دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

چگونه از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال مشاور املاک استفاده کنیم؟

بهترین مسیر برای تبدیل کردن مشتری بالقوه به بالفعل

بنگاه‌های املاک و مستغلات مانند دیگر حرفه‌ها ملزم به استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ شده‌اند. یکی از کانال‌های بازاریابی دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی هستند. با استفاده از بازاریابی شبکه اجتماعی املاک می‌توان ارتباط مناسبی با مخاطبان ایجاد کرد. همچنین شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای برندسازی نام تجاری املاک شما هستند. در ادامه این مطلب، با اصول و چارچوب‌هایی آشنا می‌شوید که بازاریابی آژانس را در شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد، آسان‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌کنند.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال گسترش هستند. از این رو فروش و بازدید از شبکه‌های اجتماعی برندها نیز در حال افزایش است. برندها می‌توانند با انتشار محتوای مناسب که همسو با ارزش‌های مخاطبانشان باشند، مخاطبان زیادی را جذب کنند. از طرفی رسانه‌های اجتماعی به تاثیرگذارترین و مهمترین فضای مجازی تبدیل شده‌اند. کسب‌وکارها می‌توانند از این پلتفرم برای تبلیغات دیجیتالی برند و محصولات خود استفاده کنند.

درحال حاضر، بزرگ‌ترین رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام، یوتیوب، پینترست، توییتر، اسنپ‌چت و تیک‌تاک هستند. ابزارهای پیام‌رسان مانند تلگرام هم در بسیاری کشورها مانند ایران به کانال‌های خوبی برای جذب مشتری تبدیل شده‌اند.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

امروزه کاربران آنلاین، تقریبا ۵۹٪ از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.

رسانه‌های اجتماعی از قدرت بالایی برخوردارند. زیرا برندها می‌توانند در عرض چند ثانیه آگهی را به تعداد زیادی از افراد ارسال کنند. به عبارتی سطح دسترسی در شبکه‌های مجازی بسیار زیاد است. برندها می‌توانند با کمترین هزینه، در این شبکه‌ها تبلیغاتی در سطح وسیع انجام دهند.

مخاطبان بسیاری با تبلیغات کسب‌وکار شما در شبکه‌های اجتماعی مواجه می‌شوند. از این رو مخاطبانی که به صورت فعال با کسب و کار شما ارتباط برقرار می‌کنند، بیش از پیش خواهد بود. کاربران آنلاین، تقریبا ۵۹٪ از جمعیت جهان هستند. از همین رو بازاریابان نباید شانس خود را برای بازاریابی کسب‌وکار و برند در بخش‌های دیجیتال از دست بدهند. چرا که می‌توانند مشتریانی بالقوه بیشتری در مقایسه با بازاریابی رسانه‌های چاپی یا تلویزیونی به دست بیاورند.

روزانه تعداد کاربران اینترنت در حال رشد است. به عبارتی مخاطبان شما زمان زیادی را در اینترنت می‌گذرانند. برای حفظ ارتباط و گسترش دامنهٔ فعالیت خود، باید در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید. می‌توانید از یک یا چند شکل از بازاریابی دیجیتال مانند بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا، بهینه‌سازی موتور جستجو، تبلیغات گوگل یا تبلیغات رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی یکی از پرکاربردترین و موثرترین اشکال بازاریابی دیجیتال، هستند. از طریق رسانه‌های اجتماعی، فروش افزایش پیدا کرده و از طرفی آگاهی از برند نیز ایجاد می‌شود. فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، و حتی پینترست به شما این امکان را می‌دهند تا مخاطبان گوناگونی را با اطلاعات متفاوت شناسایی کنید و مورد هدف قرار دهید. طبق تحقیقات به عمل آمده، بیشترین استفاده از شبکه‌های اجتماعی در جهان به فیسبوک، یوتیوب، واتس‌اپ، مسنجر، ویچت و اینستاگرام معطوف است. البته در ایران اکثر کاربران و مشتریان بالقوه املاک از اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند.

مطلب مرتبط: هر آنچه باید درباره دیجیتال مارکتینگ املاک بدانید

اعتبار مشاور املاکنمونه‌های موفق بازاریابی شبکه اجتماعی در صنایع دیگر

بسیاری از مشاغل برای جذب  مشتریان جدید در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی اقدام به راه‌اندازی فروشگاه می‌کنند. البته، استراتژی‌هایی که آن‌ها برای جذب مشتری به کار می‌برند، متفاوت است. در اینجا سه شرکتی که از شبکه‌های اجتماعی به خوبی استفاده کرده‌اند را نام برده‌ و نمونه‌ای از برخی اقدامات اجرایی آن‌ها را بیان می‌کنیم.

سیسکو

Cisco Systems یک شرکت بزرگ ملی فناوری آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سن خوزهٔ کالیفرنیا قرار دارد. سیسکو سخت‌افزار شبکه، نرم‌افزار، تجهیزات ارتباط از راه دور و سایر خدمات و محصولات با تکنولوژی بالا را توسعه می‌دهد و به تولید و فروش می‌رساند.

کمپین شبکه اجتماعی سیسکو یک نمونه موفق بوده است. همیشه نوعی عدم اطمینان به کمپین‌های تبیلغاتی وجود دارد؛ اما سیسکو توانست چشم‌انداز مثبتی را برای آیندهٔ کاری خود در این شبکه‌ها ترسیم کند. سیسکو در شبکه‌های اجتماعی از مشتریان خود دعوت کرد تا پیشنهادهای خود را برای بهتر شدن قابلیت‌های شرکت، ارائه دهند. پیشنهادها و تقاضاهایی که از سوی مخاطبانشان ارسال شد، سبب‌ساز ایجاد زیرساخت‌های فناوری منطبق با زندگی روزمره و بازار هدف شد. به عبارتی نیازها و ارزش‌های مخاطبان در این کمپین بدست آمده و بدین ترتیب متناسب با آن‌ها تکنولوژی سیسکو توسعه یافت.

پمپرز در کمپین تبلیغاتی خود در شبکه‌های اجتماعی بیشتر روی احساس و عشق وصف‌ناپذیر پدر و مادر در مراقبت از کودکان تاکید می‌کند.

پمپرز

شاید فکر کنید وقتی صحبت از بازاریابی در شبکه های اجتماعی می‌شود، Pampers این کار را به آسانی انجام می‌دهد چون بالاخره محصولی مهم دارد. ازطرفی بازاریابی شبکه اجتماعی برای این شرکت هم آسان نبود. آن‌ها به جای تمرکز روی تغییرات در پوشک‌ها روی بخش جذاب‌تری تمرکز کردند.

پمپرز در کمپین تبلیغاتی خود در شبکه‌های اجتماعی بیشتر روی احساس و عشق وصف‌ناپذیر پدر و مادر در مراقبت از کودکان تاکید می‌کند. آن‌ها در کمپین‌های خود در شبکه‌های اجتماعی روی ایجاد رابطهٔ ویژه بین والدین و کودک تمرکز می‌کنند. درواقع آن‌ها به جای تمرکز بر فروش و بازاریابی برای فروش محصولات خود، به یک ویژگی احساسی یعنی مراقبت و نگهداری از کودکان اشاره کردند. از این رو پدر و مادرها تشویق می‌شدند که با تهیهٔ محصولات پمپرز این راحتی را برای کودکان‌شان فراهم کنند.

اوبر

Uber، یک شرکت فناوری آمریکایی است. خدمات آن شامل تاکسی آنلاین، رزرو هتل برای مسافران، تحویل غذا، تحویل بسته، پیک، حمل بار، اجارهٔ دوچرخهٔ برقی و اسکوتر می‌شود. عبارت رایج «من امشب به اوبر می‌روم»، از اصطلاحات شرکت نیست. بلکه توسط شبکه‌های اجتماعی بین مردم جا افتاده است.

تقریباً ۸۴ درصد از مشتریان اوبر براساس توصیه‌های دوستان خود تصمیم به خرید می‌گیرند. Uber با ارائهٔ بن‌های تخفیف و پروموشن‌های خاص به مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی، از قدرت بازاریابی دهان به دهان استفاده کرد. به عبارتی «Uber» با حداقل سرمایه‌گذاری در بازاریابی شبکه اجتماعی به جای یک اسم تبدیل به فعل شد.

درس تکمیلی: تحلیل بازاریابی دیجیتال برای بهبود عملکرد

شناخت بازار در بازاریابی دیجیتال املاکلزوم استراتژی در بازاریابی شبکه اجتماعی املاک

قبل از اینکه وارد حوزهٔ بازاریابی شبکه اجتماعی املاک شوید و محتوایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، یک قدم به عقب برگردید. به تصویر بزرگ‌تر نگاه کنید. اولین قدم این است که به استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود فکر کنید. اینکه اهداف شما چه هستند؟ چگونه شبکه اجتماعی می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک کند؟

برخی از آژانس‌های املاک از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد افزایش آگاهی از برند املاک خود استفاده می‌کنند. برخی دیگر، شبکه‌ها را برای هدایت بازدید و فروش در وب‌سایت کاری خود به کار می‌گیرند. شبکه‌های اجتماعی همچنین برای مشاوران املاک این قابلیت را دارند که فضایی برای تعامل با مخاطبان خود فراهم کنند. به عبارتی در بازاریابی شبکه اجتماعی املاک می‌توان جامعه‌ای از مشتریان را ایجاد کرد.

در مرحلهٔ بعدی باید بدانید که روی کدام شبکه اجتماعی تمرکز خواهید کرد؟ همان‌طور که گفته شد، شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی امروزه در دسترس کاربران هستند. هنگام شروع کار، بهتر است چند شبکه را که مخاطبان شما در آن حضور دارند انتخاب کنید. نه اینکه در همهٔ سیستم عامل‌ها حضور داشته باشید. چرا که هرکدام از این رسانه‌ها مخاطبان مخصوص به خود را دارند و نحوه ارتباط گیری در هر شبکهٔ اجتماعی با دیگری متفاوت است. مجددا پیشنهاد می‌شود که در ایران، شبکه‌های اینستاگرام و تلگرام را هدف قرار دهید.

مطلب مرتبط: شناخت بازار و تحقیق، اولین قدم پیش از شروع بازاریابی دیجیتال املاک

کانال تلگرام آکادمی املاکچگونه مخاطبان هدف را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنیم؟

مخاطبان شبکه‌های اجتماعی گروهی از افراد بالقوه هستند که شما شناسایی کرده‌اید. شما می‌خواهید برای آن‌ها برجسته به نظر رسیده و توجه‌شان را جلب کنید. شناسایی مخاطب و گروه‌بندی می‌تواند براساس اطلاعات جمعیتی مانند موارد زیر انجام شود:

  • سن
  • عنوان شغلی
  • سطح درآمد
  • تحصیلات
  • موقعیت مکانی
  • عادت‌ها و رفتار

مخاطبان هدف شما در شبکه‌های اجتماعی،‌ به احتمال زیاد به خدمات شما علاقه‌مند هستند.

مخاطبان هدف شما در شبکه‌های اجتماعی،‌ به احتمال زیاد به خدمات شما علاقه‌مند هستند. در بازاریابی شبکه اجتماعی املاک باید بررسی کنید که مخاطبان از چه لحن یا صدایی استقبال می‌کنند؟ می‌توانید با همین تکنیک با مخاطبان خود در شبکه‌های اجتماعی تعامل ادامه‌دار داشته باشید و وفاداری به برند را توسعه دهید. در نهایت، بنگاه‌های املاک در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید مخاطب هدف خود را شناسایی کنند و متناسب با نیازها و ارزش‌های آنان خدمات و محتوا ارائه دهند.

مرحلهٔ بعدی باید بدانید که چه نوع محتوایی را به اشتراک بگذارید؟ چه نوع محتوایی مخاطب مورد نظر شما را به بهترین وجه جذب می‌کند؟ آیا تصاویر، فیلم‌ها یا لینک‌های مقالات، مناسب هستند؟ آیا بهتر است، محتوای آموزشی یا سرگرمی منتشر کنید؟ البته هر کدام از شبکه‌های اجتماعی خاستگاه انتشار یک نوع خاص از محتوا هستند. از این رو برای هر شبکهٔ اجتماعی باید استراتژی مناسبی، ترتیب دهید.

باید در نظر داشته باشید که جامعهٔ هدف شما بیشتر در کدام از یک از شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. بدانید که مخاطبان شما در چه مکانی بیشتر فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال، آمارهای جهانی نشان می‌دهد:

  • نسل‌های قدیمی بیشتر از فیسبوک استفاده می‌کنند.
  • توییتر مخاطبان جوان را به خود جلب می‌کند.
  • ۳۸٪ از کاربران توییتر بین ۱۸ تا ۲۹ سال هستند و ۲۶٪ از کاربران ۳۰-۴۹ ساله‌اند.
  • اینستاگرام نسل‌های جوان را به خود جلب می‌کند؛ با ۳۵٪ از کاربران ۲۵تا ۳۴ سال و ۳۰٪ از مخاطبان ۱۸ تا ۲۴ سال. این شبکهٔ اجتماعی، جزو پلتفرم‌های مناسب جوانان محسوب می‌شود.

فراموش نکنید که آمارهای بالا مربوط به کل جهان هستند و در کشور ما به‌خاطر مسدود بودن برخی از شبکه‌های اجتماعی، هنوز اینستاگرام به‌عنوان جذاب‌ترین کانال شناخته می‌شود. درنتیحه اینستاگرام مارکتینگ برای آژانس املاک را می‌توان مهم‌ترین استراتژی دانست.

سرفصل مرتبط: آیا آژانس‌ها و مشاوران املاک به وب‌سایت نیاز دارند؟

بازاریابی دیجیتال املاکبازاریابی شبکه اجتماعی املاک چگونه امکان‌پذیر است؟

از آنجایی که آژانس‌های املاک باید مخاطبان گوناگونی را جذب کنند، نباید از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کار خود غافل شوند. در واقع، اگر مشتریان به شبکه اجتماعی املاک دسترسی داشته باشند، اعتماد بیشتری به شما پیدا می‌کنند. دلیل این امر، اشتراک‌گذاری محتواهای مرتبط است.

اگر تصاویر فایل‌های گوناگون املاک را با کیفیت بالا در شبکهٔ اجتماعی اینستاگرام بارگذاری کنید، به احتمال زیاد مشتری دلخواه خود را پیدا خواهید کرد. از آنجایی که هر کدام از شبکه‌های اجتماعی محتوایی مخصوص به خود دارد، بهتر است از دو شبکهٔ اجتماعی پرطرفدار برای املاک خود استفاده کنید. شاید از خود بپرسید که اصلا فایل‌ها را از کجا پیدا کنیم؟ پیشنهاد می‌کنیم برای این مورد، درس جامع فایل یابی برای مشاوران املاک را بخوانید.

آنچه در بازاریابی شبکه اجتماعی املاک حرف اول را می‌زند، توجه به ذائقهٔ مخاطب، ایجاد ارزش در او، تولید محتوای باکیفیت و پاسخگویی بالا است. تمامی این موارد سبب برندسازی و بازاریابی املاک شما می‌شود. در عین حال از فعالیت رقیبان خود غافل نشوید. می‌توانید با الهام گرفتن از رقبای قوی، بهترین محتوا را برای خود پیدا و تولید کنید.

سرفصل مرتبط: نکات مهم عکاسی از خانه از زبان مشاوران حرفه‌ای بین‌المللی

 چه محتوایی را باید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد؟

هر کدام از شبکه‌های اجتماعی مخاطبان خاص خود را دارند. از این رو هر مخاطب انتظارات خاص خود را از محتوایی که می‌خواهد در شبکه اجتماعی ببیند، مد نظر دارد. پس اگر هم‌سو با قابلیت شبکه‌های اجتماعی پست طراحی کنید، تاثیرگذاری بیشتری خواهید داشت. از آن‌جا که هر رسانه متفاوت است، در اینجا چند شبکهٔ اجتماعی مشهور را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اینستاگرام

در اینستاگرام املاک باید عکس‌های با وضوح بالا منتشر کنید. اینستاگرام به مکانی تبدیل شده که افراد در پروفایل خود فقط بهترین عکس‌ها (و فیلم‌ها) را ارسال می‌کنند. درنتیجه شما هم باید بهترین عکس‌ها و محتوای تصویری عالی را در پروفایل آژانس به نمایش بگذارید.

کاربران اینستاگرام عاشق کیفیت بالا در محتوای تصویری هستند. برندهایی که به دنبال جذب نوجوانان و جوانان هستند نیز با هدف کیفیت، تجربه‌ای خاص را برای آن‌ها ارائه می‌دهند. آن‌ها در پی این هستند که از تصاویر و ویدئوهای زیبا، متفکرانه و هنری به بهترین نحو استفاده کنند.

ثبت نام پنل املاک دیوارفیسبوک

فیسبوک هنوز برای آژانس‌هایی که مشتریان بین‌المللی دارند، کارایی زیادی دارد. هرچند در ایران هم هنوز کاربران زیادی از فیسبوک استفاده می‌کنند. در این شبکه، فیلم‌ها و تماس‌های لایو کارایی زیادی دارند. هدف شما در فیسبوک، باید ساختن برند و درگیر کردن طرفداران باشد و برای دیدن فایل‌ها، آن‌ها را به کانال‌های دیگر مانند اینستاگرام یا دیوار هدایت کنید.

اخیراً ثابت شده که فیلم‌ها، لایوها، تماس‌های تصویری و پخش زنده بهترین نوع محتوا برای صفحهٔ فیسبوک هستند. پست‌های ویدئویی از بالاترین میزان ​​دسترسی در بین انواع پست‌ها در فیسبوک برخوردار بوده‌اند. میانگین درگیر شدن در پست‌های ویدئویی، تقریباً برابر با پست‌های تصویردار است. پس فیلم‌های خود را مستقیماً در فیسبوک بارگذاری کنید. طبق یک تحقیق مختصر، چنین ویدئوهایی حتی از لینک ویدیوهای YouTube جذابیت و اشتراک بیشتری دارند.

توییتر

توییتر می‌تواند یک بازاریابی شبکه اجتماعی املاک خوب برای آژانس‌هایی با مشتریان جوان باشد.

اگرچه توییتر برای همه آژانس‌های املاک داخلی پیشنهاد نمی‌شود، اما می‌تواند یک بازاریابی شبکه اجتماعی املاک خوب برای آژانس‌هایی با مشتریان جوان باشد. فعالیت در توییتر نیاز به تخصص و آشنایی بالا با زبان این شبکه اجتماعی دارد. درنتیجخ بهتر است برای آژانس املاک خود، یک مشاور بازاریابی شبکه اجتماعی استخدام کنید.

سعی کنید در توییتر، خبرها را منتشر کنید. بر اساس نظرسنجی موسسهٔ مطبوعات آمریکا روی بیش از ۳،۰۰۰ نفر، رایج ترین دلیل استفادهٔ مردم از توییتر، همگام بودن با اخبار است. ۴۰ درصد از مردم از توییتر برای اطلاع از اخبار جدید و ۳۹ درصد برای اخبار به طور کلی استفاده می‌کنند. از این رو توییتر می‌تواند به بستری عالی برای به اشتراک گذاشتن اخبار مرتبط با دنبال کننده‌هایتان، تبدیل شود. مانند اخبار حوزهٔ کاری، املاک، فراز و فرودهای قیمت ملک‌ها و نوسانات اقتصادی که برای کاربران در توییتر جذابیت خواهد داشت.

لینکدین

اطلاعات شغلی در لینکدین اهمیت زیادی دارد. با توجه به اینکه لینکدین یک شبکه اجتماعی مخصوص کسب‌وکار محسوب می‌شود، مناسب‌ترین محتوا برای لینکدین لیست‌ها و اطلاعات شغلی است. شما می‌توانید برای آژانس املاک حرفه‌ای خود در لینکدین یک صفحه اختصاصی بسازید. صفحهٔ شرکت شما در لینکدین یک کانال عالی برای استخدام نیروهای حرفه‌ای به حساب می‌آید.

بعضی اوقات، ممکن است محتوای کافی در مورد شغل یا بسیاری از اخبار شرکت برای اشتراک منظم در صفحهٔ آژانس نداشته باشید. نوع دیگری از محتوایی که مناسب اشتراک‌گذاری در LinkedIn است، مربوط به مخاطبان متخصص شما خواهد بود. این موارد می‌تواند شامل آموزش، وبینارها،‌ مطالعات تخصصی و آموزش‌های لازم شغل مشاوره املاک باشد.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای ارسال پیام صوتی به مشتری املاک

مخاطب شبکه اجتماعی را به کجا هدایت کنیم؟

همان‌‌طور که گفته شد، شبکه‌های اجتماعی کانال‌هایی عالی برای جذب مخاطب هستند. درواقع شما می‌توانید با استفاده از این ابزارها، مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید. اکنون این سوال مطرح می‌شود که پس از جذب مخاطب بالقوه به‌صورت فالور، آن‌ها را برای تبدیل شدن به مشتری درآمدزا به کجا هدایت کنیم؟

برخی آژانس‌ها شماره تماس یا آدرس خود را در پروفایل شبکه‌های اجتماعی درج می‌کنند. برخی دیگر هم تنها در همان شبکه با مخاطب ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین می‌توان فالورها را به وب‌سایت مشاور املاک (درصورت وجود) هم هدایت کرد. یک مقصد عالی برای مخاطبان شبکه اجتماعی هم صفحه اختصاصی آژانس املاک در دیوار است.

همان‌طور که می‌دانید امروز دیوار به‌عنوان بزرگ‌ترین مرجع آگهی‌های آنلاین املاک شناخته می‌شود. آژانسی که فعالیت‌های آنلاین خود را در این سرویس مدیریت می‌کند، امکان دسترسی به مشتریان بالقوه بسیار زیادی را خواهد داشت. اکنون با قابلیت صفحه اختصاصی پنل املاک دیوار که شامل تمامی آگهی‌ها، آدرس، شماره تلفن و قابلیت‌های مدیریتی متعدد می‌شود، می‌توان مشتریان را از کانال‌های دیگر هم به این صفحه هدایت کرد. برای آشنایی بیشتر با صفحه اختصاصی در دیوار، مطلب آموزش استفاده از پنل املاک را مطالعه کنید. اگر هم با پنل آشنایی دارید، با کلیک روی عکس زیر، وارد فرایند ثبت‌نام رایگان شوید.

ثبت نام پنل املاک دیوارابزارهای مدیریت و تحلیل شبکه اجتماعی

چشم‌انداز شبکه‌های اجتماعی همچنان در حال تکامل و بلوغ است. رسانه‌های اجتماعی تبدیل به کانالی برای تبلیغات با محوریت فروش شده‌اند. به عنوان مثال، اینستاگرام که به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم متمرکز بود، به یک بازار جدی تبدیل شده است. زیرا عکس‌های محصولات و خدمات به راحتی در صفحهٔ علاقمندی‌های مخاطبان جای می‌گیرد.

قابلیت Instagram for Business به شما امکان می‌دهد که آمارگیری و تحلیل بهتری از محتوای خود داشته باشید. با تبدیل کردن صفحه آژانس به یک صفحه Business در اینستاگرام، آمار بازدید و اشتراک پست‌ها را بهتر مشاهده می‌کنید. درنتیجه در استراتژی بعدی خود می‌دانید که کدام نوع از پست‌ها، جذابیت بیشتری دارند.

امروزه، طیف گسترده‌ای از ابزارهای مدیریت و تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی در بازار وجود دارد. دامنهٔ وسیعی از ابزارهای خلاقانه انتشار و برنامه‌ریزی (مانند Hootsuite ،Planable و Sendible) وجود دارد که هدف آن‌ها نگه داشتن شبکه‌های اجتماعی شما در صدر جدول علاقمندی‌های مخاطبان است.

مطلب مرتبط: مشاور املاک باید با چه ابزارهایی آشنا باشد؟

 سخن آخر

بازاریابی دیجیتال از طریق شبکه‌های اجتماعی نیازمند شناخت و آگاهی است. این شناخت و دانش در چند مرحله رخ می‌دهد. به عبارتی برای استفاده از هریک از شبکه‌های اجتماعی باید در وهلهٔ اول مخاطبان خود را بشناسید. خوب است شبکهٔ متناسب با علاقمندی‌های آنان را انتخاب کنید.

حضور حداکثری در چند شبکهٔ اجتماعی مناسب، خیلی بهتر از حضور بدون اثر در همهٔ شبکه‌ها است. متناسب با قابلیت‌های هر کدام از شبکه‌های اجتماعی، محتوا منتشر کنید. وضعیت حضور و محتواهای خود را در شبکه‌های اجتماعی از طریق ابزارهای مدیریتی، بسنجید. از این رو می‌توانید در بازاریابی شبکه اجتماعی املاک، کمپین‌های تبلیغاتی با بیشترین تاثیرگذاری را برای مخاطبان خود طراحی کنید.

نظر شما چیست؟ شما برای آژانس املاک خود چقدر از بازاریابی شبکه اجتماعی املاک استفاده می‌کنید؟ تجربه‌های خود را با ما و دیگر مشاوران به اشتراک بگذارید.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.