متن آگهی، خالی از لطف نیست.
ارائهٔ مشاوره رایگان تلفنی
گاهی افراد با مشاهدهٔ آگهیهای متنوع در سایت دیوار دچار سردرگمی میشوند و انتخاب برایشان مشکل است. اما از آنجایی که شما به عنوان یک مشاور املاک، روزانه با خرید، فروش و یا اجارهٔ املاک سروکار دارید، باید راهکارهای جذب مشتری را یاد بگیرید. در همین راستا خوب است برای جذب مشتری در هنگام نوشتن متن آگهی برای املاک، خدماتی مانند مشاورهٔ رایگان تلفنی را به مخاطب ارائه دهید. این شیوه باعث میشود تا با در اختیار گذاشتن تجربیاتتان و کمک به مخاطب در انتخاب ملک مورد نظر، گامی موثر در جهت جذب مشتری بردارید.
نکتهٔ مهم در هنگام مشاوره تلفنی به مشتری، حفظ احترام به او و رعایت انصاف است. بنابراین تمام توانتان را در جهت داشتن رفتار حرفهای و صادقانه با مخاطب به کار بگیرید. هرگز برای نفع خودتان، راضی به ضرر مشتری نشوید. از آنجایی که به احتمال زیاد، ارائه مشاورهٔ تلفنی وقت زیادی از شما میگیرد، اعلام زمان حدودی مشاوره در آگهی کاملا منطقی است. در هنگام تماس تلفنی نیز زمان مشاوره را یادآوری کنید. همچنین در صورت امکان، یک خط از تلفنتان را برای مشاورهٔ تلفنی اختصاص دهید تا تلفن زمان زیادی اشغال نباشد.
آگهی آنلاین املاک امروزه بهعنوان یکی از ابزارهای مهم در جذب مشتری شناخته میشود. این نوع از آگهی با انواع سنتی تفاوتهای زیادی دارد و همانطور که در مطلب بالا خواندید، نکات مهمی را باید در آن رعایت کرد. بههمین ترتیب، عکاس از خانه برای انتشار آگهی آنلاین هم اهمیت زیادی دارد و نکات ریز، به بهتر شدن آن کمک خواهد کرد.
مدیریت حرفهای آگهیهای آنلاین
همان طور که گفته شد، انتشار آگهی در سرویسهای آنلاین مانند دیوار، امروز به امری حیاتی برای موفقیت در بازاریابی مشاوران املاک تبدیل شده است. نکاتی که در این سرفصل خواندید، به شما کمک میکند که محتوای مناسبتر و دقیقتری در آگهیهای آنلاین خود منتشر کنید. ازطرفی، پس از انتشار آگهیها قابلیت بررسی و تحلیل آنها اهمیت زیادی دارد. به بیان دیگر شما میتوانید با بررسی آگهیها با متون و مشخصات متنوع، به این نتیجه برسید که چه نوع متنی برای آگهیهای املاکتان بازدهی بهتری دارد.
یکی از قابلیتهایی که پنل املاک دیوار در اختیار مشاوران و مدیران آژانس املاک قرار میدهد، مدیریت آگهی و مشاهده آمارهای بازدید است. مشاوران و مدیران در این بخش میتوانند بازدهی آگهیهای خود را مشاهده و تحلیل کنند. با همین تحلیلها میتوان متوجه شد که چه نوعی از محتوا با چه اطلاعاتی، جذابیت بیشتری برای مخاطبان حاضر در دیوار دارد. برای آشنایی بیشتر پیشنهاد میکنیم مطلب «آموزش استفاده از پنل املاک دیوار» را مطالعه کنید. اگر هم با پنل آشنایی دارید، با کلیک روی عکس زیر، وارد صفحه ثبتنام رایگان شوید.
این مطلب، درسی از سرفصل بازاریابی دیجیتال املاک است. برای عمیقتر شدن در سرفصل، دروس زیر را هم مطالعه کنید:
- هر آنچه باید درباره دیجیتال مارکتینگ املاک بدانید
- شناخت بازار و تحقیق، اولین قدم پیش از شروع بازاریابی دیجیتال املاک
- چگونه از شبکههای اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال مشاور املاک استفاده کنیم؟
- بدون آمارگیری، بازاریابی دیجیتال املاک شما ناقص است
- آیا آژانسها و مشاوران املاک به وبسایت نیاز دارند؟
- چگونه از ویدیو برای بازاریابی دیجیتال آژانس خود استفاده کنیم؟
- پرسونای مخاطب چیست و در بازاریابی دیجیتال املاک چه فایدهای دارد؟
- آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک؛ هر آنچه باید بدانید
- چگونه بهترین بازده را از آگهیهای خود در دیوار داشته باشیم؟
- ترفند انتخاب کانال توزیع بهینه برای بازاریابی دیجیتال
- پادکست چیست؟ آیا برای برندسازی شخصی مشاور املاک کاربرد دارد؟
- از اصول پشتیبانی مشتریان در شبکههای اجتماعی املاک چه میدانید؟
کاش می نوشتی غلط املایی نداشته باشید و برای جلب توجه مشتری از کلمات خارجی بی ربط استفاده نکنید ….
تگر اطلاعات دقیق بزنیم. یا ادرس دقیق بعضی از همکاران زنگ واحد رو میزنم و ما رو اصطلاحا دور میزنن. یا اگر بفهمن کدوم ملکه و داشته باشنش یا کار مارو خراب میکنن یا یادشون میوفته همچین ملکی هم داشتن. برای همین هست که اطلاعات دقیق رو توی اگهی نمیزنند.
برای این موارد پیشنهاد میشه موقعیت ملک رو بهصورت حدودی روی نقشه مشخص کنید. دیوار این قابلیت رو داره که بهجای موقعیت دقیق ملک، موقعیت حدودی رو نشون بده. اینجوری هم فایل حفظ میشه هم موقعیت برای مشتری تقریبا مشخصه.
نکته دیگه اینکه هدف ما در آکادمی املاک اینه که بهنوعی تماس با مشتری همکارای دیگه یا تماس با مشتری که تمایلی به کار کردن با آژانس نداره رو به حداقل برسونیم و نشون بدیم که این کار، مسیر درستی نیست. کار دیگهای که در این مسیر انجام دادیم، راهاندازی سرویس زونکن بود که الآن در پنل املاک در دسترس مشاورها است. توی این سرویس، آگهیهایی رو میبینن که مشتری اجازه داده املاکیهای محل، کار مدیریت و پیدا کردن خریدار یا مستاجر رو براشون انجام بدن. بههرحال مشکلی که میگید هنوز هم زیاد دیده میشه ولی میشه با اطلاعرسانی، ارائه ابزار و آموزش مناسب به مشاورهای مبتدی و همکارها و جا انداختن فرهنگ صداقت و همکاری، کمکم حلش کرد.
سلام وقت بخیر/ لطفا درخواست کمک داشتم بنده حدود ۲۰ واحد مبله جهت اجاره کوتاه مدت دارم به آدرس های متفاوت ولی هر بار که آگهی ویرایش میکنم رد میشه زنگ میزنم میگن که تکراری هستش ولی تکراری نیستتتتتتت آدرس ونک / جردن / گاندی / توانیر / آرزانتین / غیره آیا آدرس تکرای است ؟ لطفا کمک کنید
۲ بنده مشاور املاک نیستم همیشه من را مشاور املاک ثبت میکنه لطفا لطفا کمک کنید با تشکر از مدیریت محترم
سلام دوست عزیز
پیشنهاد میکنم توی توضیحات هر آگهی، حتما ویژگی مخصوص خودش رو بنویسید تا ثبت بشه. یعنی آگهیها از لحاظ توضیحات با همدیگه فرق داشته باشن. توی عناوینشون هم میتونید اسم محله رو بگید که عنوانها با هم فرق کنن
سلام آقای تقی زاده عزیز
بزرگوار یه نگاه هم به بنده کنید