دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

چالش‌ها و راهکارهای نمایش موقعیت ملک در آگهی آنلاین

همه ما می‌دانیم که امروزه دنیای اینترنت، تبلیغات در این فضا و مزایای آن گسترش زیادی یافته است. در راستای آن، وقت افراد نیز کمتر شده و به‌دنبال راهکارهای سریع و مطمئن‌تری هستند تا بتوانند در کمترین زمان، بهترین کیفیت را دریافت کنند. بنابراین وقت آن رسیده که شما به عنوان مشاوران املاک، راهکارهای درست و اثربخش تبلیغات را به طور کامل فرا بگیرید. این نکته را هرگز فراموش نکنید که در حال حاضر امکان آگهی گذاشتن برای همه فراهم شده؛ اما کسانی در این زمینه موفق عمل می‌کنند که با راهکارها و چالش‌های درج آگهی آنلاین به طور دقیق آشنا باشند. یکی از این نکات برای آگهی آنلاین، چالش‌ها و راهکارهای نمایش موقعیت ملک در آگهی آنلاین است. در ادامه مطلب در آکادمی املاک دیوار قصد داریم شما را با چالش‌ها و راهکار‌های نمایش موقعیت ملک در آگهی آنلاین آشنا کنیم تا با استفاده از آن زنگ‌خور بیشتر و درآمد بهتر را تجربه کنید.

چرا آگهی باید لوکیشن داشته باشد؟

مطمئنا اکثر شما مشاوران املاک به این نتیجه رسیده‌اید که انتشار آگهی فروش و اجاره ملک در دیوار یکی از موثرترین راهکارها برای یافتن مشتری است. در واقع به دلیل اینکه دیوار کاربران زیادی دارد، شانس شما را برای پیدا کردن مشتری افزایش می‌دهد. در نتیجه انتشار دقیق آگهی با اطلاعات کامل و جزئیات جذاب برای مشتری، اهمیت به سزایی دارد. در این میان از جمله اطلاعات مفید برای مشتری، موقعیت حدودی ملک است. دیوار برای راحتی و سرعت عمل کاربران به خصوص شما مشاوران املاک امکاناتی را برای درج موقعیت به صورت دقیق یا حدودی در نظر گرفته است.

بسیاری از مشتری‌ها قبل از جست‌وجو برای پیدا کردن ملک، محله موردنظر را در دیوار فیلتر می‌کنند. درنتیجه انتخاب محله در زمان انتشار آگهی شما را یک قدم به مشتری واقعی در دیوار نزدیک‌تر می‌کند. نکته مهم‌تر اینکه نمایش دادن آدرس روی نقشه در آگهی، اعتماد مشتری را به ملک بیشتر می‌کند. نقشه‌ای که در آگهی دیوار نمایش داده می‌شود، دسترسی‌ها و موقعیت‌های مهم اطراف را هم به نمایش می‌گذارد. درنتیجه در انتخاب مشتری مفید خواهد بود و مشتری‌ها هم بیشتر به‌دنبال چنین آگهی‌هایی هستند.

مزیت و چالش تعیین موقعیت در آگهی دیوار

همان‌طور که گفته شد، مشتریانی که از سرویس‌های آنلاین آگهی املاک مانند دیوار برای پیدا کردن ملک دلخواه خود استفاده می‌کنند، به اطلاعات دقیقی چون موقعیت ملک اهمیت زیادی می‌دهند. طبیعتا هر چه آگهی دقیق‌تر باشد و اطلاعات بیشتری به مشتری بدهد، در نتیجه او را برای بازدید و تماس راغب‌تر می‌کند. این اطلاعات شامل مواردی چون متراژ، سال ساخت، طبقه، تعداد اتاق و محله می‌شود. در کنار فیلد موقعیت محله که جزء گزینه‌های ابتدایی است، از کاربر خواسته می‌شود که موقعیت ملک مورد نظر را مشخص کند. بالاخره مشتری که آگهی را می‌بیند، می‌خواهد موقعیت کوچه، خانه، دفتر یا مغازه خود را بداند.

از طرف دیگر ممکن است شما مشاوران املاک تمایلی به نمایش موقعیت ملک نداشته باشید. به‌هرحال برخی عقیده دارند که ممکن است فایل‌ها مورد سوءاستفاده دیگران قرار بگیرد. به‌هرحال هنوز چالش‌های زیادی در بازار مشاوره املاک وجود دارد و مشکل حفاظت از فایل‌های یک آژانس، هنوز به قوت خود باقی است. اگرچه راه‌حل اصلی برای این مشکل، تدوین سیاست‌ها و قانون‌های قوی‌تر برای حفاظت از دارایی معنوی مشاوران است، دیوار هم برای راحتی کاربران خود، قابلیت را برای حفظ حریم خصوصی و موقعیت املاک در نظر گرفته است. در این سرویس می‌توانید موقعیت ملک را به‌صورت حدودی به مشتری‌ها نمایش دهید.

موقعیت حدودی ملک

برخی افراد ترجیح می‌دهند موقعیت ملک را به طور دقیق مشخص نکنند. آنان تمایل دارند تنها موقعیت حدودی ملک را درج کنند. دلیل بعضی از آن‌ها، حفظ حریم خصوصی و امنیت ملک است.

با توجه به چالش‌هایی که بررسی کردیم، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند موقعیت ملک خود را در آگهی آنلاین درج نکنند. از طرف دیگر مشتری نیز برای تصمیم‌گیری دقیق، اطلاعات بیشتر و بیان موقعیت را می‌خواهد. در اینجا می‌توان با درج موقعیت حدودی، تاحد زیادی چالش را برطرف کرد.

برای درج موقعیت حدودی ملک در آگهی دیوار، پس از پر کردن موارد اولیه آگهی مانند عنوان و توضیحات و مشخصات، گزینه «محدوده آگهی» را انتخاب کرده و وارد فرایند انتخاب دقیق موقعیت و محله یا موقعیت حدودی ملک می‌شوید. در صفحه جدیدی که برایتان باز می‌شود، شهر و محله آگهی را انتخاب می‌کنید، بعد از اینکه شهر و محله را انتخاب کردید، محدوده ملک را هم روی نقشه انتخاب کنید. در بالای نقشه، دکمه‌ای برای نمایش دقیق یا حدودی ملک قرار دارد. درصورت روشن کردن این گزینه، موقعیت ملک به‌صورت حدودی در آگهی نمایش داده می‌شود.

نمایش موقعیت حدودی ملک در آگهی

با کلیک روی لینک زیر می‌توانید آموزش کامل‌تر نمایش موقعیت حدودی را در بلاگ دیوار بخوانید:

آموزش نمایش موقعیت دقیق یا حدودی ملک در آگهی‌های دیوار

سخن آخر

در حال حاضر با توجه به پیشرفت فناوری و تکنولوژی، اکثر مشاغل برای تبلیغات کسب و کار خود از سرویس‌های آنلاین استفاده می‌کنند. حرفه مشاوران املاک نیز از جمله کارهایی است که به تبلیغات زیادی احتیاج دارد. سایت‌های آنلاین با امکانات متنوعی وجود دارند که کار تبلیغات را آسان‌تر کرده‌اند؛ اما در واقع این گونه سایت‌ها مجموعه‌ای از مزایا و معایب را با خود به همراه دارند. به طور مثال هنگام گذاشتن آگهی املاک باید آدرس ملک را درج کرد که همین امر موجب می‌شود، مشتری به صورت دقیق‌تر آدرس ملک را داشته باشد. از طرف دیگر مشاوران املاک همواره نگران هستند که فایل‌هایشان توسط دیگر رقبا دزدیده شود. راهکاری که در این حالت وجود دارد، درج موقعیت حدودی ملک است که در این مطلب شرح دادیم.

نظر شما چیست؟ برای حل چالش نمایش موقعیت در آگهی‌های آنلاین، چه راهکاری دارید؟

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید
14 نظرات
  1. ماريشا می‌گوید

    الان همه به فايل هاي منطقشون دسترسي دارن ، مهم داشتن مشتريه

  2. سامان احمدنژاد می‌گوید

    ممنون از مجموعه خوب دیوار

  3. سعید نوریشاد می‌گوید

    ممنون از کسانی که زحمت کشیدن و مطالب بسیار مفیدی را جمع آوری کردن .

  4. داریوش می‌گوید

    این اطلاع رسانی شما کاملا غلط و بسیار اشتباهه.
    هرگز موقعیت دقیق رو نمایش نمیدم چون بارها و بارها از همین کار صدمه دیدم. خریدار اگر خریدار باشه مشخصات ملک و قیمت رو ببینه برای محل دقیق زنگ میزنه. که البته با زنگ هم محدود ۵۰۰ متری رو میگم. چون ممکنه خریدار فیک باشه.

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      دقیقا توی متن به همین چالش شما اشاره شده و راهکار هم نمایش موقعیت به‌صورت حدودی هست که آموزشش رو همینجا دادیم.
      موفق باشید

  5. مازیار می‌گوید

    خوبه

  6. حسینی می‌گوید

    همه‌این کارهارو میکنیم فقط لطف‌کنید به فعالان دیوار تخیف بدید بابت اگهی،اگهی‌فوری،نردبان

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام وقتتون بخیر
      پنل املاک دیوار با همین هدف طراحی و پیاده‌سازی شده و اگر مصرف آگهی و نردبان زیاد دارید می‌تونید با ثبت‌نام در پنل، آگهی و نردبان و فوری رو با تخفیف خریداری کنید.

  7. مهرداد زارع می‌گوید

    چند نکته مهم:
    ۱) یکی از معضلات بسیار مهم و اساسی در حرفه مشاوره ملکی این است که هر کس (ولو کارمند یا مدیر کل دیوار یا مدیر کل یک شرکت بین المللی) فکر می کند می تواند به یک مشاور ملکی،
    “مشاوره ی ملکی” بدهد!!! برای من به عنوان یک مشاور ملکی که ۱۵ سال از زندگی ام را صرف این کار کرده ام بسیار بسیار عجیب است که چطور همه فکر می کنند مشاور ملکی هستند در حالی که خود من بعد از ۱۵ سال هنوز خودم را در حال ارتقا می بینم!
    ۲) نتیجه حاصل از معضل ذکر شده در بند اول می شود معضل دوم که عبارت است از نصیحت کردن و لحن بیان “دانش آموزی” که در متن بالا ملاحظه می کنیم.
    عبارت *شما به عنوان مشاوران املاک راهکارهای درست و اثربخش تبلیغات را فرابگیرید* یکی از نمونه های برداشت های سطحی نسبت به این حرفه مهم اجتماعی است.
    ۳) درج محدوده آگهی در تبلیغ های اینترنتی به ترتیبی که در بالا قید شده غلط است. چرا که کالای مورد عرضه یک *ملک* می باشد که تصاویر آن در صفحه تبلیغ آپلود می شود و از بیرون ملک سبک درب و پنجره های کار شده کاملاً قابل رویت است. بنابراین فقط کافی است سه تا کوچه بالاتر و یا پایین تر از ملک مورد نظر را در آگهی قید کنید تا “امنیت حرفه ای خود” را به خطر بیاندازید!
    حتی در صورتی که شما فقط تصاویر داخل واحد یا ویلای مورد نظر خود را در اینترنت بگذارید به ناچار مشتری قاب پنجره های واحد یا ویلا را می بیند و به راحتی می تواند اطلاعات شما همکار ارجمند را سرقت کند. (تجربه).
    ۴) نتیجه مطلب ذکر شده در بند سوم در اینجا ظاهر می شود که در صورتی که مشاوران ملکی ناچار شوند محدوده ملک مورد نظر خود را معین کنند در این صورت مجبور خواهند شد “تصاویر غیر واقعی” از داخل واحد یا ویلا یا زمین در آگهی بگذارند تا مشتریانی که پایبند به اصول اخلاقی نیستند نتوانند اطلاعات فایلی که حاصل زحمات آنان است را سرقت کنند.
    ۵) به اعتقاد من دیوار به جای ورود به مسائل تخصصی و ارائه مشاوره ملکی به مشاوران ملکی (!) می تواند با *ارائه آموزش های لازم به کاربران و عامه مردم*، گام های بسیار مثبتی برای سهولت فعالیت در این رشته تخصصی بردارد.
    ***به عنوان مثال به جای درس دادن به مشاوران ملکی، به “مردم” آموزش دهد که وقتی از اطلاعات مندرج در آگهی استفاده می کنند در واقع مدیون آن مشاور ملکی هستند و نباید خودشان سراغ فایل بروند… ***یا مثلاً وقتی با مشاوران ملکی در خصوص آگهی هایشان روی سایت تماس می گیرند نگویند “برای آگهی تون تماس گرفتم” بلکه تیتر آگهی را با متراژ برای مشاوران ذکر کنند… چون تعداد آگهی های یک مشاور ملکی بالاست و اکنون در هر تماس متاسفانه باید یک دقیقه اول مکالمه را صرف این موضوع کنیم که مشتری برای کدام آگهی زنگ زده است که گاهی خودشان هم نمی دانند و فقط می گویند یک آگهی دیده اند و مشخصات یادشون نیست… !!! و متاسفانه معمولاً مشتری ها به این موضوع دقت ندارند. ***یا مثلاً جهت سهولت در انجام کار در این حرفه تخصصی پیش از اطلاع رسانی در مورد “اطلاعات تماس مشاور” از مشتری ای که گزینه اطلاعات تماس را انتخاب می کند بپرسد **آگهی توضیحات دارد… آیا توضیحات را ملاحظه کرده اید؟**
    ۶) این موارد البته بارها به مسئولان پشتیبانی دیوار جهت استحضار مدیران سایت اطلاع داده شده است لیکن متاسفانه تا زمانی که ما ایرانی های عزیز تصور می کنیم که حرفه مشاوره ملکی را مانند پزشکی و مهندسی و وکالت و غیره بلد هستیم و می توانیم برای دیگران نسخه بنویسیم، طبیعتاً هیچ توجهی به این موارد نمی شود‌‌…

    به هر حال امیدوار هستیم مردم عزیزمان از پزشک گرفته تا کارمند یا مدیر کل دیوار، روزی متوجه شوند حرفه مشاوره ملکی مانند همه مشاغل دیگر یک حرفه تخصصی است و بخشی از اطلاعات عمومی افراد محسوب نمی شود.
    با سپاس
    مهرداد
    کارشناس حقوق از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل از دانشگاه علامه طباطبایی
    مشاور ملکی ویژه املاک تجاری و اداری

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نکات و نقدهای کامل‌تون. حتما توی مطالب آموزشی در بلاگ عمومی دیوار پیاده‌سازی می‌کنیم.

  8. محمد می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    ایلانلو هستم بنده فقط برای بازدید لوکیشن خواهم داد شما رو نمیدونم…
    دوستان مرسی

  9. منصور وصال می‌گوید

    سلام من حدود ۲۵ ساله که در زمینه املاک فعالیت دارم چند سالی هم از دیوار استفاده کردم و میکنم البته چون شغل تخصصی من املاکه ایراداتی جزیی از دید حرفه یی های املاک به برنامه تون وارد هست که البته اونم طبیعیه و در آخر اگر بشه پنل متقاضی خرید و اجاره رو هم بهش اضافه کنید مطمئنم رشد صعودی در جذب مخاطب خواهید کرد … با کمال احترام
    منصور وصال

  10. خاطره عزیز شهریاری می‌گوید

    لطفا یه بخشی داخل دیوار اضافه کنید برای پاسخ به شکایات بنده دو سال با دیوار کار میکنم اما متاسفانه بدلیل شکایت شماره های من مسدود شده و اصلا دلیلش نمیدونم درصورتی که ما برای فعالیت املاک داریم و داری کد صنفی و نماد الکترونیک هستیم و هر مشکلی باشه پاسخ گو هستیم اما دیوار یک طرفه شماره و حساب کاربری مسدود میکنه و هیچ پاسخی نمی‌دهد میگه ثبت شکایت سیستمی شده حتی بنده پلیس فتا هم رفتم نامه گرفتم براتون ایمیل کردم اما جوابی ندادید شماره بنده ***** لطفا این موضوع رسیدگی کنید یا قوانین مشخصی تنظیم کنید زیرا توی زمینه اجاره های کوتاه مدت حتی اگر مالک و مهمان باهم مشکلی داشته باشند برای ما مشاوران گزارش ثبت می‌کنند. و این به جز گذاشتن هزینه و تعویض شماره با گوشی که برای تبلیغات کلی هزینه میکنیم هیچ نتیجه ای ندارد زیرا اگر فردی کلاه بردار باشد با خط و تلفن دیگه‌ای اقدام می‌کند اگر هم مثل ما دارای مجوز و املاک باشیم هیچ تفاوتی با یک کلاه بردار نداریم و شماره بصورت یک طرفه مسدود و حتی دلیل گزارش نمی‌دانیم تمام سامانه ها حتی ای نماد قسمت ثبت تخلف و گزارش دارند که میتوانیم صحبت کنیم با مشتری که ثبت شکایت کرده

    1. مهدی زارع - سردبیر می‌گوید

      سلام
      لطفا با دوستان در بخش پشتیبانی تماس بگیرید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.