دروس پایه

دروس پایه آکادمی املاک دیوار

آیا آژانس املاک شما ایمنی لازم را برای کار کردن دارد؟

بهداشت و سلامت مشاوران را در محیط کار دست‌کم نگیرید

بهداشت و ایمنی در محیط کار تنها اختصاص به کارخانه‌‌ها و شغل‌هایی با خطر بالا ندارد. تمام مشاغل باید به بهداشت و ایمنی محیط کار توجه ویژه‌ای داشته باشند. دفاتر مشاوره املاک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ایمنی در محیط کار به ایجاد حس امنیت در کارمندان و مراجعه‌کنندگان کمک می‌کند. بهداشت محیط اداری نیز خصوصا در این روزها که ویروس کرونا گسترش پیدا کرده‌، الزامی به نظر می‌رسد. بنابراین مشاوران و مدیران آژانس املاک باید به بهداشت دفتر املاک اهمیت بدهند تا به سلامت کارکنان و مراجعه‌کنندگان آسیبی وارد نشود. در این بخش از آکادمی املاک دیوار همراه ما باشید تا با مفاهیم اصلی ایمنی در محیط کار و بهداشت دفتر املاک آشنا شوید.

ایمنی در محیط کار

ایمنی در محیط کار در آژانس املاک نقش مهمی دارد. موردی که اغلب در دفاتر املاک کوچک کمتر مشاهده می‌شود، اما نقش بسزایی در روحیهٔ کارمندان و مراجعه‌کنندگان دارد. ایمنی در محیط کار به دو دستهٔ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری معطوف می‌شود. منظور از ایمنی سخت‌افزاری استفاده از دوربین مدار‌بسته، دزدگیر و آتش خاموش‌کن و موارد مشابه در دفاتر مشاور املاک است. منظور از ایمنی نرم‌افزاری، امنیت سایبری و حفاظت از اطلاعات مشتریان و سازمان است.

دکوراسیون اداری و طراحی سازمانی آژانس املاک ایمنی سخت‌‌افزاری آژانس املاک

پیاده‌سازی سیستم‌های امنیت سخت‌افزاری به شما کمک می‌کند تا در لایه‌های زیرساختی، از جان، مال و اطلاعات خود حفاظت کنید. همان‌طور که گفته شد، ایمنی سخت‌افزاری شامل موارد متعددی می‌شود که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • دوربین مدار بسته: نصب دوربین مدار بسته در دفاتر مشاور املاک، نقش موثری در کنترل وضعیت مکان‌های گوناگون دفتر دارد. دوربین‌های مدار بسته انواع گوناگونی دارند که باید بسته به نیاز، بهترین گزینه را از میان آن‌ها انتخاب کنید. برخی دوربین‌ها امکان مشاهده وضعیت را در گوشی هوشمند به شما می‌دهند که در زمان عدم حضور یا تعطیلی دفتر، برای نظارت نسبی مناسب هستند.
  • دزدگیر: نصب دزدگیر یکی دیگر از مواردی است که به منظور حفظ ایمنی در محیط کار باید به آن توجه داشت. سیستم‌‌‌های دزدگیر جهت حفاظت از دفاتر مشاور املاک و اطلاعات آن بسیار لازم است. به همین دلیل برای افزایش امنیت آژانس املاک، استفاده از این سیستم‌ها قطعا پیشنهاد می‌شود. نصب دزدگیر باعث آسودگی خیال کارکنان می‌شود. از طرفی مراجعه‌کننده نیز با مشاهدهٔ دزدگیر متوجه اهمیت شما به حفظ اطلاعات و امنیت شده و بیشتر به شما اعتماد می‌کند.
  • آتش خاموش‌کن: ایمنی در محیط کار با نصب آتش‌خاموش‌کن‌ کامل می‌شود. آتش خاموش‌کن انواع گوناگونی دارد.‌ کپسول آتش‌نشانی و اسپرینکلر‌‌ها که هر یک ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و برای آژانس‌های املاک کوچک تا بزرگ قابل نصب است. بنابراین باید برای افزایش ایمنی دفاتر املاک حتماً به نصب آتش خاموش‌کن‌ها توجه داشته باشید. بدین ترتیب نگران از دست رفتن اطلاعات و دارایی‌های دفتر کارتان نخواهید بود و در صورت بروز حادثه‌های جزئی، خسارت‌ها را به حداقل می‌رسانید.

مطلب مرتبط: از اهمیت طراحی سازمانی برای آژانس‌های املاک مطلع هستید؟

ویترین برای تبلیغ مشاور املاکایمنی نرم‌افزاری آژانس املاک

امنیت سایبری کامپیوتر و امنیت اطلاعات مشتریان امروزه اهمیت زیادی برای آژانس‌های املاک دارد. این روزها که استفاده از کامپیوتر و ذخیرهٔ اسناد در آن، جایگزین کاغذ و دفتر اداری شده، مشاوران املاک باید به امنیت سایبری کامپیوتر، توجه بیشتری داشته باشند.

امروزه بخش بزرگی از اطلاعات املاک و مشتری‌‌ها در کامپوتر‌های اداری ذخیره می‌شود. این اطلاعات از سرمایه‌های مهم مشاوران املاک است. بنابراین باید به امنیت آن‌ها در کامپیوتر‌های اداری اهمیت داد. نرم‌افزارهای ضد ویروس، جدا کردن کامپیوترهای اصلی از شبکه‌های بیرونی و موارد این‌چنینی، تاثیر زیادی بر امنیت دارد. در این مباحث پیشنهاد می‌شود حتما با یک مشاور امنیت نرم‌افزاری کار کنید.

مطلب مرتبط: پوشش و ظاهر مشاور املاک حرفه‌ای چگونه است؟

بهداشت محیط اداری

بهداشت محیط اداری نیز همانند ایمنی در محیط کار مهم است. به خصوص در این روزها که ویروس کرونا گسترش پیدا کرده، خوب است مشاوران املاک بیشتر از گذشته به بهداشت محیط اداری اهمیت بدهند.

بهداشت محیط اداری شامل موارد زیر می‌شود:

  • انجام نظافت روزانهٔ محیط کار با مواد ضدعفونی
  • رعایت بهداشت غذا و استفاده از ظروف شخصی یا یک‌بار مصرف
  • وجود تهویهٔ مناسب هوا
  • نصب جعبهٔ کمک‌های اولیه و تجهیز آن
  • اطمینان از سالم بودن سیم‌‌های برق برای جلوگیری از خطر برق‌گرفتگی
  • وجود میز و صندلی در اندازه‌های استاندارد تا مانع از کمردرد و گردن درد کارکنان شود
  • تهیهٔ سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد

بهداشت محیط کار همیشه با موضوعی به‌نام ارگونومی همراه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در طراحی محیط داخلی آژانس خود، از یک کارشناس ارگونومی هم کمک بگیرید. ارگونومی مواردی مانند نور، تهویه، میز و صندلی و موارد مشابه را بررسی می‌کند تا بهترین تجربه کاری برای مشاوران فراهم شود.

ثبت نام در پنل املاک دیواربهداشت دفتر املاک

نکاتی که دربارهٔ بهداشت محیط اداری ذکر شد، باید به طور کامل در دفاتر املاک نیز رعایت شود. زیرا دفاتر املاک در تماس مستقیم با افراد هستند و مراجعه‌کنندگان مختلفی به آن‌ها مراجعه می‌کنند. از طرفی به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی مشاوران و مشتریان املاک باید در ساعات حضور در دفتر از ماسک استفاده کنند. حتی بد نیست برای جلوگیری از انتشار این ویروس و سلامت خود و مراجعه کنندگان ترجیحاً مذاکرات را به صورت تلفنی یا با تماس ویدیویی انجام دهند. بهتر است مشاوران املاک بازدید مجازی از ملک را جایگزین بازدید حضوری کرده و در صورت نیاز از بازدید مجازی استفاده کنند. برای این‌کار، استفاده از قابلیت VR در پنل املاک دیوار بسیار کارآمد خواهد بود.

جمع‌بندی مبحث ایمنی در محیط کار

ایمنی در محیط کار و بهداشت دفتر املاک از جمله نکات مهمی بوده که توجه به آن برای ارتقای سطح سلامتی و حس امنیت کارکنان و مراجعه‌کنندگان به آژانس املاک لازم است. اگر به دنبال راهی برای حرفه‌ای نشان دادن خود در شغل‌تان هستید، حتماً ایمنی در محیط کار و بهداشت دفتر املاک را جدی بگیرید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در موارد ایمنی و بهداشت، فوراً آن را رفع کنید تا خطری کارکنان و مراجعه‌کنندگان را تهدید نکند. اهمیت دادن به این موارد، نشان از مسئولیت‌پذیری شما دارد. اگر به عنوان مدیر آژانس نیز در این زمینهٔ شغلی فعال هستید، باید رعایت نکات بهداشتی را به کارکنان گوشزد کنید. برای این کار می‌توانید یک جلسه برای ذکر نکات بهداشتی و اهمیت به آن به خصوص در زمان شیوع ویروس کرونا برگزار کنید. بدین ترتیب کارکنان نسبت به رعایت بهداشت و ایمنی در کار آگاه‌تر شده و رعایت آن را واجب می‌دانند.

ثبت نام در پنل املاک دیوار
ثبت نام در پنل املاک دیوار
ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.