دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

بایدها و نبایدهای ارسال پیام صوتی به مشتری املاک

آیا همیشه و به همه مشتری‌ها می‌توان ویس داد؟

در عصر کرونا که به ناچار دیدارهای حضوری جای خود را به دیدارهای مجازی داده است، پیام‌رسان‌ها به خانه دوم و محل کار ما تبدیل شده‌اند. آن‌ها امکانات بسیار خوبی را برای برقراری ارتباط میان ما، دوستان و همکارانمان فراهم کرده‌اند. یکی از این قابلیت‌ها امکان ارسال پیام صوتی یا همان ویس است. ارسال پیام صوتی به مشتری املاک یا همان ویس دادن در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، می‌تواند در وقت و هزینه هر دو طرف صرفه‌جویی کند. البته این کار قواعد و اصولی دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پیام صوتی مزایای بسیار زیادی دارد و یکی از روش‌های بسیار خوب برای ارتباط در زمان دورکاری میان صاحبان مشاغل و مشتریان محسوب می‌شود. مشاوران املاک هم مانند سایر مشاغل از این امر مستثنی نیستند. یکی از راه‌های ارتباطی مستمر که می‌توان به مشاوران املاک پیشنهاد داد ارسال پیام صوتی به مشتری املاک است. اگر این کار به درستی انجام شود، می‌تواند ارتباط موثری میان شما و مشتری برقرار کند.

پیام‌رسان‌های پر کاربرد را نصب کنید

فراموش نکنید که کار شما ارتباط با مشتری است. بنابراین، اولین اصلی که باید رعایت کنید احترام به سلیقه مشتری است. به همین دلیل اگر قصد ارتباط با مشتری از طریق پیام‌رسانی را دارید، باید برنامه‌ای نصب کنید که مشتری شما هم آن را دارد. در این مورد هم سلیقه و انتخاب مشتری باید در اولویت شما باشد و نباید نظر خود را به او تحمیل کنید. به طور مثال برای ارسال فایل مورد نظر خود، نباید مشتری را مجبور به نصب پیام‌رسانی کنید که کار کردن با آن برای شما آسان‌تر است.

پیام‌رسان‌های واتس‌اپ و تلگرام امروزه به ابزارهای الزامی در گوشی هوشمند همه مردم تبدیل شده‌اند. ازطرفی شاید برخی از مشتریان شما، یکی از این اپلیکیشن‌ها را به دیگری ترجیح دهند. درنتیجه بهتر است مشاور، همه اپلیکیشن‌ها را در گوشی کاری خود داشته باشد تا بر حسب نیاز، از هرکدام برای ارسال پیام صوتی به مشتری املاک استفاده کند.

عضویت در کانال تلگرام آکادمی املاک دیوارنمونه متن پیامک تبلیغاتی املاکمزایای ارسال پیام صوتی به مشتری املاک

امکان فرستادن ویس در پیام‌رسان‌ها یک امکان بسیار عالی برای مشاغل از جمله فعالان حوزهٔ املاک است. با فرستادن پیام صوتی می‌توانید ارتباط خود را به طور صحیح با مشتری حفظ کنید. اگر سرتان شلوغ بوده یا امکان چت ندارید، از گزینه پیام صوتی استفاده کنید. همچنین با استفاده از این قابلیت، می‌توانید از هزینه‌های بالای مکالمه تلفن همراه جلوگیری کنید.

قواعد نانوشته در ارسال پیام صوتی برای مشتری املاک

شاید در نگاه اول، قواعد و قانون خاصی برای استفاده از سرویس‌های پیام‌رسان به ذهنمان نرسد. درواقع به این موضوع فکر کنیم که هر فردی باید با تمایل ذهنی ما هماهنگ شود و هرگونه پیام دادن مجاز است. درحالی‌که این‌گونه نیست.

دنیای امروز با ابزارهای متعدد فناوری، فرهنگ و قواعد خاص خود را می‌طلبد. همان‌طور که فرهنگ و عرف در هر جامعه‌ای، نحوه معاشرت و صحبت کردن را مشخص می‌کند، در دنیای مجازی هم فرهنگ‌هایی وجود دارد. در ادامه، به برخی از قواعد که به زیباتر و مفیدتر کردن پیام دادن به مشتری املاک کمک می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در تماس با مشتری املاک

ثبت نام در پنل املاک دیوارقبل از ویس دادن به مشتری املاک اجازه بگیرید

درست است که فرستادن ویس کار را برای شما به عنوان مشاور املاک راحت‌تر کرده، اما این موضوع به این معنی نیست که مخاطب هم علاقه‌ای به شنیدن پیام صوتی داشته باشد. حتی امکان دارد، این کار شما را نوعی بی‌ادبی تلقی کند.

باتوجه به توضیحاات بالا، اولین قانونی که باید در فرستادن پیام صوتی به مشتری املاک یا حتی آشنایان رعایت کنید، این است که قبل از فرستادن ویس از او اجازه بگیرید. شاید او در شرایطی نباشد که بتواند ویس شما را گوش دهد. با اجازه گرفتن از او می‌توانید از زمان مناسب برای فرستادن ویس آگاه شوید.

نیاز به ثبت‌نام/ورود

برای مطالعه ادامه مطلب، لطفا در آکادمی املاک ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در آکادمی رایگان است و اعضا، از امتیازهای ویژه‌ای برخوردار می‌شوند. اگر هم قبلا ثبت‌نام کرده‌اید، با کلیک روی تب «ورود» اطلاعات حساب خود را وارد کنید.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.