دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

برندسازی شخصی چه تاثیری بر افزایش درآمد مشاور املاک دارد؟

شخصیت شما بهترین تبلیغات و بازاریابی را انجام می‌دهد

یکی از مفاهیم جدید در بازار امروز، برند شخصی یا برندسازی شخصی است. برند نشان‌دهندهٔ شخصیت شما به عنوان صاحب آژانس املاک یا مشاور در کار و حرفه‌‌تان است. در بازار رقابتی امروز مسکن، ساخت و طراحی یک برند قوی و کارآمد شما را از سایرین جدا و متمایز خواهد کرد. ازطرفی پیشرفت تکنولوژی، زمینه را برای اغلب افراد فراهم کرده است. البته اگر می‌خواهید متمایز از دیگران باشید، بیش از هر زمان دیگری نیاز به یک استراتژی برندسازی خلاق و موثر دارید. اکنون باید به این سوال‌ها پاسخ دهید که برند چیست؟ معنای دقیق برندسازی شخصی چیست؟ در ادامه مطلب، پاسخ این سوال‌ها را می‌خوانید.

برند چیست؟

مصرف‌کنندگان امروز بسیار هوشمند هستند. این اصالت برند، اثبات و حتی تایید اجتماعی یک محصول است که باعث خرید آن‌ها می‌شود. برندی که فراتر از نام و نشان تجاری صرف، با ارتباطات انسانی سروکار دارد. همهٔ ما خواهان خرید از جاهایی هستیم که دوستشان داشته یا به آن‌ها اعتماد داریم.

یک برند خوب، اطلاعات مشخص و قابل اتکایی درباره آژانس املاک به مشتری می‌دهد. در واقع به مشتری این اطمینان را می‌دهد که خدماتی که دریافت می‌کند منحصر به فرد و استثنایی است. برند خوب برای آژانس املاک فرایند تصمیم‌گیری مشتری را کوتاه می‌کند و او را زودتر به نتیجهٔ مطلوب می‌رساند. بنابراین برند یا نشان تجاری منجر به مجموعه‌ای از تداعی‌های هیجانی، شناختی و عملکردی بین مشتری و شما می‌شود.

برند مشاور املاکبرندسازی چیست؟

برندسازی فرایند ایجاد و تقویت برداشت مثبت و قوی در ذهن مشتری است.

اگر برند را برداشت کلی مشتری نسبت به خدمات یا محصول بدانیم؛ برندسازی فرایند ایجاد و تقویت برداشت مثبت و قوی در ذهن مشتری است. در واقع برندسازی یک استراتژی محسوب می‌شود.

برندسازی علاوه بر معروفیت، باید روی محبوبیت خود نیز برنامه داشته باشد. این فرایند نیازمند گذشت زمان و زحمت فراوان است. استراتژی برندسازی چه در بعد سازمانی و چه در بعد شخصی، دارای ۷ عنصر مهم و کلیدی است:

هدف: اینکه هدف شما چیست و به کجا و در چه بازهٔ زمانی می‌خواهید برسید. هدف باید مشخص و تعریف شده باشد. مثلا جذب ۲۵ درصد معاملاتِ منطقه در طول شش ماه یا یک سال آینده.

یکپارچگی: یکی از اصول مهم ارتباط، همخوانی زبان بدن با زبان کلامی است. یعنی شما نمی‌توانید با قیافهٔ درهم به کسی ابراز عشق کنید! در برندسازی هم تمامی پیام‌ها، تصاویر، اِلمان‌ها و حتی پوشش مشاوران املاک و دکوراسیون آژانس باید با برندی که می‌سازید همخوانی داشته باشد.

هیجان: خرید یک پدیده صرفاً عقلانی نیست. هیجان نقش مهمی در خرید ایفا می‌کند. مثلا چرا مشتری حاضر است برای فلان محصول قیمت بیشتری بپردازد در حالی که می‌توانست با قیمتی پایین‌تر چیزی هم‌تراز آن را تهیه کند؟! حسی که پشت این اتفاق است را پیدا و روی آن کار کنید!

انعطاف پذیری: در دنیایی که مدام تغییر می‌کند، برای حفظ مشتریان و بازاریابی موفق باید انعطاف‌پذیر بود. این مسئله شما را قادر می‌سازد، تغییراتی را در شیوهٔ کار خود ایجاد کنید. داشتن تیم بازنگری برای موفقیت برند، بسیار حیاتی است تا خدمات و محصولات را به روز و متنوع در اختیار مشتری قرار دهد.

کیفیت خدمات: اگر با وجود همهٔ امکانات برندسازی، مهره‌چینی مناسبی در منابع انسانی انجام ندهید، با شکست مواجه خواهید شد. شما برای نفوذ در ذهن و روان مشتری، نیازمند مشاوران دلسوز و دقیق، با مهارت اجتماعی بالا هستید.

وفاداری: افرادی که از برند شما استفاده و آن را به دیگران نیز توصیه می‌کنند؛ شایسته تقدیر و قدردانی هستند. گاهی با یک تشکر ساده و گاهی با ارائهٔ شرایط و خدمات خاص، می‌توانید از مشتریان وفادارتان تشکر کنید.

رقیب و رقابت: دنیای بی‌رقیب، تولیدات را به ورطهٔ تکرار و روزمرگی می‌کشاند. آگاهی از کارهای رقیب و بازنگری در کارهای خود، از اصول مهم برندسازی است.

بیشتر بخوانید: چرا برند و اسم مشاور املاک نقشی مهم در افزایش درآمد دارد؟

برند مشاور املاکبرندسازی شخصی در حوزهٔ املاک و مستغلات

یکی از خلاءهای بازار مسکن ایران، نبود یا کمرنگ بودن برند شخصی در آن است. متاسفانه بخش عمده‌ای از این صنعت که درصد زیادی از شاغلان را به خود اختصاص داده، همچنان به صورت سنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. ازطرفی نیاز به برندسازی در آن به شدت احساس می‌شود.

شاید نو بودن بحث برند شخصی، دلیل تاخیر اجرای آن ازسوی مشاوران باشد. دلیل دیگر در نگاه سنتی و کوتاه مدت صاحبان آژانس‌های املاک نسبت به این صنعت نهفته است. داشتن نگاه فرایندی و بلندمدت، لازمه برندسازی شخصی در حوزه املاک است.

املاک، بازاری محسوب می‌شود که بخش اعظم ثروت خانوارهای ایرانی را به خود اختصاص داده است. موج افراد جوان و جویای کار که می‌خواهند در آن وارد شوند هم مزید بر علت لزوم برندسازی شخصی است. با این حساب، مجموع سازندگان، سرمایه گذاران و مصرف کنندگان، نیازمند نگاه ویژه و کلان در زمینه برندسازی هستند.

عوامل ایجاد کننده برند شخصی

برای اینکه شما در حرفهٔ مشاور املاک فردی خوشنام، قابل اعتماد و کار راه‌انداز شناخته شوید، نیازمند ساختن برند شخصی‌تان هستید. در این صورت، می‌توانید در شغل‌تان آدم تاثیرگذاری باشید. یا حتی به اطلاعات با ارزشی دسترسی پیدا کنید که شما را در پیشبرد اهدافتان کمک می‌کند. برای ساخت برند شخصی به‌عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای، باید فرایندهای متعددی را انجام دهید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- ایجاد اعتماد

یکی از مواردی که به شما در برندسازی شخصی کمک می‌کند، ایجاد اعتماد بین خود و مشتریان است. اینکه به شما به عنوان یک مشاور املاک اعتماد شود و روی حرفتان حساب کنند. ایجاد اعتماد خود دارای اصولی است که باید رعایت شود:

  • اصل اول صداقت است. ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید رستگاری در صداقت است. متاسفانه تصور بیشتر افراد از مشاوران املاک، آن‌طور که باید و شاید مناسب نیست. شما می‌توانید این تصور غلط را اصلاح کنید. با این اصل برند شخصی خود را به عنوان فردی صادق که مردم می‌توانند به حرفتان اعتماد کنند، معرفی خواهید کرد. فراموش نکنید که صداقت در شغل مشاور املاک، کلید وفادارسازی مشتریان است.
  • اصل دوم احترام به مشتری است. سعی کنید مانند پادشاهان با مشتریان خود رفتار کنید! اگر قولی می‌دهید به آن عمل کنید. سروقت باشید و آن‌ها را معطل نگذارید. به آن‌ها اهمیت دهید و خوب و زیبا حرف بزنید.
  • اصل سوم استفاده از زبان بدن مناسب است. بارها گفته شده، استفاده از زبان بدن مناسب با شرایط، بسیار بااهمیت است. در واقع ۷۰ درصد پیام شما اعم از احترام گذاشتن، اهمیت قائل شدن، اشتیاق به کار و… از طریق زبان بدن به مشتری منتقل می‌شود.

مطلب مرتبط: اهمیت فن بیان در شغل مشاوره املاک

مشاور املاک۲- شبکه‌سازی

از اصول دیگر برند شخصی، شبکه سازی است. در دنیای امروز ارتباطات نقش مهمی در پیشبرد اهداف کاری دارند. در واقع امروزه بخش اعظم فرصت‌ها و پیشرفت‌های شغلی توسط ارتباط با دیگران ساخته می‌شوند.

شما با شناختن و برقراری ارتباط با اشخاص مهم می‌توانید خیلی سریع‌تر از کسانی که این ارتباطات را ایجاد نمی‌کنند به پیشرفت شغلی برسید. شبکه‌سازی راهی برای ایجاد سرمایهٔ اجتماعی است. از طریق سرمایهٔ اجتماعی است که دیگران به شما اعتماد می‌کنند و روی حرف شما حساب باز می‌کنند.

یکی از راه‌های شبکه‌سازی فعالیت در اتحادیه و گروه‌های کاری مربوطه است. اصولا کار گروهی در بین همکاران، باعث ایجاد رابطه‌ای نزدیک و صمیمی می‌شود که این خود بر شبکه‌سازی موثر خواهد بود. بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت شبکه‌سازی یعنی گسترش ارتباطات دوستانهٔ کاری و اجتماعی که به رشد همه همکاران کمک می‌کند. برای ایجاد شبکه حرفه‌ای، باید از اصول اعتمادسازی بهره برد.

۳- مشارکت با دیگران مشاوران

یکی دیگر از راه‌های برندسازی شخصی و ایجاد تصویر مناسب از خود در بازار املاک، مشارکت و همکاری با دیگر مشاوران است. شما می‌توانید با طرح‌ریزی فعالیت‌های غیرکاری مثل فعالیت‌های ورزشی یا کوهنوردی صمیمیت را بین همکاران خود ایجاد یا افزایش دهید. مطمئناً بازخورد این مساله در ایجاد مشارکت و شبکه‌سازی هم موثر واقع خواهد شد.

۴- یادگیری مستمر

یکی از راه‌های ارتقا و پیشرفت در همهٔ ابعاد زندگی به ویژه شغلی، مطالعهٔ مستمر و یادگیری است. هر کدام از شما برای موفقیت در حرفهٔ مشاور املاک نیازمند مهارت‌های تخصصی حوزهٔ خود هستید. به نظر می‌رسد مهارت‌های قدیمی جوابگوی نیازهای عصر حاضر نیست و شما نیازمند طرحی نو در بازارِ رقابتی امروز خواهید بود. این مسئله با مطالعه و یادگیری از سایر مشاوران و متخصصان این حوزه قابل دست‌یابی است.

در دنیای فعلی آنچه انتها ندارد، آموزش و یادگیری است. شما نمی‌توانید به صرفِ چندین سال در یک شغل بودن، خود را بی‌نیاز از آموزش ببینید. بنابراین از مطالعه، آموزش و به کارگیری روش‌های جدید در حوزهٔ تخصصی خود، غافل نشوید. برای شروع می‌توانید سرفصل جامع آموزش مشاور املاک را در آکادمی دیوار بخوانید.

سرفصل مرتبط: برای پیشرفت در شغل مشاور املاک چه فرصت‌هایی داریم؟

پیشرفت در شغل مشاور املاکفواید برندسازی شخصی در حوزه املاک

بازار مسکن ایران در حال پوست‌اندازی است. قطعاً ساخت یک برند حرفه‌ای و قابل اعتماد در حوزهٔ املاک و مستغلات، برای موفقیت در بازار رقابتی امروز حیاتی خواهد بود. مشاوران املاک و مستغلات به چند دلیل نیازمند یک برند شخصی قوی هستند.

حفظ جایگاه در بازار مسکن

افراد یا شرکت‌هایی که در یک مسئله پیش‌رو بوده و به تعبیری ساختارشکن هستند، توجه خاصی را به خود جلب می‌کنند. شما می‌توانید در بازاری که وسعت زیادی دارد با ایجاد برند خود نگرش، هیجان و شناخت جامعه را به سوی خود معطوف کنید و از جایگاه مناسبی در این حوزه برخوردار شوید.

برجسته شدن نسبت به رقبا

برندسازی یا ساختن برند شخصی، باعث متمایز و برجسته شدن شما نسبت به سایر فعالان می‌شود. سالانه معاملات بسیار زیادی در این حوزه اتفاق می‌افتد. احتمال اینکه شما تنها بنگاه معاملات ملکی در شهر یا منطقه هم باشید، بسیار ناچیز است. بنابراین اگر می‌خواهید بالاتر از دیگران باشید، باید استراتژی جدیدی پیاده کنید.

یک طرح مفید برای متمایز شدن نسبت به رقبا، برندسازی شخصی و حفظ ارتباط با مشتریان از این طریق است. نقش احساسات در وفاداری به برند بسیار مهم محسوب می‌شود. باید این حس را در مشتریان به وجود آورید که خرید، فروش یا معامله با شما همیشه با حس آرامش همراه خواهد بود.

جلب اعتماد

با ایجاد یک برند شخصی خوب در این حوزه و با ارائهٔ خدمات باکیفیت باعث جلب اعتماد مشتریان و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار خواهید شد. راه‌های زیادی وجود دارد تا اعتماد مشتریانتان را نسبت به خدمات و برند خود جلب کنید. می‌توانید در شبکه‌های مجازی یا وب‌سایت خود، با آن‌ها در ارتباط باشید. یا همیشه فراتر از آنچه وعده داده‌اید، عمل کنید. اجازه دهید تا مشتریان در سطح عمیق‌تری به شما اعتماد کنند.

سرفصل تکمیلی: برای موفقیت بیشتر، در کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنید

جمع‌بندی برندسازی شخصی مشاور املاک

مشاغل موفق همه دارای یک نکتهٔ مهم هستند: یک نشان تجاری منحصر به فرد که با دقت طراحی شده است. برندسازی شامل یک استراتژی پیچیده است که در عین حال باید دارای انعطاف‌پذیری کامل نیز باشد. تحقیقات نشان می‌دهند برندهای قوی تاثیر مثبتی بر ذهن مشتریان می‌گذارند.

برندها در تصمیم گیری برای خرید مشتریان، نقش ایفا می‌کنند. علاوه بر برند قوی برای آژانس املاک، شما نیازمند ساخت برند شخصی بر اساس ویژگی‌ها و خصوصیات شخصی‌تان هستید. این کار همان‌طور که گفته شد از طریق اعتمادسازی با مشتریان و همکاران، شبکه‌سازی و همکاری با سایر مشاوران قابل حصول است.

به طور کلی ساخت برند شخصی به عنوان مشاور باعث پیشرفت کاری شما در آینده خواهد شد. در این راستا باید نگاهی فرایندی به این قضیه داشته باشید. با تلاش و زحمت و ارائهٔ خدمات باکیفیت می‌توانید جایگاه خود را به عنوان مشاور تثبیت کنید. در آخر برندسازی شخصی به شما کمک می‌کند تا خود را به عنوان یک متخصص در این زمینه معرفی کرده و با خریداران و فروشندگان ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: درآمد مشاوران املاک چگونه پس از یک سال دو برابر می‌شود؟

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.