دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

بهترین روش‌های تبلیغات سنتی برای مشاور املاک را بشناسید

بروشور و تراکت را کنار نگذارید!

مشاوران املاک در ردهٔ فعالیت‌های خدماتی قرار می‌گیرند. افراد برای فروش یا خرید خانه به مشاوران املاکی که دارای اعتبار باشند،‌ اعتماد می‌کنند. اعتبار مشاوران املاک از مسئولیت‌پذیری و منصف بودن در برابر حقوق خریدار و فروشنده برمی‌آید. البته مشاوران املاک برای پابرجا ماندن و شناخته شدن نیاز به تبلیغات دارند. آن‌ها باید بدانند که تبلیغ مشاور املاک چگونه باشد؟ چه نوع تبلیغ‌هایی برای مشاوران املاک موثر خواهد بود؟ آیا روش‌های سنتی پاسخگو هستند یا خیر و اینکه چه مقدار هزینه و سرمایه برای تبلیغ مشاور املاک باید صرف کرد؟ سوال‌هایی هستند که با مطالعهٔ این مقاله در آکادمی املاک دیوار به پاسخ آن‌ها خواهیم رسید.

اصول اولیهٔ تبلیغ مشاور املاک

بازاریابی یا تبلیغات مجموعه‌ای از اقدامات و کارها هستند که در جهت افزایش مشتری و درآمدزایی به کار گرفته می‌شوند. برای رسیدن به این اهداف، باید اصولی را رعایت کرد. مشاوران املاک باید در ابتدا مراحل بازاریابی را به چند بخش تقسیم کنند. بخش اول معرفی و شناخت برند خود است. به عبارتی مشاوران املاک از طریق ارتباط‌ات بین فردی و دوستانه نام برند و بنگاه املاک خود را به دیگران می‌شناسانند. تبلیغ دهان به دهان، یکی از بهترین راهکارها برای شناساندن برند به دیگران به شمار می‌آید.

مرحلهٔ بعدی جلب توجه مشتری است. به طوری که با مشتریان از طریق علایق و زمینهٔ دلخواه آنان ارتباط برقرار شود. از این رو، مشتری احساس می‌کند که مشاوران املاک او را فراتر از یک مراجعه کننده در نظر می‌گیرند. اینگونه مشتری به برند و بنگاه مورد نظر جلب شده و به آن، اعتماد می‌کند.

در ادامه، مرحلهٔ بعدی یعنی جذب مشتری مطرح می‌شود. مشتری پس از شناخت املاک و جلب اعتماد به آن،‌ جذب می‌شود و به عنوان فروشنده یا خریدار از خدمات مشاوران املاک بهره می‌برد. البته باید بدانید که این پایان کار نیست. مهمترین مرحله یعنی حفظ مشتری را باید در نظر داشت. حفظ مشتری بر پایهٔ اعتماد و ارائهٔ خدمات به موقع و درست در طول زمان اتفاق می‌افتد. حالا این سوال پیش می‌آید که از چه روش‌های تبلیغ مشاور املاک برای رسیدن به این اصول باید استفاده کرد؟

ثبت نام در پنل املاک دیوارانواع روش‌های سنتی تبلیغ مشاور املاک

هنگام تدوین برنامه‌ای برای تبلیغ مشاور املاک، از بازاریابی سنتی و محیطی غافل نشوید. چراکه راهی مقرون به صرفه است که سریعا منجر به جلب و جذب مشتری جدید می‌شود. از طرف دیگر، تبلیغات سنتی هیچ وقت ارزش خود را از دست نمی‌دهند. این تبلیغات را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد. فراموش نکنید که در همه کانال‌های سنتی نیز نیاز به استراتژی بازاریابی محتوایی دارید.

حفظ تعاملات

قسمت مهم فرآیند خرید یا فروش خانه در املاک، حفظ تعاملات طبیعی انسانی است. به عبارتی باید دانست که برای مشاوران املاک، حفظ مشتری همیشه سنگ بنای موفقیت خواهد بود. حفظ تعاملات شخصی با مشتریان فایده زیادی برای مشاوران املاک دارد. به طوری که مشتریان قبلی شما را به مشتریان جدید ارجاع می‌دهند. از این رو برند و نام بنگاه املاک شما بر زبان‌ها می‌ماند.


بروشور و تراکت

یکی از روش‌های تبلیغات سنتی، چاپ و پخش تراکت و بروشور است. مشاوران املاک می‌توانند شعار یا پیامی اثرگذار را روی کاغذ چاپ کنند. اندازهٔ کاغذ تراکت، بهتر است زیاد کوچک نباشد. چراکه مردم پس از یک نگاه گذرا آن را رها خواهند کرد. همچنین هنگام طراحی بروشور از رنگ‌های به اصطلاح جیغ و نقش‌ونگار شلوغ باید پرهیز کرد. طراحی شلوغ باعث می‌شود که تمرکز مخاطب از روی پیام یا برند برداشته شود. 

بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی

بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی می‌توانند به مرور زمان برای مخاطبان جلب توجه کنند. از لازمه‌های طراحی بنر یا بیلبورد می‌توان به کار بردن یک جملهٔ اثرگذار، اما کوتاه اشاره کرد. جمله‌ای که در عین اشاره به برند یا خدمات شما، مفهومی ملموس را در ذهن مخاطب تداعی کند. این گونه نام برند شما در ذهن مردم ماندگار خواهد شد.

شاید بگویید بسیاری از مردم به بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی بی‌توجه هستند. اما این تفکر اشتباه است. تکرار و مواجههٔ بسیار با یک بیلبورد، کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد. همچنین باید فضای بنر یا بیلبورد تبلیغاتی، ساده و به دور از شلوغی باشد. از این رو توجه بر روی پیام و نام برند شما بیشتر خواهد بود.

مطلب مرتبط: در طراحی تراکت مشاور املاک به این نکات توجه کنید

ویترین برای تبلیغ مشاور املاکویترین

کمتر دیده شده که مشاوران املاک به ویترین بنگاه توجه خاصی نشان دهند. در حالی که تبلیغات ویترینی، بهترین و مقرون به صرفه‌ترین تبلیغ به شمار می‌آید. مشتریان با دیدن ویترین به بنگاه، جذب می‌شوند. این روزها ظاهر سادهٔ بنگاه‌ها کمتر اعتماد و نظر مردم را جلب می‌کند. طراحی دکور مناسب و مدرن می‌تواند در جذب مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد.

تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی یکی از روش‌های تبلیغاتی است که نه به عنوان روش سنتی و نه جزو روش‌های آنلاین به حساب می‌آید. مهمترین ویژگی تبلیغات پیامکی به صرفه بودن و دست یافتن به اهداف اصلی بازاریابی و فروش است. به طوری که مشاوران املاک می‌توانند از طریق پیامک املاک به مشتریان، برند و نام خود را به آن‌ها بشناسند. از طرف دیگر، می‌توانند فایل‌های ویژه را به آن‌ها معرفی کنند.

مشاوران با قرار دادن شمارهٔ تماس یا نشانی بنگاه می‌توانند در جذب مشتری و برقراری ارتباط با آن‌ها گام بردارند. حفظ تعامل از طریق پیامک نیز ممکن است. به طوری که مشاوران املاک، قادر خواهند بود با این روش، موردهای مناسب را به مشتریان قدیمی خود معرفی کنند.

سخن آخر درباره تبلیغ مشاور املاک

همان‌طور که گفته شد، تبلیغ مشاور املاک جایگاه بسیار بالایی در موفقیت در این صنعت دارد. لازم است مشاوران املاک با مشتریان و افرادی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند، در تماس باشند. تثبیت برند و کارکردهای متفاوت آن در برابر بقیه بنگاه‌های املاک و مستغلات باید صورت بگیرد. در علم بازاریابی پس از جذب مشتری، حفظ رابطه و تعامل با مخاطبان و مشتریان قدیمی و جذب افراد جدید، از مهمترین و سخت‌ترین مراحل بازاریابی به شمار می‌آید. در این مرحله باید نوآوری، استمرار و تلاش به خرج داد.

در مجموع، تبلیغات و بازاریابی برای یک مشاور املاک، محدود به انتشار آگهی و تراکت نیست و کل چرخه برقراری و حفظ ارتباط با مشتری را شامل می‌شود. این اصول، در بازاریابی دیجیتال املاک هم کاربرد دارند.

نظر شما چیست؟ در دنیای مدرن امروز، کدام روش‌های سنتی تبلیغ مشاور املاک هنوز کارایی دارند؟

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.