در هر شغلی که باشید فرقی ندارد. وقتشناسی همیشه محبوبیت زیادی برای کارفرمایان و مشتریان دارد. در مشاغلی خاص، این محبوبیت کار شما را به صورت مستقیم تحت تأثیر قرار میدهد. مدیریت زمان مشاور املاک آنقدر اهمیت دارد که میتواند یک معامله را جوش بدهد یا برعکس، آن را بر هم بزند. اگر به این نکته توجه نکنید، به احتمال زیاد بهرهوری آژانس تا حد زیادی کاهش یابد. در ادامه این مطلب دربارهٔ اهمیت مدیریت زمان در شغل مشاور املاک با شما مطالبی را در میان میگذاریم.
فهرست مطالب
بهرهوری بیشتر با مدیریت زمان مشاور املاک
هرچقدر که به بهرهوری توجه دارید، نسبت به وقتشناسی هم حساس باشید.
هرچقدر که به بهرهوری توجه دارید، نسبت به وقتشناسی هم حساس باشید. تمرکز بالا همیشه به بهرهوری بیشتر آژانسها و مشاوران کمک میکند. عوامل یک مجموعه زمانی میتوانند به بهرهوری حداکثری برسند که اصول و نظمی را رعایت کنند. این اصول و نظم بین اعضا مشترک بوده و قانون واحدی برای آن وجود ندارد. بحث مدیریت زمان و نظم، از اصول کلیدی در شرکتهای املاک و مستغلات محسوب میشود. اگر قصد ورود به این حرفه را دارید و اهدافی بزرگ برای خود در نظر گرفتهاید، مدیریت زمان را بهعنوان مهارت حیاتی بیاموزید.
گاهی احساس میکنید که وظایف شما بیش از زمانی است که برای انجام کارها فرصت دارید. این احساس به شما میگوید که زمان آن رسیده که مهارتهای مدیریت زمان را برای خود بهبود ببخشید. برای این کار باید به راهکارهای مدیریت زمان مشاور املاک دقیقتر فکر کرده و برای آن برنامهریزی کنید.
وظایف خود را مرتب کنید. مرتب کردن کارها به طور خودکار باعث استفادهٔ بهتر از زمان میشود. در این حالت کارهای بیشتری را در زمان مناسبتری انجام خواهید داد. این نوع برنامهریزی در کاهش سطح استرس و بهبود بهرهوری شما در محل کار کمک میکند.
کار را در اولویت خود قرار دهید. فهرستی از کارهای خود تهیه کنید. فهرست کارها باید اولویت انجام آنها را هم نشان دهند. به عنوان یک فرد شاغل در املاک، باید از انجام کارهای بیاهمیت که زمان شما را تلف میکند، دوری کنید. کارهای با اولویت بالا را به ترتیب لیست کنید. این کار استرس شما را کاهش میدهد. با اولویت دادن به کارهای مهم، تمرکز خود را حفظ خواهید کرد.
برای رسیدن به هدف نهایی یعنی مدیریت حرفهای زمان، برنامه ایجاد کنید. یک دفترچه یادداشت داشته باشید و نظم کاری خود را برقرار کنید. چک کردن و علامت زدن کارها و وظابف به شما احساس موفقیت میدهد و انگیزه شما را حفظ میکند. اگر هم با برنامههای کامپیوتری و اپلیکیشنهای موبایل راحتتر هستید، ابزارهای متعددی برای مدیریت وظایف وجود دارند. با جستوجویی ساده در اینترنت، انواع ابزارهای کاربردی مدیریت وظایف را پیدا میکنید.
حواسپرتی اتفاق طبیعی برای اغلب افراد است. ازطرفی میتوان آن را تا حد زیادی مدیریت کرد. مدیریت بهتر نیاز به سه فهرست دارد. سه فهرست مجزا برای امور کاریتان، منزل و امور شخصی داشته باشید و هر یک را پیش ببرید. سهم کار را به طور جدی تنظیم کنید.
اگر در شغل املاک، به زمانبندیها متعهد نباشید، اعتباری نیز نخواهید داشت. برخی اوقات بهتر است برای دوری از حواسپرتی و مدیریت زمان مشاور املاک، یک مهلت زمانی واقعبینانه برای وظایف داشته و به آن متعهد باشید. فضاسازی بصری در دفتر کار، کمک زیادی به شما میکند. یک تخته وایت برد یا شیشهای کوچک هم میتواند برای جمعوجور کردن حواستان کمککننده باشد.
نه به تأخیر انداختن؛ آری به مدیریت زمان مشاور املاک!
به تأخیر انداختن یکی از مواردی است که بر بهرهوری اثر منفی دارد. این کار میتواند منجر به اتلاف وقت و انرژی شود. به تاخیر انداختن امور، چه در زندگی شخصی و چه در حرفهٔ شما نباید وجود داشته باشد.
به صورت جدی از به تعویق انداختن کارها، خودداری کنید. طبیعی است که با داشتن احساس کسالت یا خستگی زیاد، به تعویق متمایل میشویم. در این صورت، فعالیتهای سرگرمکننده و کوچکتر میتواند انجام کارهای دشوار را سادهتر کند.
اهمیت نظم در قرار با مشتریان
وقتشناسی ویژگی قابل تحسین و احترامی است. وقتشناسی احترام فرد نسبت به مردم و زمان را نشان میدهد. در قرار ملاقات برنامهریزی شده، نباید تاخیر داشت. چون در صورت تاخیر این احساس در طرف مقابل ایجاد میشود که برای وقت شخص مقابل ارزش قائل نبودهاید. یا وقت خود را مهمتر از زمان او میدانید. دقیقا به همین علت است که شما نباید در قرار با مشتریان دیر کنید.
وقتشناسی در محیط کار به واسطهٔ دریافت حقوق اهمیت دارد. شما علاوه بر آن در شغل املاک نیاز به مدیریت زمان بیشتری در رابطه با مشتریان دارید. قرارهای بازدید و جلسههای مذاکره فروش و اجاره که برای مشتریها تنظیم میکنید، حکمی حیاتی در موفقیت یا شکست شما در این کار دارند. در این قرارها، وقتشناسی و اهمیت دادن به شرایط مشتریان، باید خط قرمز شما باشد.
منظم بودن در کارها ضرورتی برای مدیریت زمان مشاور املاک
برای به دست آوردن احترام در محیط کار و حفظ آن، نمیتوانید وقتشناسی را نادیده بگیرید. پس منظم باشید. به هر کاری بله نگویید و خود را با چندین مسئولیت خسته نکنید. وقتشناسی از احترام به دیگران صحبت میکند. نظم کاری به شما اجازه میدهد کارمند بهتری باشید و در عین حال نتایج شگفتآوری داشته باشید. شاید باور نکنید اما بسیاری از نتایج درخشان، تنها تحت تأثیر نظم کاری بالا است.
مدیریت زمان و اعتبار فردی
ممکن است به نظر نرسد. اما امنیت شغلی شما بر اساس وقتشناسی استوار است. در یک بازار با رقابت شدید شما نباید اعتبار خود را از دست بدهید. وقتشناس بودن، نشانهٔ حرفهای بودن است. این امر به شما کمک میکند تا به عنوان یک کارمند و مشاور قابل اعتماد، برجسته باشید.
توجه کردن به اصول وقتشناسی، اهمیت زیادی در بهرهوری و تمرکز دارد. این کار تکنیکهای زیادی را شامل میشود. حتی اگر به عنوان یک معضل شما را آزار میدهد، میتوانید از متخصص مشاور کمک بگیرید. اعتبار و حیثیت کاری شما در مدیریت زمان مشاور املاک گنجانده شده است. بنابراین یکی از شاهکلیدهای اساسی در شغل املاک، توجه به زمان مشتریان و جلب اعتماد آنها است.
کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی و کارشناس ارشد پژوهش علوم اجتماعی است. مروارید سابقه تولید محتوا در حوزههای اجتماعی، سبک زندگی و چندرسانهای را در کارنامهٔ فعالیت خود دارد. او اغلب مطالب دسته مدیریت و دانستنی را در آکادمی املاک دیوار مینویسد.