اهمیت بازاریابی پیامکی را دریابید
با کسب اجازه، در گوشی مشتری حاضر شوید

رویکردهای بازاریابی مدرن راهکاری کاربردی برای آژانسهای املاک هستند. مشاوران املاک در دوران رکود بازار، میتوانند به صورتی ارزان به تبلیغ و بازاریابی کسب و کار خود ادامه دهند. شاید بگویید که تبلیغات همیشه هزینهبر بوده است. اصلا آیا تبلیغات آسان و ارزان وجود دارد؟ باید گفت که تبلیغات پیامکی یکی از راههای بازاریابی ارزان و موثر است. پیامک املاک باید حاوی نکاتی باشد که هدف مشاوران یعنی جذب مشتری را میسر کند. این مطلب در آکادمی املاک دیوار به شما کمک میکند از بازاریابی پیامکی استفاده کنید. همچنین چند نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک هم در این مطلب میخوانید.
فهرست مطالب
چرا پیامک املاک؟
پیگیری، یک اصل مهم در صنعت بنگاه و مستغلات محسوب میشود. از این رو یکی از بهترین راهها برای پیگیری، جذب مشتریهای جدید و تثبیت مشتریان قدیم، ارسال پیامک املاک است. بنگاههای املاک از این طریق یک تیر و چندنشان زدهاند.
از طریق بازاریابی پیامکی میتوان مخاطبانی که فرصت جستجوی حضوری برای ملک را ندارند، پشتیبانی کرد. با ارسال سریع sms به مشتریان املاک در عرض چند ثانیه، هم میتوان جذب مشتری داشت و هم نام برند خود را در ذهن آنان حک کرد. ارسال پیامکهای انبوه برای ایجاد کمپینهای تبلیغاتی هم بسیار موثر هستند.
سامانههای پیامکی چه قابلیتهایی ارائه می دهند؟
پنلهای ارسال پیامک به مشتریان، غالبا دارای کارکردهای بازاریابی هستند. به طوری که میتوان از چندین قابلیت ارسال پیامک به مشتریان املاک استفاده کرد تا اثربخشی بهتری را شاهد بود. انتخاب کلمات کلیدی یکی از ویژگیهای سامانههای ارسال sms است.
کلمات کلیدی
مشاوران املاک میتوانند یک کلمه کلیدی کوتاه و ساده را در نظر بگیرند. به این صورت که اگر مشتری آن کلمه کلیدی را برای شما ارسال کند، تمام اطلاعات مربوطه برای او ارسال شود. به طور مثال اگر ملک ارزان، کلمهٔ کلیدی بنگاه شما باشد، پس از ارسال این کلمه از سوی مشتری، اطلاعات املاک ارزان برای آنها فرستاده میشود.
پاسخ خودکار
بنگاهها میتوانند متنهای از پیش نوشتهای متناسب با کلمات کلیدی خود تهیه کنند. این پیامها بدون صرف وقت زیادی برای تمامی مخاطبان، ارسال میشود. آژانسهای املاک میتوانند فهرست قیمتها، ملکهای ارزان و گران قیمت، پیامهای تشکر و دعوتنامه از مشتریان را در سیستم پاسخ خودکار ساماندهی کنند.
ارسال پیامک انبوه
بسیاری از مواقع، لازم نیست متن خاصی را پیامک کنید. تنها با ارسال شعار یا اطلاعیه از قیمتهای باورنکردنی املاک در دست خود میتوانید مشتریان بالقوه را بالفعل کنید. همچنین میتوان پیامکهای خود را به تفکیک دستهبندیهایی که از مشتریان دارید، ارسال کنید.
ارسال پیام به تفکیک محله
پیامکها اگر حاوی اطلاعاتی باشند که اطراف محل زندگی مشتریان را در بر بگیرد، از اثر بخشی بالاتری برخوردار خواهد بود. بسیاری از پنلهای ارسال پیامک این امکان را فراهم میکنند که پیامها به تفکیک محل زندگی افراد، شغل، سن و جنسیت آنها ارسال شوند. البته لازم است در ارسال پیامها و متنهای تبلیغاتی، نکاتی را رعایت کنید.
نوشتن شماره پیامک آژانس در آگهیهای آنلاین، به مشتریان کمک میکند تا ارتباط بهتری با شما داشته باشند. با درج این شمارهها، میتوانید اعتماد مشتری را در زمان دریافت پیامک تقویت کنید. میتوانید در متن آگهی آنلاین املاک از مشتری بخواهید تا متنی را برای شما بفرستد و بهصورت خودکار بر اساس محله، اطلاعاتی را برای او ارسال کنید.
نکاتی دربارهٔ ارسال پیامک املاک
متن پیامکی باید ساده، روان و جذاب باشد. شروع جذاب پیامک، باعث میشود که مخاطب پیام را بخواند. بدین طریق مشتری با املاک شما تماس میگیرد. در متن پیامکی راههای ارتباطی از جمله نشانی، شمارهٔ تماس یا حتی آدرس شبکهٔ اجتماعی آژانس خود را وارد کنید.
در متن sms املاک مرتبط با یک ملک خاص، اطلاعات کامل ملک از جمله مساحت، قیمت و موقعیت مکانی آورده میشود. حتی میتوان لینک کوتاهی از نشانی وبسایت یا پنل املاک را در پیامک گذاشت. در این صورت مشتریان برای ارائهٔ اطلاعات به وبسایت املاک شما مراجعه میکنند. همچنین در نظر داشته باشید که پیامک تبلیغاتی خود را در زمان مناسب برای مشتریان ارسال کنید.
نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک
انواع متعددی از نمونه متن پیامک تبلیغاتی املاک وجود دارد. بررسی چند نمونه از این متنها میتواند در جذب سریع مشتری موثر واقع شود.
- نمونه ۱: فروش، رهن و اجاره واحدهای زیر قیمت را در املاک××× جستجو کنید.
تماس: ×××××××۰۹۱ آدرس:
در نمونه شماره ۱ با تاکید بر زیر قیمت بودن ملکها، متنی جذاب و خواندنی برای مشتری ارسال کردهاید. گاه ممکن است، ملکهای پیشنهادی شما به لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه باشند. ازطرفی امکان دارد درصورت بازاریابی ضعیف شما، سایر بنگاههای دیگر سریعتر این املاک را به فروش برسانند. با این حساب میتوانید از این متنها استفاده کنید.
مطلب مرتبط: از اصول بازاریابی محتوایی برای تبلیغات سنتی چه میدانید؟
- نمونه ۲: جناب آقا / سرکار خانم ×××
قرارداد اجاره شما ماه دیگر رو به اتمام است. املاک××× آماده معرفی موردهای اکازیون به شما خواهد بود.
تماس: ×××××××۰۹۱ – لینک شبکه اجتماعی املاک: telegram/instagram – آدرس:
برای وفادار کردن مشتریان سابق، میتوانید از این طریق با آنها تعامل کنید. شروع پیام با نام مشتریان به آنها احساس ارزش و اهمیت میدهد. این امر بهترین فرصت برای حک شدن در ذهن مشتری به حساب میآید.
- نمونه ۳: سلام. ملکی با مشخصات ×××× در موقعیت مکانی××× به مساحت × متر مربع و با قیمت ××× به فروش یا اجاره میرسد.
تماس: : ×××××××۰۹۱ – لینک مشاهدهٔ عکس در وبسایت یا شبکهٔ اجتماعی: www./instagram – لینک موقعیت ملک روی گوگل مپ
اگر هدف شما مشتریان یک منطقه یا محله است، به خوبی از طریق قالب متنی بالا مشتریان خود را جذب میکنید. با این روش، فایل مورد نظر را در سریعترین زمان به فروش یا اجاره میرسانید.
- نمونه ۴: با سلام. شما به ملکهایی با چنین مشخصاتی ×××× علاقمند هستید. میتوانید نمونههای مشابه را در املاک××× یا سایت املاک××× مشاهده کنید.
تماس: : ×××××××۰۹۱ – لینک سایت: – آدرس املاک×××
یکی از موثرترین راههای جذب مشتری و تعامل هرچه بیشتر با آنها در نظر گرفتن نیازها و خواستههای آنان است. در این نوع پیامک، مخاطب احساس خاص بودن و ارزش بسیار میکند. آنها متوجه میشوند که مشاوران املاک موردنظر او را تنها به عنوان مشتری گذری در نظر نگرفتهاند.
درس تکمیلی: آموزش فایل یابی برای مشاوران املاک
پنل ارسال پیامک املاک
برای ارسال انبوه پیامک، پنلهای ارسال اس ام اس فعالیت زیادی دارند. هرکدام از پنلها کارکردها و قابلیتهایی دارند. اغلب آنها امکان ارسال پیامک انبوه به اصناف مختلف و مناطق مختلف کشور را دارند. مخاطبان این پنلها به صورت نامحدود هستند و همچنین امکان ارسال لینک سایت و شبکههای مجازی را نیز دارند.
با ثبتنام در این پنلها میتوانید روزانه پیامکهای بسیاری به مشتریان جدید و قدیمی املاک خود بفرستید. پنلهایی را انتخاب کنید که متناسب با اهداف بازاریابی شما امکانات ارائه دهند.
نکته مهم و طلایی در بازاریابی پیامکی برای مشتریان املاک این است که مزاحم مشتری نشوید. به بیان دیگر ارسالهای انبوه بدون هدف، آنچنان بازخورد و کارایی زیادی ندارند. به همین دلیل بسیاری از متخصصان بازاریابی دیجیتال برای املاک میگویند که بهتر است بازاریابی را از مشتریان فعلی خود شروع کنید. در راهکاری دیگر، میتوان با انگیزه دادنها گوناگون، شماره افراد را برای ثبت در پنل پیامکی دریافت کرد. فراموش نکنید که افراد از مزاحمتهای پیامکی بیزار هستند و درصورت عدم رعایت نکات، شاید وارد لیست سیاه آنها شوید.