دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

اختلاف بین مشاوران املاک شاغل در آژانس را هرچه سریع‌تر حل کنید

هرچه سریع‌تر آتش را خاموش کنید

آیا تاکنون با اختلاف بین مشاوران املاک در داخل آژانس روبه‌رو شده‌اید؟ جگونه این موارد را مدیریت می‌کنید؟ قطعا اختلاف اگر طولانی‌مدت شده و به روالی عادی در آژانس تبدیل شود، منجر به خسارت‌های زیادی به کل فرایند کار خواهد شد. در این مطلب آکادمی املاک به این سوال پاسخ می‌دهیم که مدیریت اختلاف چیست و نحوه برخورد با دعوای دو همکار چگونه باید باشد.

مشاوران املاک هم مانند تمام افراد شاغل بیشترین و مفیدترین زمان خود را در محل کار می‌گذرانند. محل کار، یک اجتماع تقریبا کوچک است که در آن افرادی از اقشار مختلف با اخلاق، رفتار، جایگاه اجتماعی و تربیت خانوادگی متفاوت مشغول به کار هستند. این تصور که در طول کار با همکاران خود دچار مشکل نخواهید شد، اشتباه بزرگی است؛ زیرا هر فرد با توجه به آستانهٔ تحمل خود و با قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف، واکنش‌های متفاوتی از خود بروز می‌دهد.

گاه خستگی، گاه بازار خراب و گاهی یک حرف ساده می‌تواند جرقه‌ای برای شروع دعوا و یک اختلاف بزرگ و کینه توزی میان شما و همکارانتان شود. کاری که باید به عنوان یک همکار خوب و موقعیت‌شناس انجام دهید، دوری از اختلاف‌ها است. اگر در چنین موقعیتی قرار گرفتید، باید راه‌حلی برای آن داشته باشید. پس عاقلانه و با تدبیر رفتار کنید تا سر یک اختلاف ساده محل کار برای شما به جهنم تبدیل نشود. با بیان این موارد، شاید از خود بپرسید که چگونه باید اختلاف را در محیط کار مدیریت کرد.

ثبت نام پنل املاک دیوار

مدیریت اختلاف چیست و چگونه انجام می‌شود؟

به تدابیر و راه‌حل‌های شما برای مدیریت اختلاف در زمان بحران، مدیریت اختلاف می‌گویند. این راه‌حل‌ها می‌تواند مجموعه‌ای از رفتارهای سنجیده و درست شما باشد. یادتان نرود که در بحث و دعوا همیشه فنون رزمی به درد شما نمی‌خورد! تا جایی که امکان دارد باید از عقل خود برای گذشت از این بحران استفاده کنید.

تقصیر خود را بپذیرید

بیشتر بحث‌ها به این دلیل رخ می‌دهد که افراد همیشه طرف مقابل را مقصر می‌دانند.

بیشتر بحث‌ها به این دلیل رخ می‌دهد که افراد همیشه طرف مقابل را مقصر می‌دانند. به طور کل برخی نقش خود را در بروز اختلاف نادیده می‌گیرند و همیشه دیگری را محکوم می‌کنند. اگر نقش خود را در بروز اختلاف بپذیرید، نیمی از راه را رفته‌اید. با این کار، شاید اصلا وارد یک بحث و مشاجرهٔ جدی با همکار خود نشوید.

حرف‌های طرف مقابل را خوب گوش دهید

شنوندهٔ خوبی باشید. در بحث مدام حرف نزنید. مراقب باشید که صدایتان از حدی بالاتر نرود. اگر صدای همکارتان بالا رفت به او دوستانه تذکر دهید. اگر بتوانید حرف‌های طرف مقابل را به خوبی گوش دهید، همه چیز به آرامی پیش خواهد رفت. در نهایت شما پیروز این میدان خواهید بود. بنابراین به جای کار کردن روی ضربات مشت، به تقویت گوش خود بپردازید.

مذاکره کنید

برای مدیریت اختلاف، همکارتان را به جای میدان جنگ به میز مذاکره دعوت کنید. جادوی کلمات را از یاد نبرید. با او حرف بزنید تا مذاکره‌ای میان شما اتفاق بیفتد. اگر از چیزی ناراحت هستید آن را بیان کنید. اجازه ندهید که کینه و کدورتی برای بعد از مذاکره باقی بماند. از تمام گزینه‌های روی میز خود برای حل اختلاف استفاده کنید. بهتر است این کار را در خارج از محیط کار انجام دهید. بدین ترتیب مزاحم دیگر همکاران خود نمی‌شوید.

مطلب مرتبط: برای حفظ مشاور املاک خود در آژانس چه برنامه‌ای دارید؟

نحوه برخورد با دعوای دو همکار و حل اختلافاز حرف زدن با دست خودداری کنید

هنگام بحث و مشاجره به حرکات دست خود توجه و آن را کنترل کنید. استفاده از دست همراه با صحبت کردن، می‌تواند طرف مقابل را خشمگین کند. شاید یک اشارهٔ انگشت شما به سوی همکارتان، شروعی برای یک دعوای بزرگ باشد. همین‌طور استفاده از دست در هنگام بحث شما را قدم به قدم به مشاجرهٔ فیزیکی نزدیک می‌کند. بنابراین خشم خود را کنار بگذارید. دست‌هایتان را کنترل کرده و به حرف زدن ادامه دهید.

به تنهایی به مشاجره ورود نکنید

هیچ‌وقت به تنهایی وارد یک مشاجره نشوید. اگر قصد حل اختلافی را دارید، همیشه یکی از همکارانتان را که شاهد اختلاف شما بوده، به عنوان میانجی انتخاب کنید. بهتر است با او برای مدیریت اختلاف پای میز مذاکره حاضر شوید. وجود نفر سوم می‌تواند از بروز دعوای فیزیکی و بحث طولانی‌مدت و بی‌نتیجه جلوگیری کند.

در زمان بروز اختلاف احساسات را کنار بگذارید

احساسات همیشه به شما کمک نخواهند کرد. برای مدیریت اختلاف، به کارگیری احساسات آفت بسیار بزرگی خواهد بود. بنابراین احساسات را کنار بگذارید و به عقل خود مراجعه کنید. احتمالا در بحث، همکارتان نقطه ضعف شما و یا موضوعی که روی آن تعصب دارید را پیش می‌کشد. او با این کار قصد عصبانی کردن شما را دارد. در صورت بروز چنین موقعیتی، آرامش خود را حفظ کرده و تعصب را کنار بگذارید.

رقابت را با اختلاف اشتباه نگیرید

گاهی یک همکار، در موقعیت کاری هم پای شما حرکت کرده و در این خط از شما جلو می‌زند. اینکه فکر کنید او قصد عصبانی کردن شما را دارد، سخت در اشتباهید. به جای فکرهای اشتباه، رقابت با همکارتان را جدی بگیرد. از موفقیت همکاران خود، خوشحال شوید. در عین حال پا به پای آن‌ها در این رقابت جلو بروید.



اعتمادسازی در شغل مشاور املاکنحوه برخورد با دعوای دو همکار

گاهی ممکن است که شما در محیط کار شخص اصلی در یک بحث و یا دعوا نباشید. شاید فقط شاهد یک دعوا بوده یا به‌عنوان مدیر آژانس املاک، مدیریت اختلاف را برعهده داشته باشید. اگر در چنین موقعیتی در محیط کار قرار گرفتید، باید برای مدیریت اختلاف همکارانتان خیلی زود به عنوان یک میانجی وارد عمل شوید. برای ایفای نقش میانجی باید مواردی را رعایت کنید.

۱- طرف کسی را نگیرید

به بهانهٔ رابطهٔ صمیمی با یکی از طرفین دعوا، فقط از او جانب‌داری نکنید. با این کار آتش دعوا را شعله‌ور خواهید کرد. یا پای اشخاص بیشتری را به دعوا باز می‌کنید. یادتان نرود که شما به عنوان یک میانجی به این ماجرا وارد شده‌اید. بنابراین باید مانند یک قاضی عمل کنید.

۲- واقعیت‌ها را ببینید

به عنوان یک بیننده، چشمتان را روی واقعیت‌ها نبندید. اتفاقاتی که موجب بروز دعوا میان همکارانتان شده را مرور کنید. اشتباهات همکارانتان را به آن‌ها گوشزد کنید. به آن‌ها بگویید که اختلاف یک دفعه به وجود نمی‌آید. برای روشن نگه داشتن این آتش، هر کدام از آنها هر بار هیزمی به آن اضافه کرده‌اند.

۳- اجازه دهید همکارانتان حرف‌هایشان را بزنند

قرار بر این است که دعوا و بحث را کنترل کنید. اما شما تنها حرف نزنید. فراموش نکنید که دیگران به نصحیت‌های شما توجه نمی‌کنند. بنابراین اجازه دهید، همکارانتان حرف‌هایشان را بزنند. اعتراض خود را بکنند. در نهایت برای حل این اختلاف همفکری کنید.

سخن آخر درباره مدیریت اختلاف

در نهایت باید گفت که صبور باشید. از درگیری و دعوا دوری کنید. به جای مدام حرف زدن، خوب گوش دهید. یادتان باشد که شنوندهٔ خوبی بودن، همیشه معجزه می‌کند. شما را از دل بدترین اختلاف‌ها به بیرون کشیده و نجات می‌دهد. نحوه برخودر با دعوای دو همکار یکی از چالش‌های مهم مدیران در آژانس‌های املاک محسوب می‌شود. با رعایت موارد بالا می‌توان تا حد زیادی از بدتر شدن شرایط جلوگیری کرد. البته فراموش نکنید که ارتباط دائم و دوستانه مدیران و همکاران، کلید طلایی برای جلوگیری از اختلاف‌های بی‌مورد است.

درس تکمیلی: هرآنچه درباره آموزش مشاور املاک نیاز دارید

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.